Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 10, 2014 2:34 pm

    Na een paar maandjes met deze kachel gestookt te hebben, toch volgende bedenking/probleempje:

    Een van de ventilatoren maakt af en toe een ratelend geluid (was zeker niet in de eerste maanden), geluid komt en gaat na een tijdje weer weg ...
    nog iemand dit probleem?

    Bedankt voor jullie feedback

    Tom

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 2:59 pm

    hallo Tom


    Ik heb hetzelfde probleem heb mijn pellbox net een jaar en ze hebben nu al 2 keer ventilators vervangen
    sinds vandaag maakt hij weer zelfde geluid morgen weer bellen naar verkoper.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van erwin zo feb 16, 2014 3:19 pm

    Thibo,

    betreft het hier de ventilator voor de warme lucht, 3x een nieuwe ventilator op een jaar is allesbehalve normaal.


    Laatst aangepast door erwin op zo feb 16, 2014 3:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 3:33 pm

    Heb hier 2x technieker gehad van Girretz zelf omdat hij nog onder garantie is
    was nederlander zei dat hij het nog niet voor heeft gehad op al die jaren dat hij bij Girretz werkt dacht dat hij er 3 jaar werkte .
    Nu heb ondertussen gehoord dat hij ontslagen is .

    De eerste keer werden alle 3 de ventilators vervangen, de 2 kleine die je onderaan ziet en er zit ook een grotere ventilator links opzij van de cassette maar die zie je niet . Bij de 2de keer dat hij hier was heeft hij voor de 2de maal de grote vervangen ik denk die grote voor warme lucht is weet het eigenlijk niet.

    Ik zie nu net dat Tokke 1977 ook zijn pellbox bij Interio heeft gekocht ik dus ook en we hebben alle twee hetzelfde probleem nu ik weet niet als dit toeval is ? Nu ik ga morgen met hem contact opnemen en eens kijken wat hij zelf zegt.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van bart b ma feb 17, 2014 12:11 am

    Hey

    Is het de fan van de canalisatie ?,
    Gebruik je deze voor een extra ruimte te warmen ?
    Of blaast deze gewoon in de ruimt waar de kachel zelf staat ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 8:34 am

    Hallo. BB. Ja ik verwarm een extra ruimte nu ik weet niet wat een fan is maar ik denk dat het weer die ventilator is wat links opzij van de kachel staat want die 2 wat Gé kunt zien daar komt het geluid niet van . Grt
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van bart b ma feb 17, 2014 9:03 am

    Hey
    Dat is de fan canalisatie .

    Is een gekend probleem .

    Je kan deze uitbouwen zuiver maken
    En terug wat smeren .
    Dan ben je weer even geholpen .

    Of een nieuwe plaatsen
    Is u kachel nog onder garantie ??
    Op electro max 2 jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 9:13 am

    heb nog garantie is net 1 jaar oud ,nu ja ze kunnen inderdaad deze zuiver maken maar heeft geen blijkbaar geen nut
    hebben in december pas een nieuwe ventilator gezet en is weer hetzelde na amper 1 1/2 maand opnieuw problemen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van erwin ma feb 17, 2014 1:42 pm

    ik stel me de vraag of op herstelling/vervanging bvb. in de laatste maand van de garantie, er bijkomende garantie hierop komt van edilkamin.
    dat zou je anders daarna een aardig bedrag kunnen gaan kosten in dit geval..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 1:55 pm

    heb deze ochtend met de winkel waar ik hem heb gekocht contact gehad, volgens hen is er op elk nieuw stuk terug volledige garantie ,
    zal toch afwachten wat edelkamin zegt ,

    ben aant wachten op telefoon van edelkamin  want omdat pellbox nog onder garantie valt sturen zij een technieker van edelkamin zelf.

    laat zeker die extra garantie bij elke herstelling schriftelijk bevestigen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 2:48 pm

    technieker van verkoper hier geweest toen het probleem zich de eerste keer heeft voor gedaan ,
    nu van verkoper ben ik tot nu toe tevreden heeft vandaag aan telefoon zelf voor gesteld om hun technieker langs te sturen.

    pfff hoop dat ik niet te lang op edelkamine moet wachten
    anders even langs gaan op batibouw zelf met mijn klachten
    dan mischien direct opgelost Laughing
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van bart b ma feb 17, 2014 6:48 pm

    Hey

    Als er iets onder de garantie vervangen word, geniet dit juist maar garantie tot de garantie van het toestel nog loopt.

    Als je onderdeel na garantie laat plaatsen is hierop 1 jaar garantie .

    Mvg bbpellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 9:25 pm

    BB verklaar dat eens nader .....


    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van bart b ma feb 17, 2014 10:00 pm

    Elke ventilator die vervangen wordt in de garantieperiode heeft garantie tot als de kachel 2j is.
    Als er daarna een vervanging moet gebeuren is de eerste keer te betalen, je krijgt dan wel opnieuw 1j garantie.
    Zo is het ook voor bijna al de andere merken .
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Fleur di feb 18, 2014 9:20 am

    ik volg deze strategie

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast di feb 18, 2014 10:53 am

    Hallo

    Net contact gehad met Girretz volgens hun is op elk stuk dat ze vervangen een nieuwe garantie.
    Heb hun gevraagt dit op papier te zetten ,gingen mij dit opsturen dus wachten tot ik brief ontvangen heb .
    Technieker komt volgende week . hou jullie op de hoogte

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van erwin di feb 18, 2014 12:21 pm

    wettelijk is het perfect in orde als de garantie stopt na 2j, op herstellingen geldt geen verplichte nieuwe garantietermijn.

    "Indien tengevolge van een herstelling bepaalde stukken werden vervangen, geldt voor deze stukken geen verplichte nieuwe garantietermijn.
    Een herstelling vormt immers een dienstenovereenkomst, de wettelijke garantie van twee jaar mag onverandert blijven.
    Deze laatste is enkel van toepassing bij een verkoopsovereenkomst, ic de verkoop van consumptiegoederen.

    Het staat de verkoper, hersteller of fabrikant evenwel vrij om een eventuele commerciële garantie te verlenen op een herstelling,
    en dit conform eigen voorwaarden, maar zij zijn niet verplicht."


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma feb 24, 2014 2:53 pm

    Technieker langs geweest alle  ventilators vervangen is al 3de keer, ben benieuwd hoelang dat het goed gaat !!!!
    Brief van Girretz nog niet ontvangen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast ma aug 18, 2014 10:32 pm

    Hallo,

    heb zelf het toestel al vier jaar, ik ga het vijfde stookseizoen in. Ratelend geluid, wen er maar aan. Ondertussen al diverse pogingen ondernomen, en helaas, niks aan op te lossen. Bij mij is het probleem dat alle ventilatoren afgemonteerd zijn in rubbers. Deze worden op hun beurt na verloop van tijd soepel. Dit veroorzaakt een ratelend geluid ten gevolge van de centrifugale krachten die optreden. Ikzelf heb een bevestiging gemonteerd achteraan die als het ware het geheel fikseren. Dit helpt wel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gast do nov 20, 2014 10:54 pm

    Hallo,
    ik had dat ook,
    het leek wel een oude vrachtwagen qua geluid.
    Op aanraden van de dealer een beetje WD40 olie op de as bij de ventilatormotor gesprayde waarna het meteen over was.
    Het is nu al weer een paar maanden ok.
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van marc do nov 20, 2014 11:01 pm

    probleem bij die ventilator is dat ze lopen op kunstof bussen de in rubber zitten en daar komt speling op . Als u kachel uit garantie is zie dan eens bij ventomatic ventelatoren , deze hebben veel modellen denk zelf dezelfde voor veel minder geld

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin pellbox - ratelende ventilator  Empty Re: edilkamin pellbox - ratelende ventilator

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 4:00 am