Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Piazzetta P 955 8,9 kw installeren

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P 955 8,9 kw installeren Empty Piazzetta P 955 8,9 kw installeren

    Bericht van Gast di dec 13, 2011 3:00 pm

    Hallo
    Via wat zoeken op het internet belandde ik hier en ik denk wel dat ik hier de nodige informatie kan vinden die ik zoek. Vrienden van mij verhuizen en ik heb het geluk dat ik hun pelletkachel kan overkopen, het is een Piazzetta P 955 8,9 kw, en volgens wat ik hier lees schijn ik wel een goede koop gedaan te hebben. Nu is mijn vraag hoe ik deze moet laten installeren. Op de foto's in de brochure zie je die kachels netjes tegen de muur staan, maar in realiteit zal dat zo niet zijn vrees ik. Dus bij deze graag info hoe ik die moet laten plaatsen. Er staat een schouw in mijn huis waar momenteel een gaskachel tegen staat. Moet ik die pelletkachel aansluiten op die schouw? Of moet de uitlaat direct naar buiten? Waar kan ik lucht aantrekken? Verder heb ik enkel electriciteitsaansluiting over.
    Dus ja, moest ik de mogelijkheid hebben zou ik die schouw afbreken, maar ik wil sowieso de beste oplossing voor het ideale gebruik ervan.
    Graag reactie van een ervaringsdeskundige Smile
    Groetjes, Kathleen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P 955 8,9 kw installeren Empty Re: Piazzetta P 955 8,9 kw installeren

    Bericht van Gast di dec 13, 2011 4:22 pm

    hey katleen
    kachel aansluiten op de schouw is nog altijd beter dan gewoon buisje naar buiten

    lucht aantrekken kan je gewoon uit de woonkamer of een buisje naar de kelder of door de buiten muur,is al te zien waar je je kachel plaatst

    een stekker met aarding is wel nodig

    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P 955 8,9 kw installeren Empty Re: Piazzetta P 955 8,9 kw installeren

    Bericht van Gast di dec 13, 2011 4:32 pm

    Kathleen,

    een gaskachel wordt vaak aangesloten op een aluminium afvoer en dat is voor een pelletkachel fout. Je kunt je kachel heel goed aansluiten op de bestaande schouw maar dan wel met materiaal bestemd voor een pelletkachel. De luchtaanvoer kun je eventueel in een later stadium installeren zodat je vast kunt stoken, voor je gashaard zal je ook geen externe luchtvoorziening hebben.

    En wat jl zegt, een geaard stopcontact is een must en het liefst een overspanningsbeveiliging er op.

    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta P 955 8,9 kw installeren Empty Re: Piazzetta P 955 8,9 kw installeren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 6:31 am