Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

Cerutti, Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    prijs edilkamin pellbox

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    prijs edilkamin pellbox Empty prijs edilkamin pellbox

    Bericht van pedro do dec 18, 2008 10:07 pm

    kan er mij iemand zeggen hoeveel deze inbouwkachel kost??Alsook wat de exacte inbouwafmetingen zijn?

    Tnxxxxxxx
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van steven do dec 18, 2008 11:36 pm

    Pedro,

    Ik heb je daarover een mail gesturd.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast vr nov 12, 2010 9:51 am

    Steven

    Ik ben van plan om binnenkort een insert 54 aan te kopen! Is dat dezelfde als de jouwe? Wat zijn jouw ervaringen? Zowel pos als neg? Ik ben ook van plan om hem zelf te installeren... Heb jij dat ook gedaan? Zijn er zaken waar ik moet op letten? Alvast bedankt voor je antwoord!
    Grtjs Warlie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 7:42 pm

    Pedro en/of Steven

    Ik zou de Edilkamin insert 54 kopen en hem zelf installeren. Kan ik ook de exacte inbouwafmetingen krijgen aub? Is het aan te raden om deze pelletkachel zelf te installeren? Ik ben wel redelijk handig...

    Yves
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van steven za nov 13, 2010 9:00 pm

    warlie,

    ik heb die laten installeren.

    mijn pelletkachel is een pellbox scf en geen pelletinsert 54.

    Verschil vind je hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik ben zelf niet zo handig. Vergeet niet dat er zeker 5cm vrije ruimte rond de pelletkachel moet zitten om kunnen af te koelen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty net aangekocht

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 9:13 am

    ik heb me net 1 aangeschaft en ik betaalde er 3500€ voor zonder installatie maar wel aan 6% btw ... en wel levering aan huis
    heb hem zelf geinstalleerd ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 11:28 am

    vdv_michel schreef:ik heb me net 1 aangeschaft en ik betaalde er 3500€ voor zonder installatie maar wel aan 6% btw ... en wel levering aan huis
    heb hem zelf geinstalleerd ...

    verwijderd wegens reclame


    Laatst aangepast door Steven op zo nov 21, 2010 9:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geen reclame)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van steven zo nov 21, 2010 12:37 pm

    mijn pellbox scf was iets goedkoper, is nu mijn 3de stookseizoen.

    kan je een beetje overweg met de kachel?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 8:44 pm

    Beste

    Geen reclame
    Ik dacht dat ik pas nog op de vingers werd getikt voor reclame te maken maar dit kan wel.
    begrijpe wie begrijpe kan. Zo gelden blijkbaar niet in iedere situatie dezelfde regels. Misschien aan de moderators eens iets om over na te denken wat nu juist wel of niet mag.

    Groeten,

    Vandebosch


    Laatst aangepast door Steven op zo nov 21, 2010 9:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : reclame is verwijderd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 9:29 pm

    Wat een onderlinge concurentie en idd dacht ook dat dat niet mocht tja raar forumzeker
    en beste ze zijn alle twee veel te duur is toch beterkoop te vinden
    pellinsert 54 kost toch maar officiele prijs 2690 excl btw (zo staat toch op internet) of ben ik verkeerd.

    Geachte dealer Vandenb en Frank u rekent zomaar 6% bij levering !!!! is toch wettelijk 21% jullie hebben beide veel lef
    voor dit zomaar openbaar te publiceren,als de mensen van fgov ook meelezen spelen jullie toch met vuur met of zonder pellets

    Succ6 heren

    Groeten

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van steven zo nov 21, 2010 9:38 pm

    Jullie,

    Er is maar 6% btw indien de woning ouder is dan 5 jaar en dit is dus correct.

    Beter eerst eens goed informeren voor je mensen beschuldigt.

    Het forum is een hobby van een paar mensen, wij doen dit in onze privé-tijd.


    Steven (admin)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 9:43 pm

    Steven schreef:Jullie,

    Er is maar 6% btw indien de woning ouder is dan 5 jaar en dit is dus correct.

    Beter eerst eens goed informeren voor je mensen beschuldigt.

    Het forum is een hobby van een paar mensen, wij doen dit in onze privé-tijd.


    Steven (admin)

    steven dit klopt die 6 percent ouder dan 5 jaar ,maar dan moet de kachel geplaatst worden door de verkoper
    indien de koper hem zelf plaatst is dit 21 % btw
    ouder dan 5 jaar of niet
    mvg jl
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van erwin zo nov 21, 2010 9:51 pm

    @ julie

    niemand houd je tegen om je kachel op internet te kopen tegen de officiele prijs en het wettelijke BTW tarief,


    pelletforum


    Laatst aangepast door erwin123 op zo nov 21, 2010 11:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 9:56 pm

    wat wordt veronderstelt onder het woord plaatsen,is dit dan aansluiten en doen branden of de kachel in de living plaatsen ?? study



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:29 pm

    fleur schreef:wat wordt veronderstelt onder het woord plaatsen,is dit dan aansluiten en doen branden of de kachel in de living plaatsen ?? study



    gr fleur

    hoi dit is instaleren,aansluiten en doen branden

    in de living plaatsen is leveren dit is niet instaleren

    en voor goed te zijn om die 6 percent btw te verkrijgen zou hij zelf moeten vastgemaakt worden met een bout of plug aan de muur of grond (lees niet verplaatsbaar)

    mvg jl

    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:37 pm

    Je kan dat interpreteren zoal je zelf wil denk ik. Je kan het gat zelf kappen en alle voorbereidingen doen en dan komt de installateur de kachel leveren, al dan niet aansluiten en afregelen. Leverancier die hier beetje mee spelen is op zich niks mee, wie heeft er niet graag 6% btw ipv 21%. Het maakt een groot verschil. Is dit dan strafbaar of niet wettelijk??? Wie pikt er niet graag een graantje mee als er wat te rapen valt Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van erwin zo nov 21, 2010 10:38 pm


    strafbaar is eerder een installateur die geen originele nederlandse handleiding erbij kan geven, en de klant verplicht een cursus italiaans te volgen eer hij de kachel kan bedienen.



    Laatst aangepast door erwin123 op zo nov 21, 2010 11:49 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:41 pm

    Steven schreef:Jullie,

    Er is maar 6% btw indien de woning ouder is dan 5 jaar en dit is dus correct.

    Beter eerst eens goed informeren voor je mensen beschuldigt.

    Het forum is een hobby van een paar mensen, wij doen dit in onze privé-tijd.


    Steven (admin)

    Steven, ik beschuldig niemand niet... maar blijkbaar ben je zelf niet helemaal op de hoogte wat de btw betreft.
    Iedereen weet dat je 6% gebruikt bij woningen ouder dan 5 jaar en geplaatst door vakman. Jonger dan 5 jaar dient zowiezo 21% te betalen en bij zelfplaatsing Altijd 21% ... dit volgens de wettelijke barema.
    Je kan beter zelf eens gaan informeren hieromtrent, vooraleer je mij beschuldigt.. Heer Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:45 pm

    ik werd daarstraks al bang ........hier hebben WE de kachel in de living geplaatst,ik heb de stekker ingestoken en de leverancier heeft er de flexibel uitlaat opgeschoven ,verbrandingslucht moest niet want het is met een rooster.
    was 2 minuten werk en terwijl ik betaalde brandde de kachel al.....
    ben ik blij dat ik wettelijk in orde ben met mijn 6% BTW tof
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:49 pm

    Ja Fleur, stel je voor dat er hier een belastingsinspecteur mee leest en dat jou kachel in beslag genomen zou worden Smile zonde toch!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:49 pm

    HOi Allen,
    ik ga het jullie eens proberen korrekt voor te stellen met die 6 en 21 %

    6 % mag toegepast worden indien de de woning meer dan 5 jaar oud en de eigenaar dit ook op een dokument vermeld en ondertekend. Wordt dan bewaard door de verkoper samen met de faktuur.
    21 % moet toegepast worden indien de woning niet ouder is dan 5 jaar

    welke datum bepaald de ouderdom van de woning. Het dokument dat U ontvangt waarin men het KI meedeelt. Niet verwarren met de datum dat U er voor het eerst een domicilie hebt gezet.

    Hoe zit het nu met beroepsgebruik en gemengd gebruik.

    Indien je kachel alleen het prive gedeelte verwarmd is het verhaal idem hierboven als je woning jonger of ouder is als 5 jaar
    Indien je kachel de ganse woning kan verwarmen en dus ook het beroepsgedeelte. Indien het beroepsgedeelte ondergeschikt is aan het privaat gebruik mag dit ook gefaktureerd worden aan 6 %

    Als het enkel voor het beroepsgebruik is, moet er altijd 21 % gefaktureerd worden.

    gr
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:56 pm

    spartherm schreef:HOi Allen,
    ik ga het jullie eens proberen korrekt voor te stellen met die 6 en 21 %

    6 % mag toegepast worden indien de de woning meer dan 5 jaar oud en de eigenaar dit ook op een dokument vermeld en ondertekend. Wordt dan bewaard door de verkoper samen met de faktuur.
    21 % moet toegepast worden indien de woning niet ouder is dan 5 jaar

    welke datum bepaald de ouderdom van de woning. Het dokument dat U ontvangt waarin men het KI meedeelt. Niet verwarren met de datum dat U er voor het eerst een domicilie hebt gezet.

    Hoe zit het nu met beroepsgebruik en gemengd gebruik.

    Indien je kachel alleen het prive gedeelte verwarmd is het verhaal idem hierboven als je woning jonger of ouder is als 5 jaar
    Indien je kachel de ganse woning kan verwarmen en dus ook het beroepsgedeelte. Indien het beroepsgedeelte ondergeschikt is aan het privaat gebruik mag dit ook gefaktureerd worden aan 6 %

    Als het enkel voor het beroepsgebruik is, moet er altijd 21 % gefaktureerd worden.

    gr
    spartherm



    SPARTHERM
    wat zegt de wet nog over het zelf plaatsen of laten plaatsen of speelt dat gene rol?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 11:39 pm

    zelf plaatsen is altijd 21 %
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 11:41 pm

    laten plaatsen

    kan zowel 6 als 21 % zijn. Als de voorwaarden voldaan zijn KAN 6 % toegepast worden.

    Pasop en Steven weet dit ook - in deze wetgeving is er tussen (kan en mag) een zeer groot verschil)

    daarom wordt er op dit forum als er over dit onderwerp gesproken wordt veel CAFETAAL verkocht.

    GR

    Spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 12:06 am

    spartherm schreef:laten plaatsen

    kan zowel 6 als 21 % zijn. Als de voorwaarden voldaan zijn KAN 6 % toegepast worden.

    Pasop en Steven weet dit ook - in deze wetgeving is er tussen (kan en mag) een zeer groot verschil)

    daarom wordt er op dit forum als er over dit onderwerp gesproken wordt veel CAFETAAL verkocht.

    GR

    Spartherm



    k versta het nu nog niet zo goed spartherm
    wie bepaalt er dan eigenlijk het percentage btw als je huis ouder is dan 5 jaar.
    plaatsen kan breed geinterpreteert worden volgens mij.
    in vele gevallen zal het niet moeilijk zijn bij plaatsing waarbij allerlei werkuren door de leverancier op faktuur,dus is aan 6%

    in het andere geval als alles nu klaar zit om een voorzetkachel te plaatsen en ER is maar een half uurtje werk zou je dan 21 % betalen omdat er geen werkuren en andere materialen in aanrekening gebracht worden,alhoewel de eigenaar eigenlijk ook de kachel NIET HEEFT GEPLAATST of misschien toch wel

    dit vindt ik weer typisch belgisch



    gr fleur



    Gesponsorde inhoud


    prijs edilkamin pellbox Empty Re: prijs edilkamin pellbox

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 3:31 pm