Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 54 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 52 gasten

alvaho


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gast zo 12 feb 2012 - 23:51

    Ik heb met eigen zoekwerk een Nova Hydro installatie instructie gevonden op het web. Ik lees dat er een verse lucht aanvoer naar buiten moet zijn van 10x10 cm of 12cm doorsnede, maar aan de kachel zit een luchtinvoer van 50mm doorsnede.

    Ik ga het gat door de muur boren, dus vraag ik me af: hoe groot moet dat gat nu zijn?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van erwin ma 13 feb 2012 - 0:13

    als de buis van 50 erdoor kan is het voldoende, buiten afwerken met een muurrooster of een bocht naar beneden en een zeefje tegen ongedierte


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gast ma 13 feb 2012 - 7:49

    welke afstand moet je overbruggen naar buiten ?? om verse lucht te trekken ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gast ma 13 feb 2012 - 12:13

    Etage recht boven de kachel, dus 2.5m omhoog en dan 1,5 m horizontaal en door de muur van 70cm en buiten een rooster. Als 50mm pvc goed is dan doe ik het zo, maar zoals beschreven rept de instructie over 10x10cm of 12 diameter rooster in de gevel omdat er ook ventilatorlucht moet zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gast ma 13 feb 2012 - 12:37

    over zo,n afstand beter groter gaan ik heb rechthoekige witte pvc buis van 12 op 5 cm
    enkel op het laatste bij de kachel een verloop naar diameter 5 van de kachel ,werkt perfect toch ook zo,n 6 meter afstand naar de buitenmuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gast ma 13 feb 2012 - 19:27

    Hartelijk bedankt voor de maten, de boor kan er in !

    Gesponsorde inhoud


    luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?  Empty Re: luchttoevoer van buiten: hoe groot gat?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 18:06