Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 58 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 58 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edilkamin Pellet-Blok

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 9:33 pm

    Voila,

    De eerste ervaringen met de Pellet-Blok, naar mijn mening een nieuw topic waard. Ik heb het toestel vandaag geleverd gekregen en was zo nieuwsgierig dat ik hem hier in het werkhuis onmiddelijk aan een proefopstelling heb geplaatst en aangemaakt. Ik ben nu een 3tal uren met het toestel aan het stoken en ben ZEER aangenaam verast!!! Fantastisch toestel met een mooi vlambeeld op hoog vermogen, zeer stil (type simphaty line). Ruit blijft voorlopig zeer zuiver.
    Het toestel is afgeleid van de Symphaty line toestellen (funny, cherrie,...) en is dus vergelijkbaar kwestie werking. Toch zijn er enkele merkbare verbeteringen op te merken.

    Het Leonardo systeem zit er uiteraard op maar dat is hier al gekend.
    Maar toch nog even de uitleg:
    systeem dat de verbranding beschermt en regelt om een optimale functionering in elke omstandigheid te waarborgen. Dankzij 2 sensoren die het drukniveau en de rooktemperatuur opmeten. Deze worden constant gemeten en aangepast om een constante verbranding te ktijgen. Tevens is het systeem in staat het soort pellets te herkennen en automatisch de toevoer aan te passen aan de gekozen pellets om zo het vereiste verbrandingsniveau te garanderen.

    Het nieuwe 3C systeem:
    Katalytische keramische brander (zoals in de pellet ketels) maakt het mogelijk om de pellets compleet te verbranden, terwijl de vorming van de as tot een minimum wordt beperkt. Hierdoor hoeft U de haard minder te reinigen (EENS IN DE 3 WEKEN) Dankzij de volledige verbranding wordt de uitstoot in de lucht aanzienlijk beperkt.

    Eigenschappen van de kachel:
    nominaal vermogen: 15KW Rendement nominaal vermogen: 90.1% Uitstoot CO 160ppm Beperkt vermogen: 5KW rendement beperkt vermogen: 93.3% uitstoot CO beperkt vermogen: 440ppm Minimale schoorsteentrek: 12Pa Autonomie: 10.5/38U
    Op het verbruik is wel een instelling van toepassing van 1Kg tot 3.5Kg, in werkelijkheid is hij regelbaar tot 0.6Kg/uur is me verteld. Zo heb ik hem hier dus afgesteld en kan ik dus met 15 kg 25U stoken. Met een volle tank van 38 kg zou dat dus 63 U moeten zijn........
    cheers
    Wat het stroomverbruik betreft is dit in de opstart 400W en gemiddeld 100W per uur.
    De afstandsbediening is deze keer geen infrarood maar een Radiografische (gedaan met op een meter van de kachel te staan).
    De Kanalisatie(2stuks) is regelbaar met een klep zoals bij de Symphaty line.

    Het enige nadeel dat ik aan de kachel kan vinden voorlopig is dat ze diep is: 72CM.... wat uiteraard al een hele diepte is, en voor de installateurs onders ons geen gemak met zijn 300 kg en redelijk moeilijke afmetingen waardoor zelfs met een steek kar het toestel opnemen moeilijk wordt. Verder is het belangrijk dat de mantel vooraan op maat van het toestel open kan aangezien via daar alle onderdelen bereikbaar dienen te zijn.

    Maar dat zijn uiteraard kleinigheden die op te lossen zijn met wat creativiteit. Ik ben in ieder geval volledig overtuigd. amai Deze komt gegarandeerd bij me in de showroom te staan. Ik denk zelfs dat ik daar in mijn verlof tijd voor ga maken. Naar mijn mening voorlopig de beste inbouw die ik tot nu toe heb gehad (van degene die ik plaats uiteraard, voor andere merken kan ik niet spreken)

    groeten,

    Nicky
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van steven vr dec 16, 2011 8:26 am

    Vandebosch,

    dat is een heel goede recensie.

    Zoals je zegt, vrij grote diepte. Ik lees wel heel wat positieve zaken in je bericht.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Uthrex vr dec 16, 2011 4:03 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast vr dec 16, 2011 4:34 pm

    Uthrex,

    Als je me een privé mail adres doorstuurt bezorg ik je de foto's, eventueel zelfs een filmpje. Hoe ik dat hier op moet zetten weet ik niet.

    Groeten,

    Nicky
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van steven vr dec 16, 2011 5:06 pm

    Vandebosch,

    als je filmpje op Youtube staat kan het hier afgespeeld worden

    [youtube]URL NAAR FILMPJE[/youtube]


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Jef za dec 17, 2011 1:20 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    Ziet er idd een kanjer van kachel uit


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Fleur za dec 17, 2011 7:40 am

    grote kachel/grote prijs zeker ???


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast za dec 17, 2011 8:25 am

    Het is altijd mooi zolang die in de winkel staat , net zoals een nieuwe wagen in de toonzaal , verkopers zouden beter ook de minpunten hier eens opsommen , want wat je hier allemaal leest dan blijft van heel dat goede gedoe wat ze je voorschotelen niet veel over.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van steven za dec 17, 2011 8:39 am

    de foto van de pelletblok staat ook al een tijdje hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast za dec 17, 2011 11:36 am

    Beste André,

    En welke nadelen mogen dat dan zijn volgens jou? In vergelijking tot wat? Daar ben ik benieuwd naar.
    De voor-en nadelen van pelletkachels zijn hier al uitvoerig besproken. Als pelletkachel zijnde vind ik dit een fantastische kachel, als het over estetisch aspect gaat van een pelletkachel zijn de meningen verdeeld. Maar daar is een pelletkachel niet voor gemaakt, het gaat hier naar mijn mening over functionele verwarming. Geluid van ventilatie en vlambeeld zijn daar een nadeel in, maar dat is eigen aan de kachels.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do maa 22, 2012 6:42 pm

    @Vandebosch, welke diepte (vanaf voorzijde muur) heb je minimaal nodig om deze kachel te plaatsen?
    Zijn de 2 kanalisatie openingen bij levering standaard voorzien van een dop voor het geval geen kanalisatie wordt gebruikt?
    Indien de kachel is geplaatst en er moet iets aan de achterzijde worden vervangen, moet dan de hele haard er weer uit?
    Oftewel moet je bij de afwerking er altijd rekening mee houden dat dit wel eens noodzakelijk zou kunnen zijn.

    @Steven, het gewicht van de Pelletblok bij "kenmerken Edilkamin inbouwpelletkachel" op je site zou 300KG zijn.
    Volgens de fabrikant zou dat 231KG zijn (incl. verpakking).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do maa 22, 2012 7:17 pm

    Beste,

    Daar hou je best rekening mee wanneer je het toestel plaatst, gemakkelijk uitnemen is absoluut niet het geval, maar je moet uiteraard wel aan de vijzelmotors geraken, dat doe ik meestal door een rooster te monteren in de muur waar de kachel tegen staat, dan kan er rechtstreeks aan de kachel geraakt worden en hoeft ze niet uitgebouwd te worden. Verder is het belangrijk dat je in de afwerking rekening mee houdt dat in de voorzijde altijd aan de techniek kan geraakt worden. Ik doe dat door middel van een wegneembare sokkel in natuursteen of vuurvast Mdf plaat te plaatsen. In dat geval is alles bereikbaar en is er geen probleem. De Kachel kan gekanaliseerd worden maar dat hoeft niet, er zijn 2 kleppen in het toestel gemonteerrd die open en dicht te zetten zijn. Er zitten voorgemonteerde plaatjes op deze openingen dus zijn ze dicht.
    Het gewicht wat Steven zegt klopt wel degelijk, De Pellbox is de lichtere variant. De Pellet Blok weegt wel degelijk 300 kg, ik weet ook niet waarom dat op de site staat dat het anders is. Voor de Pellbox staat een gewicht op de site van Edilkamin van 150kg terwijl deze ook 203KG weegt.
    Hopelijk kan U hiermee verder.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do maa 22, 2012 7:42 pm

    Bijzonder, zou verwachten dat de leverancier de juiste gegevens wel op z'n site en in z'n pdf met technische specificaties zou hebben.
    Is dat niet het geval dan vertrouw ik de afmetingen, vermogen en andere getallen beweringen ook niet.

    Ik zou de pellethaard hier willen plaatsen ter vervanging van een houthaard welke niet meer in gebruik is.
    Probleem is dat de achterzijde van de haard de scheiding is tussen de buiten en binnenhaard.
    Het monteren van een rooster om na inbouwen nog bij de vijzelmoter te geraken is dus niet mogelijk...

    Die voorgemonteerde plaatjes op de kanalisatie openingen, sluiten die het gat volledig af om zijn dat van die doordruk plaatjes welke slechts op 3 of 4 puten vast zitten?
    Hoeveel ruimte dient de kachel vrij te staan van de muur erachter?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty pelletblok

    Bericht van Gast do maa 22, 2012 7:49 pm

    Hi 747driver,

    Er is op de website van Edilkamin (italiaanse taal kiezen)
    een commerciele folder te downloaden.

    Het zal je zeker verder helpen. (technische info die jij zoekt)

    gr,

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do maa 22, 2012 7:55 pm

    Thanks spartherm, die folder had ik al.
    Zo kwam ik aan het gewicht van 231KG.
    En zoals gezegd, als dat 300KG blijkt te zijn vertrouw ik de rest in de folder ook niet.
    Dan zal ik 'm toch eerst zelf moeten zien en opmeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gast do apr 19, 2012 3:48 pm

    Contact gehad met Edilkamin in Italie en die melden nadat ze de production unit hebben geraadpleegd dat de Pellet-Block 231KG weegt...

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Pellet-Blok Empty Re: Edilkamin Pellet-Blok

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:01 am