Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
Péétje Brik
6 plaatsers

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik vr okt 28, 2011 10:12 pm

    Sedert gisteravond hebben we een probleem met de nieuwe kachel, meer ventilatorlawaai, slechte verbranding, de volledige vuurhaard onder een laag stof, en als we hem afleggen blijft hij in de vuurhaard blazen (koelen), de gehele nacht, deze morgen heb ik de stroom uitgetrokken.
    Terug opstarten deze avond was geen probleem, maar de slecht verbranding blijft, nu merken we dat hij zoals anders het vuurkorfje niet meer om de zoveel tijd schoonblaast, maar nu denk ik dat de reinigingsfunctie continu blijft opstaan, dat lijkt me de oorzaak van het lawaai, de slechte verbranding, en de as die rondblaast.
    Via de dealer naar Pierre gebeld, en ik zou morgenvroeg de weekenddienst mogen opbellen.
    Kent iemand dit probleem, en zijn er dingen waar ik moet aan denken om de technieker zoveel mogelijk te informeren?
    btw, de kachel heeft een dag of 5 perfect gebrand, en is gereinigd geweest.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van erwin za okt 29, 2011 12:01 am

    ik denk een probleem op de print


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van jeanhup za okt 29, 2011 12:22 am

    Het kan ook een "versprongen bitje" (IT-term) zijn: een waarde die opeens verspringt. Het komt heel weinig voor maar ik heb het toevallig vandaag nog aan de hand gehad: toen stond er opeens een waarde op 255 die nomaal op 0 moet staan. Dan kan zo'n kachel opeens vreemde kuren gaan vertonen.

    Daarvoor moet je in elk geval je installateur laten komen: die kan alle waardes nakijken of het besturingsbord vervangen (is waarschijnlijk minder werk).


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik za okt 29, 2011 12:08 pm

    jeanhup schreef:Het kan ook een "versprongen bitje" (IT-term) zijn: een waarde die opeens verspringt. Het komt heel weinig voor maar ik heb het toevallig vandaag nog aan de hand gehad: toen stond er opeens een waarde op 255 die nomaal op 0 moet staan. Dan kan zo'n kachel opeens vreemde kuren gaan vertonen.

    Daarvoor moet je in elk geval je installateur laten komen: die kan alle waardes nakijken of het besturingsbord vervangen (is waarschijnlijk minder werk).

    Het probleem is dat de installateur de code om alles te controleren nog niet heeft ontvangen, ik probeer al de gehele voormidddag te bellen met de technieker, maar elke keer voice mail.
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik za okt 29, 2011 12:53 pm

    Péétje Brik schreef:
    jeanhup schreef:Het kan ook een "versprongen bitje" (IT-term) zijn: een waarde die opeens verspringt. Het komt heel weinig voor maar ik heb het toevallig vandaag nog aan de hand gehad: toen stond er opeens een waarde op 255 die nomaal op 0 moet staan. Dan kan zo'n kachel opeens vreemde kuren gaan vertonen.

    Daarvoor moet je in elk geval je installateur laten komen: die kan alle waardes nakijken of het besturingsbord vervangen (is waarschijnlijk minder werk).

    Het probleem is dat de installateur de code om alles te controleren nog niet heeft ontvangen, ik probeer al de gehele voormidddag te bellen met de technieker, maar elke keer voice mail.

    Het waren de parameters die de installateur nog niet heeft ontvangen, niet de code, foutje van mijn kant.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van steven za okt 29, 2011 3:23 pm

    Péétje,

    je hebt alle info nu.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik za okt 29, 2011 4:33 pm

    Steven schreef:Péétje,

    je hebt alle info nu.


    Mvg,


    Steven
    Bedankt Steven, zie op het eerste zicht niets abnormaals, zal afwachten worden, die technieker zijn voicemail zit bijna vol. Rolling Eyes
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van ss za okt 29, 2011 5:03 pm

    Lijkt op het symptoom van een defecte uitlaat-sensor!?
    Groeten,
    ss
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik zo okt 30, 2011 7:36 pm

    Deze morgen toch de technieker van wacht kunnen bereiken, nieuwe printplaat zou de oplossing zijn, zou morgen gebeuren, ik hou jullie op de hoogte.
    btw, voor een Luikenaar was zijn Nederlands heeeeeeeeeeeeeeel goed. cheers
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van steven zo okt 30, 2011 8:18 pm

    ik weet wie die technieker (vertegenwoordiger is correcter in zijn geval) is. Hij spreekt vrij goed nederlands.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 9:44 am

    Net de mensen van Girretz aan de lijn gehad, planning vol, mogelijks donderdag, als ik vraag of iemand in West Vlaanderen de printplaat liggen heeft is het anwoord neen, nieuw model, blablabla.
    Gelukkig is het weer redelijk, maar tevreden kan ik toch niet zijn, of doe ik nu moeilijk?
    Het probleem is enkel een contact dat blijft hangen op de printplaat, is zelfs een gekend probleem.
    De persoon die ik gisteren an de lijn had zei dat ik mijn kachel kon laten branden in deze toestand, maar niet uren onbewaakt.
    Iemand een printplaat liggen? Rolling Eyes
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van steven ma okt 31, 2011 9:47 am

    wees blij dat die mensen van Girretz er zijn. Zij voeren de service uit die eigenlijk van de installateur had moeten komen.

    Ze kunnen bij Edilkamin eens beginnen nadenken over een verplichte opleiding voor de verkopers, dan zou dit minder voorvallen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 10:06 am

    Steven schreef:wees blij dat die mensen van Girretz er zijn. Zij voeren de service uit die eigenlijk van de installateur had moeten komen.

    Ze kunnen bij Edilkamin eens beginnen nadenken over een verplichte opleiding voor de verkopers, dan zou dit minder voorvallen.

    Als ik de verkoper mag geloven is de invoerder in deze fase van garantie en mijn probleem verantwoordelijk, en dat heb ik ook kunnen afleiden uit het gesprek met Girretz, het is niet zomaar een afstelprobleem.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van erwin ma okt 31, 2011 11:14 am

    Peeke de garantie komt altijd via de verkoper, maar die heeft het in uw geval blijkbaar te druk met zijn voicemail te beluisteren.


    Steven opleiding en een zwaar examen acheraf Shocked


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 11:22 am

    erwin123 schreef:Peeke de garantie komt altijd via de verkoper, maar die heeft het in uw geval blijkbaar te druk met zijn voicemail te beluisteren.


    Steven opleiding en een zwaar examen acheraf Shocked

    Nogmaals, heb ze net nog even opgebeld (Gerritz)om bevestiging te krijgen, in mijn situatie is het de importeur.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van ZaurusUser ma okt 31, 2011 5:56 pm

    Péétje Brik schreef:
    erwin123 schreef:Peeke de garantie komt altijd via de verkoper, maar die heeft het in uw geval blijkbaar te druk met zijn voicemail te beluisteren.


    Steven opleiding en een zwaar examen acheraf Shocked

    Nogmaals, heb ze net nog even opgebeld (Gerritz)om bevestiging te krijgen, in mijn situatie is het de importeur.

    Beetje zinloze discussie. Wie het probleem moet oplossen hangt namelijk af van de overeenkomst (contract) tussen importeur en verkoper, en die kennen wij niet.
    Wel is het zo dat de klant zich moet kunnen richten tot de verkoper die ervoor moet zorgen dat het probleem opgelost geraakt. De klant heeft namelijk een contract met de verkoper en niet met de importeur.

    Greetz,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 6:14 pm

    ZaurusUser schreef:
    Péétje Brik schreef:

    Nogmaals, heb ze net nog even opgebeld (Gerritz)om bevestiging te krijgen, in mijn situatie is het de importeur.

    Beetje zinloze discussie. Wie het probleem moet oplossen hangt namelijk af van de overeenkomst (contract) tussen importeur en verkoper, en die kennen wij niet.
    Wel is het zo dat de klant zich moet kunnen richten tot de verkoper die ervoor moet zorgen dat het probleem opgelost geraakt. De klant heeft namelijk een contract met de verkoper en niet met de importeur.

    Greetz,
    Werner.

    Mijn verkoper installateur heeft direct na mijn klacht contact opgenomen met Girretz en mij geinformeerd, alleen heb ik zelf de beslissing genomen om zelf proberen druk uit te oefenen bij Girretz dat het wat sneller zou gaan, is gotver een splinternieuw ding.
    Mijn installateur heeft bij het binnenkomen met het nieuwe toestel om een haardroger gevraagd om de printplaat wat op te warmen, want hun ervaring met het plaatsen van een nieuw toestel die uit een koude vrachtwagen kwam en direct te ontsteken was niet goed, dus ze hebben er alles aan gedaan om deze panne te vermijden, helaas.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van ZaurusUser ma okt 31, 2011 7:36 pm

    Péétje Brik schreef:
    Mijn verkoper installateur heeft direct na mijn klacht contact opgenomen met Girretz en mij geinformeerd, alleen heb ik zelf de beslissing genomen om zelf proberen druk uit te oefenen bij Girretz dat het wat sneller zou gaan, is gotver een splinternieuw ding.
    Dat kan alleen maar helpen, maar eigenlijk zou de verkoper dat moeten doen.
    Péétje Brik schreef:
    Mijn installateur heeft bij het binnenkomen met het nieuwe toestel om een haardroger gevraagd om de printplaat wat op te warmen, want hun ervaring met het plaatsen van een nieuw toestel die uit een koude vrachtwagen kwam en direct te ontsteken was niet goed, dus ze hebben er alles aan gedaan om deze panne te vermijden, helaas.
    Daar stel ik me toch vragen bij. Hoe koud was die vrachtwagen dan wel ? Zo koud is het toch nog niet geweest. Wat als het na een paar dagen afwezigheid zo koud is in huis en je dan de kachel wil aansteken ?


    _________________
    Rika Topo
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van erwin ma okt 31, 2011 8:19 pm

    met die haardroger op de print dat zie ik ook niet goed zitten


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 8:36 pm

    Voorlopig heeft mijn installateur gedaan wat ik heb gevraagd, de telefoontjes en mails naar Girretz lopen op, zowel van mijn kant als van mijn installateur, ik heb enkel kunnen afleiden uit de gesprekken tussen de mevrouw en de man die de planning deed, kon hun gesprek horen, dat de afstand het grootste probleem was om in de planning te geraken, woon in Gistel, met wat file en de reparatie is hun dag zo voorbij.

    Wat die haardroger betreft,hun ervaring is dat de boel iets voorverwarmen helpt bij de 1ste ontsteking, het is niet hun 1ste kachel die ze plaatsen, en opwarmen van 15 graden naar ik weet niet hoeveel bij het branden van de kachel is nadelig voor de printplaat bij de 1ste opstart is hun ervaring.
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik ma okt 31, 2011 8:39 pm

    erwin123 schreef:met die haardroger op de print dat zie ik ook niet goed zitten

    Is niet rechtstreeks op de print, gewoon van op afstand wat warme lucht in de richting blazen waar de printplaat zit.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van steven di nov 01, 2011 11:26 am

    komt die kachel uit de dieprvriezer?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik di nov 01, 2011 11:48 am

    Steven schreef:komt die kachel uit de dieprvriezer?

    Sleep Als iedereen zijn nieuwe elektrische toestellen waar printplaten aanwezig zijn zou laten klimatiseren, of in dit geval de natuur een handje helpen zouden er minder defecten zijn, kijk maar naar pc's en tv's.

    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van ZaurusUser di nov 01, 2011 1:42 pm

    Péétje Brik schreef:
    Steven schreef:komt die kachel uit de dieprvriezer?

    Sleep Als iedereen zijn nieuwe elektrische toestellen waar printplaten aanwezig zijn zou laten klimatiseren, of in dit geval de natuur een handje helpen zouden er minder defecten zijn, kijk maar naar pc's en tv's.

    Klopt ! Maar we hebben het wel over een kachel. Het lijkt me niet logisch dat die daar gevoelig aan zou zijn, je koopt geen kachel om hem eerst met een andere verwarming op te warmen.
    Klimatiseren van een pc bijvoorbeeld duurt trouwens iets langer en ik zou dat nooit proberen te forceren met een haardroger. Hem gewoon een uur of 4 in een ruimte zetten die op normale kamertemperatuur is, is het beste.
    Het gevaar van niet klimatiseren zit hem voornamelijk in condens die gevormd wordt door temperatuurverschillen, door dit te forceren met een haardroger bv. zou wel eens meer kwaad dan goed kunnen doen. Onderdelen waar de haardroger niet bij kan blijven koud en de lucht errond wordt warm en je krijgt grotere verschillen met als gevolg condens.



    _________________
    Rika Topo
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Péétje Brik di nov 01, 2011 1:58 pm

    ZaurusUser schreef:
    Péétje Brik schreef:

    Sleep Als iedereen zijn nieuwe elektrische toestellen waar printplaten aanwezig zijn zou laten klimatiseren, of in dit geval de natuur een handje helpen zouden er minder defecten zijn, kijk maar naar pc's en tv's.

    Klopt ! Maar we hebben het wel over een kachel. Het lijkt me niet logisch dat die daar gevoelig aan zou zijn, je koopt geen kachel om hem eerst met een andere verwarming op te warmen.
    Klimatiseren van een pc bijvoorbeeld duurt trouwens iets langer en ik zou dat nooit proberen te forceren met een haardroger. Hem gewoon een uur of 4 in een ruimte zetten die op normale kamertemperatuur is, is het beste.
    Het gevaar van niet klimatiseren zit hem voornamelijk in condens die gevormd wordt door temperatuurverschillen, door dit te forceren met een haardroger bv. zou wel eens meer kwaad dan goed kunnen doen. Onderdelen waar de haardroger niet bij kan blijven koud en de lucht errond wordt warm en je krijgt grotere verschillen met als gevolg condens.


    Een kachel is een kachel, een printplaat is een printplaat.
    Beweer ik nu dat je een nieuwe pc moet opwarmen met een haardroger?
    Het gaat niet enkel over de condens, maar grotendeels over soldeerbreuken door de te grote tempverschilen bij de 1ste opstart, wat voor temp zouden die dingen te verwerken krijgen na een half uurtje branden?
    Ik beweer hier niet dat je bij 15 graden de boel moet voorverwarmen, maar hun ervaring is dat ze minder panne hebben aan de printplaten als ze het altijd doen.

    Gesponsorde inhoud


    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  Empty Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:17 pm