Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
john-159
ss
6 plaatsers

    nieuw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty nieuw

    Bericht van Gast di dec 27, 2011 5:13 pm

    Ik ben op het forum gekomen door te zoeken op internet.
    We wensen ons een pelletkachel aan te schaffen omdat C.V. met stookolie te duur aan het worden is.
    We wensen de living en de keuken te verwarmen ongeveer 136 m3 en eventueel de veranda nog eens 84 m3
    Ik ben nog maar pas aan het zoeken doch denk aan de merken Edilkamin of MCZ.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast di dec 27, 2011 5:19 pm

    Als je aan MCZ denk zou ik me eens concentreren op de Musa en met name kijken naar het Active System, werkelijk fantastisch....
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van ss di dec 27, 2011 5:24 pm

    Welkom stroman, bekijk het prachtige filmpje:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast do jan 05, 2012 8:02 pm

    Hoe zit het met de schouw bij een pelletkachel Moet daar nog een flexibele buis in of moet die dubbelwandig zijn, want ik hoor vanalles vertellen ! Geeft een pelletkachel ook veel warmte af langs boven daar ik een houten schouw heb !
    Dank bij voorbaat
    stroman 1
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast do jan 05, 2012 8:25 pm

    hallo stroman1 als u de veranda er ook nog wil mee verwarmen zou ik overwegen een kachel met kanalisatie te nemen indien de plaatsing van een tweede kanaal mogelijk is

    groetjes
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van john-159 do jan 05, 2012 9:33 pm

    @stroman1
    Ga eens langs een verkoper om de nodige info. Ik heb mijn kachel in Tongeren gekocht (FUGO) en heb daar de gewenste uitleg gekregen zowel over de kachel als over de rookkanalen; kachel werkt al bijna drie weken super en vond het niet te duur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty bestelling MCZ pelletkachel

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 12:49 pm

    Hoy,

    Ik heb reeds meer dan een maand een pelletkachel besteld en tot op heden heeft de verkoper nog geen contact genomen voor een afspraak !! Is dit normaal, of is het zo druk bij de verkoop van pelletkachels ? Heeft iemand dezelfde ervaring ?

    Groetjes
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van dxnature wo feb 22, 2012 3:26 pm

    @stroman1

    Heb je een schriftelijke afspraak op je bestelnota laten zetten voor je uw voorschot betaald hebt? Zeker altijd doen anders heb je geen been om op te staan bij een eventueel geschil.

    Netjes vind ik dat niet en een maand, zelfs in de winter zou eigenlijk niet mogen of de fabrikant moest achter staan met zijn productie en leveringen en daar kan de verkoper ook niets aan veranderen behalve je informeren dat er een leveringsprobleem is. Zoals ik reeds elders op dit forum schreef dat de klantvriendelijkheid en service bij sommige verkopers veel te wensen over laat. Het kan ook geen kwaad zelf eens contact met de verkoper op te nemen om een verklaring waarom het zo lang duurt.

    Hopelijk word je kachel snel geplaatst en kan je genieten van gezellige warmte en een mooi vlammenspel.

    succes Smile
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Annejanne do feb 23, 2012 8:03 am

    @stroman1, hopelijk is de service beter dan de levering sunny


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van john-159 do feb 23, 2012 9:36 am

    Waar heb je ze gekocht?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast za feb 25, 2012 9:00 pm

    Gelukkig heb ik nog niks ondertekend en geen voorschot gegeven. Doch ik wat de service betreft, denk ik ook, dat ik beter naar een andere verkoper ga uitzien. Bedankt voor de reacties. Smile
    Groeten.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van krusty za feb 25, 2012 9:10 pm

    Welke verkoper van gelijk wat gaat er iets leveren zonder bestelbon of enige andere verkoopovereenkomst?

    Ik in elk geval niet!!

    Ik vind het dus voorbarig over goeie of slechte service te spreken in dit geval!

    Hetgeen op papier staat dat telt, de rest zijn woorden in de wind !
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van john-159 za feb 25, 2012 10:54 pm

    niks ondertekend? geen voorschot? Hoezo slechte service, vind ik net als krusty wat voorbarig.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van ss zo feb 26, 2012 10:27 am

    Jaaaah, wat voor een verhaal is dat nu???? Stroman, je spreekt van slechte service en je tekende zelfs geen bestelbon??? Je hebt gewoon niets gekocht man!? Waar zijn je gedachten? Dit verhaal is hilarisch! zot

    Als ik jou was ik zou eerst maar iets gaan bestellen, voorschotje of bestelbonneke en dan kun je reklameren als ze niet leveren he!
    Groeten en succes,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast zo feb 26, 2012 12:17 pm

    @ stroman

    Hoi, uit ervaring weet ik dat je, als je kanalisatie wil gebruiken, best je kachel in de koudste plaats zet. In jouw geval dus in de veranda.
    Mijn installateur heeft ook vergeten mij dat te vertellen. Nu zit ik bij echte
    koude, met een frisse veranda maar wel met een hete living. Je moet immers al het vermogen aanspreken om een ( nochtans prima geïsoleerde) veranda warm te krijgen en alzo krijg je(soms onnodig) hoge convectiewarmte in de plaats waar de kachel staat.
    Wil je in winter, zoals ik, in een behaaglijk warme veranda zitten, reken dan niet te fanatiek op kanalisatie. Want de living, waar op dat moment niemand zit, is ( onnodig) heet.

    Grts Howie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Fleur zo feb 26, 2012 12:38 pm

    howie
    wat je hier uit de doeken doet ben ik het helemaal niet met je eens ,vele forumleden hebben een grote misvatting van kanalisatie.
    je kachel staat het best zo centraal mogelijk in de woning om zoveel mogelijke ruimtes te kunnen verwarmen (indien nodig ).
    naar een andere ruimte kanaliseren is het van het grootste belang om de warme luchtstroom uiteindelijk terug bij de kachel te krijgen (circulatie)waardoor beide kamers indien nodig dezelfde temperatuur krijgen.
    je hebt kachels met verschillende soorten van kanalisatie en zo te horen heb jij waarschijnlijk niet de goede kachel gekozen dan.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast zo feb 26, 2012 12:56 pm

    Hoi Fleur,

    Ik heb een Edilkamin Funny. Nochtans is het hier zo, zoals ik kom te vertellen.
    Als de kachel op vol vermogen staat (11kw) en de kanalisatie volledig open, dan blijft er een groot temperatuurverschil tussen de beide woonplaatsen.
    Volgens mij heeft dit met de isolatienormen te maken.
    Het huis is immers beter geïsoleerd dan de veranda, ook al is het hoogrendementsglas. (En de convectiewarmte, in de ruimte waar je op dat moment niet bent, staat dan natuurlijk ook op maximum)
    Ik had misschien wel beter gesteld dat je de kachel het best plaatst, in de ruimte waar je meest verblijft. Zo moet je bij gebruik van de kanalisatie de andere ruimte niet nodeloos (te)warm stoken.
    Want het plannetje dat door circulatie alle ruimtes even warm worden, gaat hier absoluut niet op. ( elk huis is immers anders)
    Al moet ik er nog bij vermelden dat er een ventilatiesysteem met warmteterugwinning geïnstalleerd is. Al lijkt mij, dat dit de warmte beter zou moeten verdelen en niet temperatuursverschillen opbouwen.

    Grts Howie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Fleur zo feb 26, 2012 1:25 pm

    howie

    mijn kachel is een inbouwkachel in de living met een kanalisatie buis die blaast in de richting van de veranda ,met de grote schuifdeur open is het steeds even warm in de living als in de veranda of als je de puntjes op de i wil zetten 2 graden minder in de veranda omdat er geen hoogrendementsglas aanwezig is,
    terzelde tijd wordt zelfs nog de keuken verwarmd die in verbinding staat met de living en de veranda (driehoeksvorm)
    in alle drie deze ruimtes verkrijg ik op stand 2 konstant 25 graden bij vriesweer (s morgens opwarmen op stand 3 van de 5 standen die ik heb)
    ik heb wel een kachel met 2 ruimteventilatoren,dus eentje extra op de kanalisatie

    mijn dochter heeft een voorzetkachel met kanalisatie waar je de warme lucht van de kachel in drie richtingen kan sturen
    1/alles in de living 2/alles naar een aanpalende ruimte 3/ in beide ruimten half/half

    zo zie je maar dat je een keuze moet maken vooraf welke kachel je best koopt met kanalisatie ,
    bij jou is er blijkbaar iets verkeerd of aan de hand ,ik ben niet volledig op de hoogte van een ventilatiesysteem maar zou het daar niet mee te maken kunnen hebben ???


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast zo feb 26, 2012 2:51 pm

    Fleur,

    Het ventilatiesysteem zuigt natuurlijk ook flink wat lucht weg, maar pompt ook dezelfde hoeveelheid terug. Er is wel een rendementsverlies van zo'n 3%.
    Ik denk dat het meer met de bouw van het huis te maken heeft, mijn living en verandea liggen eigenlijk tegen mekaar maar gescheiden door een ( dik geïsoleerde) buitenmuur, zonder rechtstreekse doorgang. We kunnen de veranda enkel bereiken via de keuken. Dus de warmte zou al via twee binnendeuren zo'n 10 meter verder zijn weg moeten zoeken. Dit is dus quasi onmogelijk.
    De koude in de veranda wordt goed gebroken, maar zonder extreem stoken, wordt het er ( bij erg koud weer) hooguit zo'n 18°C.
    De living is dan zo'n 25°C.
    Ik denk wel, dat ik beter geopteerd had voor 2 kleinere kachels i.p.v. 1 grote met kanalisatie. Maar laat ik nu daar juist een (dure)gerenomeerde installateur voor genomen hebben, waarvan ik dacht....die weet wel hoe ik dat best doe........NIET DUS!

    Grts Howie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Fleur zo feb 26, 2012 4:10 pm

    howie

    de verkeerde keuze van kachel denk ik ,kan jij de volledige warmte-uitstoot van jou kachel naar de veranda sturen ?
    in jou geval was dit nodig zoals ik in mijn vorige post aangaf.

    ik had hier maar een 7 kw nodig om living en keuken te verwarmen (60 vierkante meter)
    maar ben voor een 12 kw gegaan die op zen sokken de veranda meeverwarmt en als nodig de verdere benedenverdieping (gang en slaapk.)
    s avonds draait ie uitsluitend op p1 met de veranda gesloten (altijd 25 graden in huis)
    ik heb gegokt en GELUKKIG achteraf ondervonden dat het de juiste was en niet geluisterd naar installateur (trouwens was zijn prioriteit verkopen)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gast zo feb 26, 2012 5:12 pm

    Fleur,

    De verkoper wou me eerst een 9kw aansmeren.
    Gelukkig heb ik toch nog voor de 11Kw gekozen.
    Je neemt een installateur, waarvan je goede raad verwacht.
    Maar die blijkt er dus niet al te veel, van af te weten.
    Ondertussen zit ik er wel mee. En maken we er maar het beste van.
    Dus geloof het niet zomaar, als ze voorspiegelen dat je met één kachel in het hele huis ( via kanalisatie) tropische temperaturen zal halen.
    Zeker niet in een koudere veranda!!

    Grts Howie

    Gesponsorde inhoud


    nieuw Empty Re: nieuw

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 1:51 am