Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast wo okt 12, 2011 8:20 pm

    Beste forumleden.

    Onze nieuwe pelletbrander sinds april opnieuw eens laten branden vorige en deze week. even wat testen voor de winter Surprised
    Maar tot nu toe kregen we al 4 keer een error, nl A02.
    Als we handleiding bekijken staat deze code voor een overvloed van pellets in het verbrandingspotje.En inderdaad , dit klopt, als we die openen, zit de pot overvol met pellets.
    Probleem is dat hij dit niet steeds doet, en soms pas achter één uur, soms eerder ...

    Weet iemand raad ?

    Alvast bedankt !!

    mvg Philippe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van erwin wo okt 12, 2011 8:59 pm

    ffk schreef:Beste forumleden.

    Onze nieuwe pelletbrander sinds april opnieuw eens laten branden vorige en deze week. even wat testen voor de winter Surprised
    Maar tot nu toe kregen we al 4 keer een error, nl A02.
    Als we handleiding bekijken staat deze code voor een overvloed van pellets in het verbrandingspotje.En inderdaad , dit klopt, als we die openen, zit de pot overvol met pellets.
    Probleem is dat hij dit niet steeds doet, en soms pas achter één uur, soms eerder ...

    Weet iemand raad ?

    Alvast bedankt !!

    mvg Philippe

    de pellettoevoer staat te hoog


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast do okt 13, 2011 8:45 am

    thx voor de snelle reactie.
    Zal deze eens wat zakken ....
    Maar zorgt dit niet voor vermogenverlies van de kachel ?
    Maw zakt waarschijnlijk ook het verbruik van de pellets ?

    mvg Philippe
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van steven do okt 13, 2011 7:53 pm

    dat is juist de bedoeling dat er minder pellets worden verbruikt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast vr okt 14, 2011 7:05 pm

    erwin123 schreef:
    ffk schreef:Beste forumleden.

    Onze nieuwe pelletbrander sinds april opnieuw eens laten branden vorige en deze week. even wat testen voor de winter Surprised
    Maar tot nu toe kregen we al 4 keer een error, nl A02.
    Als we handleiding bekijken staat deze code voor een overvloed van pellets in het verbrandingspotje.En inderdaad , dit klopt, als we die openen, zit de pot overvol met pellets.
    Probleem is dat hij dit niet steeds doet, en soms pas achter één uur, soms eerder ...

    Weet iemand raad ?

    Alvast bedankt !!

    mvg Philippe

    de pellettoevoer staat te hoog

    dit zou ik niet durven zeggen zonder de kachel eens in de gaten te houden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast zo nov 20, 2011 6:49 pm

    Toch wel opletten!! Ik zou eerder zeggen de pellettoevoer VERHOGEN!

    Uw kachel is aan het branden -> u gebruikt pellets die een lichter soortelijk gewicht hebben(dan standaard instelling) -> dus deze branden sneller op-> tegen dat de toevoermotor de volgende "lading" laat komen zijn uw pellets al zo goed als opgebrand -> de toevoer blijft komen want de rookgassensor meet nog steeds een hogere temp. eenmaal de rookgassensor een te lage temp meet zal hij foutcode a02 geven EN ondertussen ligt uw verbrandingspotje vol pellets.

    Dus ofwel uw toevoer verhogen ofwel krijg je niet op tijd pellets(probleem wormwiel of motor)
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van kvkkvkkvk ma nov 21, 2011 3:31 pm

    met welke pellets stook je

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 5:01 pm

    Dat hadden wij ook soms...dat was enkel als de kachel op 1-1 stond (manueel). Meestal staat ze hier nu op 2-2...dan gebeurt het niet.
    Ook hebben we soms dat de ventilator gewoon stopt als de kachel in stand 1 - 1 staat (vlam 1 en ventilator 1).
    Dit zou normaal zijn volgens de installateur...De kachel heeft dan volledig de gevraagde temperatuur bereikt en stopt met blazen (maar de pellets blijven komen...)

    Ik zal straks de kachel nog eens op 1-1 zetten en kijken wat ze doet...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 7:49 pm

    liesje schreef:Dat hadden wij ook soms...dat was enkel als de kachel op 1-1 stond (manueel). Meestal staat ze hier nu op 2-2...dan gebeurt het niet.
    Ook hebben we soms dat de ventilator gewoon stopt als de kachel in stand 1 - 1 staat (vlam 1 en ventilator 1).
    Dit zou normaal zijn volgens de installateur...De kachel heeft dan volledig de gevraagde temperatuur bereikt en stopt met blazen (maar de pellets blijven komen...)

    Ik zal straks de kachel nog eens op 1-1 zetten en kijken wat ze doet...

    dit is niet normaal ,je kachel moet blijven branden op 1-1 een kachel stop niet met blazen zolang er vuur en warmta afgifte is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 9:47 am

    Ja, dat dacht ik ook...ik ben het gisteren vergeten te testen, zal proberen er vandaag aan te denken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 4:50 pm

    Onze kachel is ondertussen ook nog uitgevallen op stand 4-4 en gisteren op 2-2.

    We zijn gisteren naar de installateur gereden en daar alles gezegd wat er volgens ons scheelt...binnen 2 weken hebben we normaal een antwoord...

    De kachel werkt en krijgt het warm, maar als je zo een investering doet mag het toch wel prima in orde zijn eigenlijk...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 5:09 pm

    Liesje,

    heb je al eens geprobeerd hoe de kachel op de stand auto brandt met de ventilatoren ingesteld op max en dan de kachel het werk laten doen?

    Mijn Musa brandt dan eerst volle bak en daarna als de temperatuur is bereikt op eco en houdt dat de hele dag vol zonder problemen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 7:24 pm

    Dan valt ze ook uit...

    En als de ventilator uitvalt, denkt de kachel dat de ventilator toch nog draait... Er zal ergens een fout zitten denk ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 8:21 pm

    liesje schreef:Dan valt ze ook uit...

    En als de ventilator uitvalt, denkt de kachel dat de ventilator toch nog draait... Er zal ergens een fout zitten denk ik.

    op de zijkant van de kachel zit de hulpbediening,
    als de schuif schakelaar op remote staat en de andere schakelaar op med staat ,duw dan eens 5 sec de testknop in welke nummer komt er tevoorschijn ??? dit nummer verdwijnd na enkele sec
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 9:07 am

    jl schreef:

    op de zijkant van de kachel zit de hulpbediening,
    als de schuif schakelaar op remote staat en de andere schakelaar op med staat ,duw dan eens 5 sec de testknop in welke nummer komt er tevoorschijn ??? dit nummer verdwijnd na enkele sec

    Bij de Ego bedien je de kachel op de kachel zelf...bij ons zit de bediening bovenaan...Dus wat jij me vraagt te doen, kan ik niet doen... Neutral

    En als ik dat wel zou kunnen doen...dan staan die onderdelen niet in mijn handleiding ;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 5:49 pm

    liesje schreef:
    jl schreef:

    op de zijkant van de kachel zit de hulpbediening,
    als de schuif schakelaar op remote staat en de andere schakelaar op med staat ,duw dan eens 5 sec de testknop in welke nummer komt er tevoorschijn ??? dit nummer verdwijnd na enkele sec

    Bij de Ego bedien je de kachel op de kachel zelf...bij ons zit de bediening bovenaan...Dus wat jij me vraagt te doen, kan ik niet doen... Neutral

    En als ik dat wel zou kunnen doen...dan staan die onderdelen niet in mijn handleiding ;-)

    Je kan hiervoor in de menu gaan van het black panel en bij info die waarden zien. Andere methode dan de full active systemen. Ego werkt dus met semi active systeem en het black panel Wink

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 5:52 pm

    de toevoier al eens proberen verhogen? Volgens mij is dit het probleem. Sta je op mode man of auto?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 6:26 pm

    Ik sta op mode manueel, ik vind dat dat het beste en zuinigste werkt. Maar als het op auto staat en hij blaast lang op de laagste stand, stopt de ventilator ook.
    Kan dit ook met de pellets te maken hebben? Bij bepaalde pellets kan je er je klok op gelijk zetten, bij andere gebeurt het minder (verschil in warmte ofzo?).

    Ik kan in het menu toch niks aanpassen van de toevoer van pellets...ik kan niet in het menu van de installateur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 6:27 pm

    Dat wat jl zei om te doen...gaat dat ook op mijn kachel dan? En hoe moet ik dat dan doen? (om dat cijfer of die code te zien)

    Merci!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 3:23 pm

    liesje schreef:Ik sta op mode manueel, ik vind dat dat het beste en zuinigste werkt. Maar als het op auto staat en hij blaast lang op de laagste stand, stopt de ventilator ook.
    Kan dit ook met de pellets te maken hebben? Bij bepaalde pellets kan je er je klok op gelijk zetten, bij andere gebeurt het minder (verschil in warmte ofzo?).

    Ik kan in het menu toch niks aanpassen van de toevoer van pellets...ik kan niet in het menu van de installateur.

    druk op knop rechtsboven om in menu te gaan. Loop door tot "selectie" en druk op knop met opschrift SET dan verder gaan tot pelletrecept en daar kan je met + en - de waardes veranderen.
    -3 -30%
    -2 -20%
    -1 -10%
    0 /
    1 +5%
    2 +10%
    3 +15%
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 3:25 pm

    liesje schreef:Dat wat jl zei om te doen...gaat dat ook op mijn kachel dan? En hoe moet ik dat dan doen? (om dat cijfer of die code te zien)

    Merci!
    menu in gaan terug en doorlopen tot "info" daar kan je temp van rookgassen enzo aflezen ook tr/min van rookgasvent ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 5:31 pm

    Hey,

    de rookgassen zijn meestal in stand 4 rond de 112°, in stand 2 rond de 80°, maar als hij uitvalt altijd onder de 65°.


    mvg!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 5:53 pm

    liesje schreef:Hey,

    de rookgassen zijn meestal in stand 4 rond de 112°, in stand 2 rond de 80°, maar als hij uitvalt altijd onder de 65°.


    mvg!

    Daar zit dan ook het probleem ! zou moeten zijn dat de pellettoevoer niet constant is door iets anders.
    Dus zoals ik al zei, de pellettoevoer verhogen op +2. Uw rookgastemp is te laag waardoor kachel denkt dat er iets mis is en gaat dan uitdoven.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van steven di dec 06, 2011 7:54 pm

    dat is een veiligheid die is ingebouwd. als temp te laag is denkt kachel dat pellets op zijn en wordt alles afgezet. Zoals Dafke schrijft: pellettoevoer verhogen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 7:57 pm

    Ja, maar er zijn nog dingen die niet kloppen hoor...de installateur moet toch langskomen...

    En de kachel is nog in garantie, dus moeten ze hun best nog doen vind ik!

    Gesponsorde inhoud


    Foutcode A02 MZC EGO AIR Empty Re: Foutcode A02 MZC EGO AIR

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 4:07 am