Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Geluid Edilkamin Marea

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Edilkamin Marea Empty Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gast wo okt 19, 2011 1:04 pm

    Hallo iedereen,

    ben sinds korte tijd in het bezit van een Edilkamin Marea en deze bevalt me zeer goed, maar....

    ik heb ook opgemerkt dat deze soms een irritant geluid maakt,
    het lijkt op een ventilator die af en toe versneld en op een bepaald toerental instabiel word of uit balans geraakt.

    het geluid is zoals een ventilator op het zijpaneel van een computer die lawaai maakt en als je je hand dan op dat paneel legt is dat geluid dan weg... zoiets wat?

    het is niet op regelmatige basis, het is niet de wormschroef of ook niet tijdens het "washen"
    het gaat om een nieuwe pelletkachel dus slijtage zou het niet kunnen zijn.

    Misschien een instelling ???

    als hier iemand raad mee weet hoor of beter gezegd lees ik het graag tof

    mvg Carlo
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van steven wo okt 19, 2011 5:57 pm

    Charlo1981,

    Vraag de installateur om eens langs te komen en dit op te lossen. Misschien zit er ergens een moer niet goed aangedraaid en geeft dit wat ressonantie.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 9:02 am

    ok, bedankt
    heb hem hierover al eens gebeld en na de uitleg die ik hier ook op het forum geplaatst heb kreeg ik het antwoord...( van een verkoopster, geen installateur)

    "maar meneer, elke pelletkachel maakt geluid, dat is normaal he dat je die ventilators hoort draaien."

    ga hem toch nog eens terugbellen...

    thanks
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gast ma okt 31, 2011 7:41 pm

    Wij hebben hetzelfde probleem met onze marea. Het zijn de zijpanelen die trillen. Onze installateur gaf de tip om een beetje silicone in de geleiders te spuiten waar de zijpanelen in schuiven. Als het om een nieuwe kachel gaat zou ik echter zelf geen actie ondernemen om de garantie voorwaarden niet te schaden.
    avatar
    christ
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 56
    Registration date : 29-01-09

    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van christ ma okt 31, 2011 9:28 pm

    Hallo,
    De zijpanelen van onze Edilkamin iris trillen ook soms en daarom klem ik er een klein stukje tandenstoker tussen en het lawaai van het trillen is weg. Je kan er gelijk wat tussen steken denk ik zolang het maar de panelen vast zet.

    gr. christ
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gast di nov 01, 2011 8:21 am

    [quote="christ"]Hallo,
    De zijpanelen van onze Edilkamin iris trillen ook soms en daarom klem ik er een klein stukje tandenstoker tussen en het lawaai van het trillen is weg. Je kan er gelijk wat tussen steken denk ik zolang het maar de panelen vast zet.

    gr. christ


    Beste

    dit is een middel om de panelen vd Iris of Iris plus een beetje vaster te krijgen maar bij de Marea helpt dit meestal
    niet .Om de panelen vd Marea stil te krijgen : dan doe je best het volgende ( of laat het eventueel doen door je installateur)

    Je haalt de bovenplaat eraf ( 2 vijzen achteraan losdraaien) de display blijft zitten
    dan zal je zien dat de mantel vd de Marea bestaat uit 6 delen : 4 hoekpanelen en 2 grote zijpanelen
    nu neem je die 2 grote zijpanelen eruit ( omhoog schuiven terwijl je de zijpanelen vast houd ! )
    dan zie je aan die zijpanelen een redelijk grote lip ,in die lip dien je dan enkele ( 4X) kleine inkepingen (ombuigingen)te maken
    met een tang.Als je dan de panelen terug schuift zal je zien dat deze veel meer zullen spannen
    bovenpaneel terug zetten en de panelen van je Marea zal normalieter geen lawaai meer maken

    Succes ermee

    Grts Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gast di nov 01, 2011 10:01 am

    [quote="Frank"]
    christ schreef:Hallo,
    De zijpanelen van onze Edilkamin iris trillen ook soms en daarom klem ik er een klein stukje tandenstoker tussen en het lawaai van het trillen is weg. Je kan er gelijk wat tussen steken denk ik zolang het maar de panelen vast zet.

    gr. christ


    Beste

    dit is een middel om de panelen vd Iris of Iris plus een beetje vaster te krijgen maar bij de Marea helpt dit meestal
    niet .Om de panelen vd Marea stil te krijgen : dan doe je best het volgende ( of laat het eventueel doen door je installateur)

    Je haalt de bovenplaat eraf ( 2 vijzen achteraan losdraaien) de display blijft zitten
    dan zal je zien dat de mantel vd de Marea bestaat uit 6 delen : 4 hoekpanelen en 2 grote zijpanelen
    nu neem je die 2 grote zijpanelen eruit ( omhoog schuiven terwijl je de zijpanelen vast houd ! )
    dan zie je aan die zijpanelen een redelijk grote lip ,in die lip dien je dan enkele ( 4X) kleine inkepingen (ombuigingen)te maken
    met een tang.Als je dan de panelen terug schuift zal je zien dat deze veel meer zullen spannen
    bovenpaneel terug zetten en de panelen van je Marea zal normalieter geen lawaai meer maken

    Succes ermee

    Grts Frank

    Jep hier ook gedaan en 1000% beter

    en jij kreeg ze er moeilijk uit met kuisen :p

    Gesponsorde inhoud


    Geluid Edilkamin Marea Empty Re: Geluid Edilkamin Marea

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 11:21 pm