Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Graag advies

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Graag advies Empty Graag advies

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 10:29 am

    Al veel gelezen maar wie kan me adviseren op mijn specifieke situatie.
    Woensdag a.s. wordt er een pelletkachel geinstalleerd. Ik heb de schouw bekeken. Het eerste stuk is opgemetseld ( oude schouw met stenen) tot ongeveer de verdieping en daarna een stukje buis tot buiten het dak met een kapje tegen regenwater ( volgens mij alluminium) ( niet boven de nok!). Wat is het beste bij het installeren? een buis ( 80mm) net als afvoer door de muur of een 'gewone' enkelwandige (innox?) buis? of toch een dubbelwandige pijp? en ook een andere buis buiten nodig tegen afkoelen?

    Gaarne advies, het kan tenslotte maar 1x goed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 6:38 pm

    helaas nog geen reacties gekregen, om deze uit te lokken reageer ik zelf maar even.
    Mijn idee gaat uit om een flexible enkelwandige pijp ( 100mm) door de bestaande schouw te trekken. de bestaande pijp aan het uiteinde+ regenkap te laten zitten. Onderin het aansluitmateriaal van 80mm voor naar de pelletkachel met een T-stuk waar eventuele assen in kunnen vallen.... dit een goede gedachte of zou het anders moeten??
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van erwin za nov 26, 2011 6:41 pm

    als de schouw korter is dan 5-6meter neem je beter een flexibel van 80


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 6:51 pm

    Ik zou buitenshuis zeker dubbelwandig gaan, als je spreekt over aluminium denk ik aan een afvoer van gasverwarming. Binnen kun je met flexibel werken mits je de de 80 mm correct aansluit. T-stuk is zonder meer noodzakelijk i.v.m. het kunnen opvangen van roet en eenvoudig reinigen.

    Niet boven de nok kan in bepaalde omstandigheden problemen geven. In de meeste handleidingen staat beschreven wat de fabrikant het beste acht en dat zou ik proberen te volgen.

    Suc7 en veel plezier van je aanschaf.

    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 7:51 pm

    alvast bedankt voor opmerkingen/advies. zoals jullie zullen begrijpen gaat het ook om het kostenplaatje, vandaar dat ik de pijp buiten wilde laten zitten, is inderdaad van een gaskachel geweest. Ik begrijp dat dit nietde voorkeur geniet. Wat betreft boven de nok uit komen wordt erg lastig, dan zal er nog wel een 3-4 meter buis aan de buitenkant moeten, wat ook geen gezicht is. Maar als jullie aangeven dit dit noodzakelijk is voor een pelletkachel dan zal ik dit overleggen en overwegen. Al met al wordt het dan wel een ander plaatje als 'simpel' door de muur en klaar. Ik ben benieuwd waar de installateur mee komt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van erwin za nov 26, 2011 7:59 pm

    Boss energy schreef:alvast bedankt voor opmerkingen/advies. zoals jullie zullen begrijpen gaat het ook om het kostenplaatje, vandaar dat ik de pijp buiten wilde laten zitten, is inderdaad van een gaskachel geweest. Ik begrijp dat dit nietde voorkeur geniet. Wat betreft boven de nok uit komen wordt erg lastig, dan zal er nog wel een 3-4 meter buis aan de buitenkant moeten, wat ook geen gezicht is. Maar als jullie aangeven dit dit noodzakelijk is voor een pelletkachel dan zal ik dit overleggen en overwegen. Al met al wordt het dan wel een ander plaatje als 'simpel' door de muur en klaar. Ik ben benieuwd waar de installateur mee komt.

    die aluminium is zeker niet geschikt voor een pelletkachel, denk dat je beter door de muur gaat dan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 8:41 pm

    Als ik niet tot boven de nok ga zou ik die pijp van 1 meter kunnen vervangen door een andere pijp+kap en dan het kanaal van ongeveer 5 meter met flexibel. Iemand een inschatting wat dat kost? Is dit enigszins te vergelijken qua kosten met een pijp door de muur en dan een 1,5 meter omhoog??
    voor de werking van de kachel is het wel beter, als ik het zo lees toch??
    het betreft een extraflame rosy die geplaatst gaat worden.

    Gesponsorde inhoud


    Graag advies Empty Re: Graag advies

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 2:09 am