Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 3 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Software en remote

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Software en remote Empty Software en remote

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 8:56 pm

    Hallo,

    Ik sta net voor de beslissing om een pelletkachel te bestellen en ik krijg zo'n raar gevoel in mijn buik. Als ik de laatste periode eens nalees op het forum zie ik eigenlijk veel mensen over ditjes en datjes klagen. Na wat gefilter over eventueel wangebruik blijven er toch nog ettelijke belangrijke vragen open.

    - Welk merk heeft een goede software in zijn toestellen zitten. Ik bedoel hiermee het makkelijk instellen en de marge van de instellingen waardoor de kachel optimaal kan werken zonder in service menu's te gaan graven en daar wat te verprutsen. De impact van de "normale" instellingen zoals stappen van 5% en niet bijvoorbeeld 3 stappen om het hele bereik tussen 30 en 100% te dekken. De logica van de software is ook belangrijk. Ik heb een pdf van Rika gelezen en dat zag er vrij netjes uit qua intelligentie. Een degelijke informatie in de gebruiksaanwijzing vind ik nog zo'n ijkel punt. De handleiding van de Edilkamin Funny modellen laat zo te wensen over of heeft die echt zo weinig instelmogelijkheden volgens de handleiding.

    - Ik lees ook over slecht of nauwelijks werkende remote controls. Hoorde oa Francky berichten dat die de remote van de Funny in de kast deponneerde omdat die niet werkte. Die van lodekarel blijkt helemaal niet te werken. Van anderen las ik dat ze met hun remote dicht bij de kachel moeten gaan staan of er komt ook niets van terecht. Sommigen schrijven dan weer dat de bedienings modaliteiten van hun remote heel beperkt zijn. Ik ben nu echt geen zapper maar het hoort toch degelijk te werken.

    Zwarte ruitjes en zo daar til ik niet echt aan. Daar kan je meestal wat aan doen. Ik ga ook niet vertellen dat er kwalitatief grote verschillen zijn tussen de merken onderling en ga ook geen merk zwart maken. Ik heb er trouwens de expertise niet voor. Wat ik zoek is een lekker werkende kachel die ik makkelijk en fijn kan instellen en kan genieten van de warmte zonder alle rompslomp.

    Ik vrees dat ik zonder de ervaringen van jullie, gebruikers, nog veel dealers zal moeten aflopen om me volledig te informeren. Wat ik niet wil is een kat in de zak. En als ik de verkeerde beslissing neem ben ik de laatste van de vorige zin. Vind de kachels op zich al heel duur en om dan nog een miskoop te doen zou dit mij zeer spijten.

    mvg,
    Ron


    Laatst aangepast door dxnature op wo feb 15, 2012 11:14 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Software en remote Empty Re: Software en remote

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 9:14 pm

    hey
    hier zeer tevreden van de mcz musa met zijn active systeem , en een goeie ab
    brand al twee jaar zonder problemen met alle soorten pellets

    dus geen gepruts met parameters enz ,

    kortom dit active systeem is een pareltje ;-))
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Software en remote Empty Re: Software en remote

    Bericht van nick1 di feb 14, 2012 9:34 pm

    Geef mij maar een kachel waar ik zelf nog iets kan aan veranderen, heb het niet zo gemunt op dingen die het even allemaal zelf regelen. 'k hou er graag zelf controle over en dat afstellen van parameters mag dan misschien ingewikkeld lijken maar is feitelijk poepsimpel eens je de werking van je kachel wat begrijpt.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Software en remote Empty Re: Software en remote

    Bericht van ben-revo wo feb 15, 2012 12:28 pm

    Hey dxnature
    Ik en mijn madam zijn heel content van onze rika revo
    Doet alles wat een goede pelletkachel hoort te doen
    Smile


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Software en remote Empty Re: Software en remote

    Bericht van dxnature wo feb 15, 2012 7:21 pm

    't Is moeilijk beslissen maar alle info geeft wat meer richting. Daarnet zag een Saey Neema uit een demo te koop staan. Ik ben van nature niet zo'n man die zoiets overweegt maar het prijskaartje is o zo verleidelijk. Als ze volle garantie geven en het toestel ziet er bijna nieuw uit ga ik er zeker over na denken. 'k Geloof ergens op het forum te hebben gelezen dat deze kachel een parallel model is van een Rika doch ben niet zeker. Vermoedelijk zit het dan met de kwaliteit wel goed als er voldoende service is.

    Ron

    Gesponsorde inhoud


    Software en remote Empty Re: Software en remote

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo apr 28, 2024 3:14 pm