Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+12
Dan12
jc
pedro
nick1
ben-revo
erwin
Ikzelf
cuypersmarc
Philip
Fleur
ZaurusUser
ss
16 plaatsers

    Rika Topo - lawaai


    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 213
    Registration date : 05-10-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van jc zo dec 16, 2012 8:05 pm

    oud ijzer? voor elk probleem is er een oplossing je moet wel wat zoeken ,wie zoekt die vind
    maar laat eerst hoe vevelend het ook moge zijn de verantwoordelijke hun verantwoordelijkheid maar nemen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast ma dec 17, 2012 2:10 pm

    @cuypersmarc Beste, heb nu ruim een jaar een Rika Topo. Meerdere soorten pellets in gebrand. Nog geen enkel probleem gehad. Schitterende kachel. Wellicht heb jij gewoon pech. Het is niet omdat automerk X, type Y een schitterende auto is, dat er eens een exemplaar kan tussenzitten waar je problemen mee hebt. De eerste auto die ik ooit nieuw kocht, was 'Auto van het jaar 19..' Nooit meer miserie gehad dan met die auto. Als de installateur de kachel kent en professioneel is, komt dit zeker in orde. Succes.
    Bever
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ss ma dec 17, 2012 11:29 pm

    @Bever, ik deel je mening!
    Groeten,
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Fleur di dec 18, 2012 8:49 am

    bever
    marc zijn kachel was waarschijnlijk over 3jaar ook de kachel van t jaar en heb jij al een nieuwe versie zonder kinderziektes.
    met wagens komt het veiligheidsaspekt naar boven ,worden vlugger binnengeroepen voor aanpassingen.
    het probleem stelt zich trouwens al 2jaar en zonder gevolg van oplossing ??


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 9:01 am

    @Fleur Dat ik een nieuwe versie heb zonder kinderziektes, dat staat zo goed als vast. Mijn installateur wist mij te vertellen dat er een aantal problemen geweest waren met Topo (en ook welke, maar die herinner ik mij niet meer), maar dat die inmiddels opgelost waren. Ik meen mij wel te herinneren dat hij zei dat hij bij enkele kachels enkele problemen (kinderziektes) had opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat Rika zijn verkopers/installateurs/verdelers niet ingelicht heeft over die kinderziektes. Mijn installateur wist dat duidelijk wél en had er ook geen probleem mee om dat te vermelden. Komen we hier dan weer niet uit bij verkopers/installateurs die eigenlijk te weinig professioneel zijn? Of is dit een probleem van garantie die verstreken is? Daarom deze tip: breng een installateur schriftelijk op de hoogte van een probleem (via mail bijv.) en houd alles bij. Als aangetoond is dat een probleem reeds gesignaleerd is tijdens de garantieperiode en niet opgelost, kun je je wel nog beroepen op die garantie, ook nadat die twee jaar verstreken zijn. Als het er echt op aan komt, telt enkel wat op papier staat.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van erwin di dec 18, 2012 12:16 pm

    topic gesplitst naar https://pellets.forummotion.com/t6307-klacht-verkoper-brief-of-mail#73901
    anders gaan we helemaal offtopic in dit probleem..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Fleur za dec 29, 2012 1:06 pm

    @cuypersmarc

    is jou probleem aangaande het geluid al opgelost ??


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc za dec 29, 2012 6:32 pm

    neen, nog niet opgelost ze komen na de vakantie langs.
    datum is nog niet vast gelegd 3 of 4 jan instalateur wilde langs komen , ik heb hen verteld dat stroomop de lagers ging vervangen en hij is toen maar niet komen zien , dus ik wacht rustig af.
    en hopelijk wordt het dan opgelost, nog eventjes en ze kunnen ons in de psygiatrie steken ;-)).
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc do jan 03, 2013 3:15 pm

    stroomop , is vandaag langs geweest lager van de worm vervangen door een nieuwe versterkte teflon lager.( van die lager moet ge u niet veel van voorstellen he, is een grootte bout met een gat in het midden. waar de worm in draait )
    degene die er in zat was uitgefreesd,
    ik moet wel zeggen van de service kun je eigenlijk niet klagen, ik had pech dat het feestdagen waren en daarom moest ik wat langer wachten.
    en nu maar hopen :-))
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 3:20 pm

    Als het oude lager uitgefreesd was mag je er van uit gaan dat het probleem is opgelost. Ook voor technici gelden de feestdagen en dan moet je wel eens wachttijd incalculeren, in ieder geval bedankt voor de terugkoppeling,
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ss vr jan 04, 2013 12:13 pm

    Zoals ik al zei, topmerk Rika en uitstekende invoerder Stroomop.
    Wat ik hier speciaal toch wil vermelden is de commentaar van Marc die ons perfect op de hoogte blijft houden! Dat gebeurt veel te weinig. Problemen gooit men op het forum en als er ergens een oplossing gevonden is houden velen het voor bekeken en doen geen enkele moeite meer om dat op het forum te vermelden. Het is voor iedereen leuk en leerzaam dat een topicstarter uitlegt hoe de problemen opgelost zijn, wat het gekost heeft, ging het vlot, niet vlot, is het opgelost tot aller tevredenheid enz... Zodanig dat we er met zijn allen weer wat wijzer van worden.
    Marc is hier een voorbeeld hoe het wel moet. Waarvoor dank!
    Hopelijk leert iedereen daar een les uit.
    groeten
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Fleur vr jan 04, 2013 12:39 pm

    ik had nog graag geweten of ze dit onder garantie hebben gedaan ,want dit vind ik toch wat een vlugge slijtage-onderdeel voor zo n dure kachel


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ss vr jan 04, 2013 2:18 pm

    Geen slijtage volgens mij, maar een foutje! Marc? Moeten betalen? Ik gok op "garantie".
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc vr jan 04, 2013 6:15 pm

    foutje of slijtage ? de lager was uit gevreesd, hij heeft deze manueel rond gedraaid in zijn handen en met gewoon draaien kwam het geluid al naar voren. niet zo hard maar toch. degene die er in zat was een metalen en nu zit er eentje in van teflon sterker en minder slijtage.
    toch al 2 dagen niets meer gehoord,( hou hout vast nu ) al goed dat het vuur zichtbaar is anders wist ik nog geen eens dat ze brande.:-)
    garantie hoop ik :-) niet achter gevraagd.
    als ik het toch moet betalen , moet ik nog een koffie en koekjes in rekening brengen en de koffie is duur tegenwoordig.
    ik heb gisteren avond zelfs nog een telefoontje van de leverancier gekregen;

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ss vr jan 04, 2013 6:41 pm

    Besluit ik dan dat je (voorlopig) tevreden bent van de service Marc?
    En de psyche is alweer ok? Laughing
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc vr jan 04, 2013 8:11 pm

    yep altijd geweest eigenlijk, ik weet ook wel dat zij er persoonlijk niet kunnen aan doen .
    maar dat wachten en dat lawaai was was er teveel aan en dan nog het einde van de garantie inzicht, het was eventjes teveel.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc vr jan 04, 2013 8:44 pm

    weet er iemand wat de fout melding van een topo betekend
    ( call service motor ) ????
    nu komt dit weer op het scherm ?
    gevonden denk ik, gisteren hebben ze ook een software upgrade gedaan 1.40 en deze geeft bij te veel weerstand op de motor van de worm deze fout ?
    hopelijk gebeurd dit niet te vaak.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc ma jan 07, 2013 6:19 pm

    donderdag avond na de herstelling , telefoontje van de leverancier de cuyper gekregen om te vragen dat alles in orde was.
    vandaag telefoontje van karel stroomop gekregen om te vragen hoe het met de kachel was, ik heb eergisteren nog wel een mailtje gestuurd omdat de pellets vast zaten in de glijbaan ?
    ik dacht dat dit misschien te maken had met de nieuwe upgrade.
    dit lijkt niets met de upgrade te maken te hebben , waarschijnlijk pech gehad ?
    top service , pech met de kachel. maar dat is niet hun fout
    ze doen er echt wel alles aan om het te verhelpen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 7:46 am

    Hallo;
    Ik zie dat ik niet alleen ben met problemen van lawaai met de topo!
    De topo leek mij zeer interessant omdat hij geen ventilator lawaai maakt zoals mijn vorige kachel(ecotherm 9kw)maar zoals je kan raden heb ik mij het dik beklaagd dat ik die verkocht heb Crying or Very sad
    Ik het begin was alles perfect tot die aandrijfworm lawaai begon te maken, kreunen kraken je weet wel de hier gekende lawaai, dus de verkoper gebeld die een technieker stuurde, die gekeken en zijn diagnose was vlug gemaakt, door teveel stof in de pellets de worm die blokkeerde en dat je dat om de 2 maanden de vulbak moet uit stofzuigen. En we hadden geluk zei hij dat het onder garantie viel omdat ze dat niet vermeld hebben tijdens de installatie, hallo geluk geloof ik Evil or Very Mad
    Natuurlijk het lawaai niet gedaan dus de technieker weer gebeld, die stelde voor om een nieuwe motor te plaatsen want ja het was toch gratis( garantie) Rolling Eyes tja probleem weer niet opgelost dus weer gebeld naar de verkoper en oei nu begon het te moeilijk te worden en heeft hij het gewoon doodleuk het van zijn schouders geschud en door gegeven naar de invoerder maar van de verkoper kreeg ik wel een rekening gepresenteerd van 80 euro No uitleg gevraagd en het was voor de verplaatsing kosten Shocked sorry dat heb ik niet betaald Evil or Very Mad
    Tenslotte heeft de invoerder het probleem opgelost met een nieuwe worm te plaatsen en dat zonder een rekening te sturen!
    Maar nu komt het want sinds kort steekt er een nieuw lawaai de kop op, bij het branden op zijn maximum is er altijd met tussenposen een fijne fluittoon te horen,echt vervelend!
    Dus zo zie je maar dat er nog zijn met problemen i.v.b. met lawaai!
    Groetjes Christophe
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc wo jan 16, 2013 2:04 pm

    we zijn zeker niet alleen,
    stuur een mailtje naar stroomop , hier is het voorlopig opgelost.
    ik hoop dat het zo blijft , want die geluiden zijn erg frustrerend . nu een tijdje begin je dit geluid al te horen ook al maakt ze geen geluid , dan begin je stilaan te flippen.
    heb wel enkele dagen geleden terug geluid gehad dat klinkt als een nest muizen, maar nu is het weer voorbij.
    veel succes in ieder geval

    mvg
    marc
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ZaurusUser wo jan 16, 2013 9:39 pm

    Stoffeltje,

    Heb je een idee waar die fluittoon juist vandaan komt ? Ik gok dat de kachel ergens valse lucht trekt.
    Bij mij was dat nadat ik de bovenkant uit gestofzuigd had. De koord zat niet netjes terug op haar plaats waardoor er valse lucht getrokken werd. Doordat het maar een klein gaatje was, was er een irritante fluittoon te horen op hoog vermogen.
    Het kan al helpen door gewoon de vleugelmoer die de bovenkant op zijn plaats houdt eens goed aan te spannen (als daar tenminste het gaatje zit, het zou ook een andere dichting kunnen zijn)

    Greetz,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 11:10 am

    Tja die fluittoon zou idd wel eens valse lucht kunnen zijn, de vleugelmoer is wel goed aan gespannen want ik heb daar opgelet, waar wat ik wel al gezien heb is dat de deur niet overal even goed sluit, de vorige wel dus weet ik niet waarom de invoerder die vervangen heeft zoals bij iedereen, hij had er beter afgebleven Evil or Very Mad we zoeken verder!

    @ Bever, ik krijg geen privebericht verstuurd naar u!!!!
    Groetjes Christophe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van erwin do jan 17, 2013 1:02 pm

    stoffeltje,

    de pm werkt pas na 5 berichten..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 1:23 pm

    Ach daarmee dat ik niet kan antwoorden, bedankt voor de tip!
    Groetjes Christophe
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van cuypersmarc wo jan 30, 2013 8:30 am

    het is weer zover,
    sinds een paar dagen weer een lawaai van de worm.
    ik weet zeker dat het niet de ventilator is , omdat het tijdens de 8h cleaning de worm niet draait voor een 20min en dan zitten we 20min gerust.
    stroomop en de cuyper zijn weeral op de hoogte gebracht, en ze gaan het weer bekijken. ik zeg niet dat ze de moeite niet willen doen, maar dit is er echt over ik zal een aangetekende sturen en ik ga eens kijken of ik rechtsbijstand heb ?
    ik geef het op en zal hoogst waarschijnlijk na de winter deze kachel te koop gaan aanbieden.
    als nu iemand van stroomop dit leest zal ze waarschijnlijk nooit meer hersteld worden, als dat al mogelijk is ?

    maar ik moest het even kwijt,
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van ben-revo wo jan 30, 2013 10:36 am

    @ cuypersmarc , heb je al eens aan de pellets gevoeld ???? , zijn deze stug van structuur ???? Waarom , ik had hetzelfde geluid en nu is mijn kachel fluiterstil , maar natuurlijk als je de oorzaak niet kent , kun je het probleem ook niet oplossen , en er zijn altijd wel mensen die denken dat de oorzaak van het probleem bij de kachel ligt , maar er spelen wel degelijk andere factoren dan alleen de kachel mee , zoals de gladheid of de lengte van de pellets en de hardheid , stof en noem maar op , uit ervaring weet ik als je bioflam pellets gebruikt (deze zijn glad en hard) je vervelend geluid verdwenen is naar mijn mening , dus ik zou voorstellen enkele zakjes te testen , het is natuurlijk zo dat een kachel op eenderwelke kwaliteitspellet dient te branden , dus nogmaals voor de oorzaak te kennen moet je een voor een factoren beginnen uit te sluiten en ik raad je aan voor te beginnen met de pellets .


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw

    Gesponsorde inhoud


    Rika Topo - lawaai - Pagina 6 Empty Re: Rika Topo - lawaai

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 9:38 am