Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

krusty, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    ingegeven temperatuur klopt niet

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 7:29 pm


    hallo

    ik heb een pelletkachel mcz comfort air
    en als ik mijn temperatuur op 22 graden instel stook hij goed door naar 25 graden
    is dat normaal
    en nog een vraagje de vlamvermogen mag die steeds op 5de versnelling staan

    of hoe zet ik hem het best

    dank bij voorbaat voor de reacties
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 7:33 pm

    bergy schreef:
    hallo

    ik heb een pelletkachel mcz comfort air
    en als ik mijn temperatuur op 22 graden instel stook hij goed door naar 25 graden
    is dat normaal
    en nog een vraagje de vlamvermogen mag die steeds op 5de versnelling staan

    of hoe zet ik hem het best

    dank bij voorbaat voor de reacties

    dit doorstoken naar 25 graden kan zeker het is nog geen putje winter he

    wat bedoel je met vlamvermogen ????? lees eens goed de handleiding
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 7:50 pm


    maar moet hij niet minderen aan 22 graden ik vraag geen 25 graden
    sorry maar ik ben hier nog een leek in we hebben hem nog maar vier dagen

    en met die vlamvermogen op mijn afstandbediening staan er 5 streepjes en dat is om de vlamvermogen
    te regelen k'heb al een paar keer mijn handleiding door genomen
    maar er staat er niet bij wat verschil is van vlamvermogen tussen de 1 ste versnelling en de 5de

    mvg bergy
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van steven di okt 25, 2011 8:33 pm

    1ste tot 5de versnelling, is dat niet bij auto's?

    Dat is het vermogen van de kachel. Dat regelt de pellettoevoer. Vermogen 5 zal veel meer pellets in het bakje laten vallen (wormwiel draait sneller). Dat geeft dan meer warmte en meer verbruik.

    Binnen een paar weken ben je er mee weg. het is een beetje zoeken, maar dat komt wel goed


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Philip di okt 25, 2011 8:44 pm

    ok vermogen standen van 1 tot 5
    dit regelt de pellet aanvoer (meer pellets is meer vuur is meer warmte afgift)
    echter mijn kachel heeft ook 5 vermogen standen en zelfs op stand vijf (hoogste), brand mijn kachel in eco op de behaalde temperatuur van bv 21°

    dus maw een kachel die zijn ingestelde temperatuur bereikt van bv 21° zal in eco verder branden en dan doet het er niet toe of je kachel zich in stand 1 of 5 bevind(kachel brand eco en er is geen warmte vraag)

    echter wanneer de temperatuur in huis bv 18° is en je kachel is ingesteld op 21° dan zal je heus wel verschil in vlammen zien
    als je je vermogen stand van bv 1 naar 5 verhoogd dan is er warmtevraag van je sensor of thermostaat,alsook zal je de ventilator snelheid horen toenemen per vermogenstand


    verder kan ik nogmaals zeggen een kachel is geen airco
    wanneer je kachel in ecostand meer warmte produceert dan je huis aan warmte verliest blijft de temp in huis simpelweg gewoon zachtjes stijgen, wat zal beteren wanneer het gaat beginnen kouder worden (groter warmte verlies woninig)

    een oplossing is de autostop functie (als die aanwezig is) op je kachel inschakelen zodat die zich uitschakelt bij het behalen van de ingestelde temperatuur en het opnieuw inschakelen wanneer de temp onder een bepaalde ingestelde temp zakt.


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van knoepken di okt 25, 2011 9:15 pm

    Is bij mij ook zo,de living (woning) zeer goed geisoleerd.Ik zet op tijd en stond de kachel uit.IN putje winter zal hij de ingestelde warmte wel behouden;
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 9:52 pm

    bergy schreef:
    maar moet hij niet minderen aan 22 graden ik vraag geen 25 graden
    sorry maar ik ben hier nog een leek in we hebben hem nog maar vier dagen

    en met die vlamvermogen op mijn afstandbediening staan er 5 streepjes en dat is om de vlamvermogen
    te regelen k'heb al een paar keer mijn handleiding door genomen
    maar er staat er niet bij wat verschil is van vlamvermogen tussen de 1 ste versnelling en de 5de

    mvg bergy

    hey staat de afstandbediening op handmatig of automatisch ???
    in de handleiding staat nochtans alles goed uitgelegd
    als de afstandbediening op handmatig staat tellen die streepjes wel degelijk ,als hij op automatisch staat tellen de gevraagde temperaturen
    geeft de verkoper dit dan niet allemaal uitgelegd ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 1:58 pm


    ja nu probeer ik de automatisch op mijn afstandbediening denk dat dat beter is voor het verbruik ook
    maar ik kan ecostop ook gebruiken als hij op 22 graden staat en hij zak naar 20 graden start de kachel weer op
    maar sommige zeggen je bougie's verslijten veel vluger
    sorry ik kom misschien dom over maarja hoe kan ikhet anders weten en leren
    en de verkoper ja zoveel geeft hij nu ook niet uitgelegd hij zei lees de handleiding daar staat alles in

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 3:52 pm

    bergy schreef:
    ja nu probeer ik de automatisch op mijn afstandbediening denk dat dat beter is voor het verbruik ook
    maar ik kan ecostop ook gebruiken als hij op 22 graden staat en hij zak naar 20 graden start de kachel weer op
    maar sommige zeggen je bougie's verslijten veel vluger
    sorry ik kom misschien dom over maarja hoe kan ikhet anders weten en leren
    en de verkoper ja zoveel geeft hij nu ook niet uitgelegd hij zei lees de handleiding daar staat alles in

    mvg

    als je vragen hebt je vraag maar he eventueel via pm ,de mijne staat altijd op automatisch ,eco stop gebruik ik niet zoals je zegd bougie verslijt rapper ,en die opstart verbruikt ook pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 1:16 pm

    Bij een MCZ toestel is de werking bij de Full active kachels heel simpel.
    Je kan kiezen tussen automatisch stoken(graden op de afstandsbediening 1ste is de ruimtetemperatuur, 2de de gevraagde temperatuur) of manueel stoken(vermogen 1 to 5). Bij manueel stoken blijft de kachel dus continue warmen op het ingestelde vermogen. Bij automatisch stoken zal de kachel moduleren afhankelijk van de gevraagde temperatuur. Vermogen 1 blijft dus de laagste stand(plusminus 3KW), indien je in een tussen seizoen zit kan dit ook nog te veel zijn waardoor de temperatuur toch hoger zal oplopen dan de gevraagde temperatuur. Daar is uiteraard nog een oplossing voor met de Eco stop mode, maar dat zal als gevolg een hoger stroomverbruik hebben en een snellere slijtage van de ontstekingskaars.

    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 7:59 pm


    dank je voor je antwoord ben al slimmer ervan geworden Embarassed

    Gesponsorde inhoud


    ingegeven temperatuur klopt niet  Empty Re: ingegeven temperatuur klopt niet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 10:49 pm