Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Spike318 za dec 31, 2011 12:15 pm

    Hey ik heb nu bijna 2 jaar een edilkamine Marea. In het begin wat problemen mee gehad, maar bolt nu perfect. Wel heb ik een vraagje over het geluid van de Luchtcirculatie ventilator. Op laagste stand maakt deze nog altijd een beetje veel lawaai, precies een droge lager of zoiets. Nu weet ik ook wel dat dit een beetje lawaai mag maken, maar ik vindt het juist iets meer dan vroeger ! Nu is mijn vraag staan hier lagers op of zit dit rechtstreeks op de motor, en de ventilator vv zou dat helpen ?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Fleur za dec 31, 2011 12:54 pm

    ventilator een keer demonteren spike ,kijken of er niet te veel speling op de glijbussen zit en smeren.
    let op voor de schoepjes ,bij de minste vervorming van deze heb je al een heel ander geluid ,soms ook van aangekoekt vuil en stof (dat je dan best voorzichtig verwijderd)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van steven za dec 31, 2011 12:56 pm

    ik borstel de ventilator af en toe eens uit. enorm veel stof komt er uit


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Fleur za dec 31, 2011 1:22 pm

    let op met een compressor....ik heb er al een naar de knoppen geblazen (niet van pelletkachel)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Philip za dec 31, 2011 2:06 pm

    ik heb de mijne verwisseld in garantie
    zat zijdelingse speling op en bij lagere toerentallen was dat een kloppend geluid
    nu hoor ik ende de lucht verplaatsing nog



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Spike318 zo jan 08, 2012 11:42 am

    Tja ik denk wel dat de garantie van de ventilator na 2 jaar voorbij is ? enkel 5 jaar garantie op de delen in de verbrandingsplaats.
    Ik ga het eens proberen te smeren en voorzichtig zuiver te maken !
    ik hou jullie op de hoogte.
    Weet iemand misschien ook wat zo'n nieuwe ventilator kost ?

    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van boxke zo jan 08, 2012 12:10 pm

    Ik kan Steven bijtreden: 2x per jaar haal ik hem er even uit en borstel ik de schoepen met een fijn borsteltje en de stofzuiger in de nabijheid schoepje voor schoepje af; Daarna is hij voor een paar weken telkens beduidend stiller. Smeren help bij niet (ene zijde is kunststof bus vastgehouden met een rubbertje dat ruime speling geeft aan de positie van de bus in alle richtingen, andere zijde is de motor).
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Spike318 wo jan 11, 2012 6:47 pm

    Ventilator gedemonteerd en volledig stofvrij gemaakt, maar ik moet toegeven dat er niet veel verbetering is. Ik ga nog eens bij enkele collega's kijken die dezelfde kachel heb om daar eens een vergelijkende geluids test te doen. Wat me wel opviel bij de draaien van de ventilator is het precies dat de as een beetje krom is. Weet iemand waar ik eventueel zo'n nieuwe kan kopen ? Ik wil hem zelf vv want eigenlijk stelt dat niet veel voor.

    Ik heb ook enkele foto's gemaakt voor de geïnteresseerden.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Gast wo jan 11, 2012 7:46 pm

    proper werkje gedaan, prima vakman, maar eventueel een nieuwe kan je proberen los te krijgen bij de bekende kachelverkopers in de buurt, Hoeselt, Zolder, der zijn er genoeg en de meeste onderdelen "lijken" het zelfde te zijn, zoals ik op de foto's kan zien lijkt de rookafvoer op die van mijn (kalor). Gewoon de oude meenemen dan kunnen ze opmeten en bestellen eventueel?

    Gesponsorde inhoud


    Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea Empty Re: Geluid Circulatie ventielator Edelkamine Marea

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:48 pm