Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Nieuw!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw! Empty Nieuw!

    Bericht van Gast zo okt 30, 2011 2:20 pm

    Wij willen heel graag wat meer sfeer in de kamer maar voelen weinig voor een ingrijpende verbouwing om een rookkanaal aan te leggen. Gisteren zijn we ons gaan oriënteren, elektrisch vonden we ronduit nep, gas al beter, maar eigenlijk zijn we verrast door de pelletkachel. Juist omdat de vlam niet zo standaard is. Dat er ook nog heel goed verwarmd mee kan worden is meegenomen. Maar wat moeilijk zoeken naar het juiste product voor ons, dus tips zijn meer dan welkom. Het betreft een nieuwbouwwoning uit 2000 en het te verwarmen oppervlak is max. 40 m2.
    Ik vind de prijsverschillen er groot van de verschillende fabrikanten en modellen. Waar moet ik op letten? Klopt het dat wij met 7kw uit zouden kunnen? We laten nog één radiator intact in het woondeel en één in de keuken.
    Zit er veel verschil in de vlammen tussen het een en andere model? Als dat zo is, op welke specificaties moet ik dan letten?
    Zijn er überhaupt mensen op dit forum die de pelletkachel als sfeerkachel aanschaffen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw! Empty Re: Nieuw!

    Bericht van Gast zo okt 30, 2011 3:58 pm

    Ik zou eens gaan kijken bij een goed gesorteerde winkel in de regio en daar de verschillende kachels eens bekijken en je laten adviseren. In ieder geval letten op een rendement van meer dan 90% en dan zo rond de 8 Kw.

    Ik had een oerlelijke Duitse tegelkachel die vanaf de keldertrap gevuld werd en ik geniet, naast de heerlijke warmte, zeker van het vlammenspel van mijn pelletkachel.

    Suc7,
    Dick

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 5:46 am