Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Aldo, Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gast do jan 19, 2012 6:43 pm

    Goedenavond,

    Tijdens mijn zoektocht om energie en dus kosten te besparen heb ik vandaag besloten een pelletkachel aan te schaffen. Na veel websites gezien te hebben -deze nog niet- ben ik vandaag naar een winkel gegaan om ze eens in het echt te bekijken. Impulsief als ik kan zijn heb na wat afwegen een Artel Elite-s gekocht. Volgende week wordt hij na afstelling en instoken afgeleverd. Daarna ga ik hem zelf installeren. Ik kan natuurlijk niet wachten want de ervaring van vandaag was meer dan positief. Ik denk dat de kachel prima in mijn woning tot zijn recht komt.
    Nog even wat info: De kachel komt in de woonkamer met een oppervlakte van 45 M/2. We zijn hier regelmatig met 2 personen en de hond.. Eens kijken of we het behaaglijk warm kunnen houden.

    Groet, Guus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 9:41 am

    welkom hier,

    zou je willen laten weten wat je bevindingen zijn? en dan met name het geluid?

    wilco
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van player vr jan 20, 2012 10:43 am

    Warm ga je het zeker hebben!

    Veel succes ermee!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 4:27 pm

    Volgende week vrijdag ga ik aan de slag. Ik zal e.e.a laten weten. Bedankt voor de interesse!

    Groet, Guus
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van turkoois vr jan 20, 2012 6:36 pm

    @Hakie,

    Gefeliciteerd met je aankoop. Hier zul je geen spijt van krijgen.

    Zelf heb ik de voorganger van jouw kachel. De Artel Evo S. Bij mij wordt er met gemak (altijd op P1) 48 m2 verwarmd.
    Mijn huis is wel goed geïsoleerd. Ook ik heb de kachel zelf geïnstalleerd. Als je een klein beetje handig bent, dan lukt dat wel.
    Is jou huis ook goed geïsoleerd?

    Als je vragen of opmerkingen hebt, dan horen we dar hier graag.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 7:55 pm


    Hoi Chris,

    Ik ben al een paar jaar bezig mijn huis beter te isoleren. Ben begonnen de spouw te laten vullen met isolatiemateriaal. Dit jaar van de achter gevel beneden het glas vervangen voor HR++. en achterdeur en voordeur vervangen. Ook heb ik in de kerstvakantie een paar dagen onder de vloer gelegen om tussen de balken 7cm isolatie aan te brengen. Nu zo'n beetje alles dubbel HR++ glas en LED verlichting dus naar mijn zin. Ik houd ook al een tijdje het gas en elektra verbruik bij mbv een app dus heb een mooi inzicht in het geheel. Ik zal er later als de kachel een tijdje werkt wel wat over posten.

    Groet, Guus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 4:19 am

    Hallo lezers,

    De kachel werkt inmiddels vanaf 28 januari. Net voor de strenge vorstperiode aanbrak heb ik de eerste pellets verstookt. Het bevalt prima. De kachel (Artel Elite-s) doet wat ie moet doen. De woonkamer met keuken van zo'n 40 M/2 verwarmt hij gemakkelijk tot 23 graden. Met de strenge vorst liet ik eerst de CV een half uurtje meedraaien als ik de kachel opstartte. Vervolgens kon de kachel het op 23 graden houden op stand P1 en P2.
    Wel heb ik een vreemd geluid geconstateerd. Op stand P1 hoor ik ongeveer om de 30-50 minuten een schrapend geluid. Het is net of het wormwiel aanloopt. Het is naar mijn idee niet normaal en ik maakte me er wat ongerust over. Ik heb het geluid opgenomen en naar de leverancier/verkoper gestuurd. Helaas heb ik nog geen bericht ontvangen van een eventuele oorzaak. Ik heb zaterdag weer contact opgenomen en wacht nog maar even af.
    Mijn gasverbruik is flink afgenomen. Voor de vorstperiode had ik een verbruik van 10 M/3 gas per dag. Tijdens de strenge vorst was dat 5 M/3 en als de buitentemperatuur boven 0 blijft meet ik een verbruik van 2 M/3 per dag of lager. Ik hou vanaf 1 december 2011 mijn meterstanden dagelijks bij. Mijn maandverbruik in december 2011 was 224 M/3. Januari was 157 M/3 en februari tot dit moment 69 M/3. De hoeveelheid verstookte pellets is tot nu 155kg.
    De besparing is niet alleen aan de pelletkachel toe te kennen. Met de kerst heb ik 2 dagen onder de vloer gelegen om deze goed te isoleren en dat helpt ook goed mee in de bezuinigingen. Deze bezuinigigen zijn nog verder in gang gezet door 10 februari 12 zonnepanelen met omvormer te installeren waardoor mijn stroomverbruik momenteel is gehalveerd. Aantoonbaar want ik hou alle meterstanden netjes bij. De zonnepanelen gaan uiteraard nog veel beter presteren richting de zomer.
    Ik ben momenteel bezig een website in te richten met alle gegevens en bezuinigingsakties die ik de laatste maanden heb gedaan. Als er interesse voor is kan ik de link plaatsen wannneer deze online gaat.

    Groet, Guus

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw lid met nieuwe kachel... Empty Re: Nieuw lid met nieuwe kachel...

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 11:13 am