Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    einde belastingsaftrok voor ketels ?

    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van ann di nov 29, 2011 5:26 pm

    Net opgevangen in het nieuws. Einde belastingsaftrok ?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van ss di nov 29, 2011 6:02 pm

    Besparingen! Dat zat er duidelijk aan te komen, iemand die snel nog van de kortingen op milieuvriendelijk wagens wil genieten: nu snel kopen...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 6:12 pm

    geen politiek


    Laatst aangepast door Steven op di nov 29, 2011 6:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bericht verwijderd)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van erwin di nov 29, 2011 9:13 pm

    als dat doorgaat is dat het einde van de zonnepanelen hetza


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van francky di nov 29, 2011 9:23 pm

    erwin123 schreef:als dat doorgaat is dat het einde van de zonnepanelen hetza

    De mijne liggen erop van juni, toch al 3 gsc van 330 euro lacher ge weet niet wat ge mist, gisteren 18 kwh minder op men teller.Ze kosten ook wel wat !


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 9:40 pm

    Ik was ook aan het kijken voor zonnepanelen, ben aan de hand van registratie van verbruik dik jaar terug om de grote van de benodigde installatie te bepalen er dan achtergekomen dat wij de 'gelukkige bezitter' waren van een electriciteitsmeter die dubbel draaide. Ik verklaar dit nader ... Zowel nacht als dagtarief draaide tegelijkertijd ... al jaren!!!!!!!! Nieuwe meter gekregen 12 dec vorig jaar, nu verplicht jaar uitzitten om ons globale stroomverbruik te registreren om dan teruggave te vorderen welke ze volgens de regels van vader staat maar 2 jaar dienen te doen terwijl we al 10 jaar veel te veel betaald hebben ... ons verbruik is van de ene dag op de andere maarliefst 65% gezakt ... Maar dit heeft nu wel als gevolg dat we mogelijks naast het hele premiestelsel gaan grijpen voor een zonne-installatie of hoe we nogmaals "gestraft" worden door een fout van de netbeheerder ... angry
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Philip di nov 29, 2011 9:42 pm

    erwin123 schreef:als dat doorgaat is dat het einde van de zonnepanelen hetza
    bij onze noorderburen waren ze ook gestopt met subsidies en moesten de handelaren alternatieven beginnen bieden
    resultaat de panelen werden goedkoper omdat ze nu niet meer simpelweg eender welke producent namen en naar de goedkopere producenten gingen loeren
    alles heeft voor en nadelen




    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Philip di nov 29, 2011 9:44 pm

    pietje sonshine precies schreef:Ik was ook aan het kijken voor zonnepanelen, ben aan de hand van registratie van verbruik dik jaar terug om de grote van de benodigde installatie te bepalen er dan achtergekomen dat wij de 'gelukkige bezitter' waren van een electriciteitsmeter die dubbel draaide. Ik verklaar dit nader ... Zowel nacht als dagtarief draaide tegelijkertijd ... al jaren!!!!!!!! Nieuwe meter gekregen 12 dec vorig jaar, nu verplicht jaar uitzitten om ons globale stroomverbruik te registreren om dan teruggave te vorderen welke ze volgens de regels van vader staat maar 2 jaar dienen te doen terwijl we al 10 jaar veel te veel betaald hebben ... ons verbruik is van de ene dag op de andere maarliefst 65% gezakt ... Maar dit heeft nu wel als gevolg dat we mogelijks naast het hele premiestelsel gaan grijpen voor een zonne-installatie of hoe we nogmaals "gestraft" worden door een fout van de netbeheerder ... angry

    nu kopen en achteraf plaatsen ?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Philip di nov 29, 2011 9:44 pm

    ff topic verhuizen naar chit chat want draait niet meer over pellets


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 9:49 pm

    tja de staat kan het ook niet blijven betalen he...

    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van francky di nov 29, 2011 9:56 pm

    pietje sonshine precies schreef:Ik was ook aan het kijken voor zonnepanelen, ben aan de hand van registratie van verbruik dik jaar terug om de grote van de benodigde installatie te bepalen er dan achtergekomen dat wij de 'gelukkige bezitter' waren van een electriciteitsmeter die dubbel draaide. Ik verklaar dit nader ... Zowel nacht als dagtarief draaide tegelijkertijd ... al jaren!!!!!!!! Nieuwe meter gekregen 12 dec vorig jaar, nu verplicht jaar uitzitten om ons globale stroomverbruik te registreren om dan teruggave te vorderen welke ze volgens de regels van vader staat maar 2 jaar dienen te doen terwijl we al 10 jaar veel te veel betaald hebben ... ons verbruik is van de ene dag op de andere maarliefst 65% gezakt ... Maar dit heeft nu wel als gevolg dat we mogelijks naast het hele premiestelsel gaan grijpen voor een zonne-installatie of hoe we nogmaals "gestraft" worden door een fout van de netbeheerder ... angry

    Ja dat is jammer voor u .
    MAAR ik kan me niet voorstellen dat ge dat maar ziet na jaren ?? Als u funny 3 kg per u zal verbruiken gaat ge dat wel raper zien natuurlijk lacher het is niet zo dat ik alles dereckt zie maar ?? zoiets zou ik zeker al gezien hebben.
    Er zijn ook veel vragen op andere forums ,Over dubbel gebruik van van meters.Even kijken op zonneforum.be en stel daar maar je vraag eens !! ge zal daar zeker geholpen worden !!


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 10:10 pm

    pietje sonshine precies schreef:Ik was ook aan het kijken voor zonnepanelen, ben aan de hand van registratie van verbruik dik jaar terug om de grote van de benodigde installatie te bepalen er dan achtergekomen dat wij de 'gelukkige bezitter' waren van een electriciteitsmeter die dubbel draaide. Ik verklaar dit nader ... Zowel nacht als dagtarief draaide tegelijkertijd ... al jaren!!!!!!!! Nieuwe meter gekregen 12 dec vorig jaar, nu verplicht jaar uitzitten om ons globale stroomverbruik te registreren om dan teruggave te vorderen welke ze volgens de regels van vader staat maar 2 jaar dienen te doen terwijl we al 10 jaar veel te veel betaald hebben ... ons verbruik is van de ene dag op de andere maarliefst 65% gezakt ... Maar dit heeft nu wel als gevolg dat we mogelijks naast het hele premiestelsel gaan grijpen voor een zonne-installatie of hoe we nogmaals "gestraft" worden door een fout van de netbeheerder ... angry

    vanaf 12 dec kan je nog zonnepanelen leggen he en laten keuren zolang je faktuur op 2011 staat en betaald is ;-)))))
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van francky di nov 29, 2011 10:13 pm

    francky schreef:
    pietje sonshine precies schreef:Ik was ook aan het kijken voor zonnepanelen, ben aan de hand van registratie van verbruik dik jaar terug om de grote van de benodigde installatie te bepalen er dan achtergekomen dat wij de 'gelukkige bezitter' waren van een electriciteitsmeter die dubbel draaide. Ik verklaar dit nader ... Zowel nacht als dagtarief draaide tegelijkertijd ... al jaren!!!!!!!! Nieuwe meter gekregen 12 dec vorig jaar, nu verplicht jaar uitzitten om ons globale stroomverbruik te registreren om dan teruggave te vorderen welke ze volgens de regels van vader staat maar 2 jaar dienen te doen terwijl we al 10 jaar veel te veel betaald hebben ... ons verbruik is van de ene dag op de andere maarliefst 65% gezakt ... Maar dit heeft nu wel als gevolg dat we mogelijks naast het hele premiestelsel gaan grijpen voor een zonne-installatie of hoe we nogmaals "gestraft" worden door een fout van de netbeheerder ... angry

    Nog iets vergeten wat is je verbruik Nu ? kwh op een jaar dat weet ge toch.
    Die netbeherder heeft daar niks mee te maken.om zonnepanelen te plaatsen.

    Ja dat is jammer voor u .
    MAAR ik kan me niet voorstellen dat ge dat maar ziet na jaren ?? Als u funny 3 kg per u zal verbruiken gaat ge dat wel raper zien natuurlijk lacher het is niet zo dat ik alles dereckt zie maar ?? zoiets zou ik zeker al gezien hebben.
    Er zijn ook veel vragen op andere forums ,Over dubbel gebruik van van meters.Even kijken op zonneforum.be en stel daar maar je vraag eens !! ge zal daar zeker geholpen worden !!


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Opgelet: fiscale aftrek voor pelletketel

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 3:12 pm

    Opgelet: wie een pelletketel installeerde in 2011 en daarvoor fiscale aftrek (40%) via zijn belastingaangifte in 2012 wil doen, moet erop letten dat niet alleen alles gefactureerd is in 2011, maar ook betaald werd. Een factuur op datum van 31/12/2011 die pas in 2012 betaald wordt, mag dus niet in rekening gebracht worden.
    Naar verluidt zou een eventuele overdracht naar het volgende of naar de volgende jaren - in geval van overschrijding van de maximale aftrek - gewoon nog mogelijk blijven, voor gemaakte kosten in 2011.

    Wie nog gebruik wil maken van een groene lening moet zich reppen. Daarvan kun je nog gebruik maken tot uiterlijk 31/12/2011, maar een aanvraag doe je best eerstdaags. Fiscale aftrek voor de installatie van een pelletketel vanaf 2012 is dus niet meer mogelijk. Dat is beslist door de nieuwe federale regering.


    Laatst aangepast door Philip op wo nov 30, 2011 4:03 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : topics bij elkaar gevoegd, gebruik aub even de zoekknop vooraleer een nieuw topic te starten grtz)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van erwin wo nov 30, 2011 9:39 pm

    Wie nog snel een milieuvriendelijke wagen of een zonneboiler wil bestellen om nog van de fiscale voordelen te genieten, is eraan voor de moeite. Een concrete uitwerking voor de geplande afschaffing is er nog niet, maar de Federale Overheidsdienst Financiën heeft wel een uiterste datum bekendgemaakt: wie niet voor 28 november 2011 een bestelbon tekende, ziet de groene voordelen door zijn neus geboord.
    Voor milieuvriendelijke wagens die besteld zijn voor 28 november 2011, maar dit jaar niet meer geleverd kunnen worden, geldt een uitzondering. De klant kan de ecokorting op zijn factuur wel nog aanvragen onder twee voorwaarden. Enerzijds moet de voorschotfactuur minstens gelijk zijn aan het dubbele van het bedrag van de ecokorting, anderzijds moet de bestelbon ingediend zijn bij de administratie vóór 15 december 2011.

    Wat bouwen of verbouwen betreft, wordt de belastingvermindering van 40% voor energiebesparende maatregelen afgeschaft in het aanslagjaar 2013 (= het inkomstenjaar 2012). Ook hier moeten de contracten getekend zijn voor 28 november 2011 en moeten de werken uitgevoerd worden in de loop van 2012. De belastingvoordelen voor dakisolatie worden niet afgeschaft, maar wel verminderd. Meer details kon de FOD Financiën nog niet meedelen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    einde belastingsaftrok voor ketels ? Empty Re: einde belastingsaftrok voor ketels ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:01 am