Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    +2
    Fleur
    ss
    6 plaatsers

      SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss za maa 03, 2012 12:56 pm

      Hey medemotofreaks, ik wil een nieuw GPS-ke op mijn R1200R motorfiets, kunnen jullie mij iets degelijks aanbevelen? Ik twijfel tussen de "BMW Navigator IV", de "Garmin 660" en de "TOMTOM Rider Pro Europe"...Van de Tomtom hoor ik klachten dat hij "niet echt degelijk afgewerkt" is, van de Garmin lees ik verscheidene klachten op het net dat er veel defecten zijn en van de BMW lees ik weinig of niets... wat?
      Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel advies, waarvoor dank bij voorbaat!
      Groeten en ik wens iedereen veel "motorfun" en dalende benzineprijzen in 2012!!! tof
      ss
      duivel
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3081
      Registration date : 06-12-11

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Fleur za maa 03, 2012 1:03 pm

      wat? gps werkt dementie in de hand ss....reisweg wat instuderen en er staan nog overal naamborden om je richting aan te wijzen ...hahahaha


      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss za maa 03, 2012 1:16 pm

      Fleurke, Alzheimer is waarschijnlijk al aanwezig... Vandaar dit topic... Maar waar ik in het Walenland soms rondrij, kunnen naamborden al eens ontbreken! En het is wel handig als ik snel naar een klant moet gaan depanneren in 't stad, dat ik niet op een kaart moet gaan zoeken...
      Anonymous
      Gast
      Gast


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gast za maa 03, 2012 1:32 pm

      ss,

      kijk hier eens, heb zelf heel goede ervaringen met de firma en ben er al jaren klant:

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

      M.v.g.,
      Dick
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex za maa 03, 2012 2:10 pm

      Als ge nen echte motor gps wil, dan koopt ge nen TripyII.

      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      bertus
      bertus
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 184
      Registration date : 06-02-12

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van bertus za maa 03, 2012 3:27 pm

      Een zumo 550 of 660 ,dan kun je zelf een route maken op u pc en in de zumo laden,of een van het net plukken er zijn genoeg motorforums waar dit mogelijk is


      _________________
      Harman Accentra December 2019
      Ecoforest Vigo 9,5Kw
      Anonymous
      Gast
      Gast


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gast za maa 03, 2012 9:58 pm

      ss,

      Kijk eens op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] de website van Waypoint (NL). Hebben ook een zaak in Paal (Limburg).
      Heel goede zaak met goede service. Ze bieden voor elk soort vervoer GPS'en aan, maar leveren daarbij vooral de betere uitleg.
      Heb er heel goede ervaringen mee. Ik kocht er mijn fiets- en wandel GPS (Garmin GPSMap 60C). Zelfs inruil van oud toestel is mogelijk.

      Pesno.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gast za maa 03, 2012 10:10 pm

      Ik ben zeer tevreden van mijne zumo 660!!! Prachtig toestel!!

      Willy
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Philip za maa 03, 2012 10:50 pm

      zoals willy zegt

      Motornavigatie
      Garmin
      Zumo 210
      Zumo 220
      Zumo 660


      als ze voor de motornavigatie even goed zijn als de fiets zou ik zeggen doe hiernaar eens wat opzoek werk


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      bertus
      bertus
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 184
      Registration date : 06-02-12

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van bertus zo maa 04, 2012 7:14 am

      @pesno, inderdaad een zeer goede winkel, mijn garmin komt ook van deze winkel maar dan wel in Leuven .


      _________________
      Harman Accentra December 2019
      Ecoforest Vigo 9,5Kw
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex zo maa 04, 2012 8:52 am

      Onzin. Die merken zijn gewoon gekend, ooit al is iets anders geprobeerd?. Nothing beats bolleke/pijl. Die je uiteraard ook gewoon op kaartweergave kan zetten. Gene zever met aansluitingen, dat ding doet het makkelijk een ganse dag zonder ergens aan te sluiten. Je maakt thuis sneller een route dan met de Garmin soft (of zelfs online kan het). Het leest de meest frequente extenties (gdb en gpx) zonder iets te moeten omzetten. Wordt geleverd met meer routes dan je ooit zal rijden.
      Wat heb je niet? Een kleuren scherm en gesproken instructies (die je toch niet hoort tenzij je ook nog ne kabel in uwe kop steekt.
      Nah, je moet het is proberen. Is bovendien ook nog ideaal om off-road te gaan (maar dat zal niet de bedoeling zijn zeker).


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gast zo maa 04, 2012 10:11 am

      Beste Uthrex , zo heeft iedereen zijn ervaring en zijn mening.Toch vind ik persoonlijk de zumo 660 beter.Je kan er niet alleen ritten mee maken,je kan ook voor duizenden km downloaden en op je gps opslaan wat super is als je met de moto een paar dagen of weken op reis bent.Je ziet er ook de naftstations,hotels,eetgelegenheden enzoveel andere dingen op.En ne kabel in Uwe kop steken moet je ook niet als je niet wil.Je kan ook draadloos het geluid naar je oren brengen, in en uitgaande gesprekken met je gsm kan je ook over de zumo 660 laten passeren,muziek.En ik bedoel zeker niet dat je constant zit te bellen op uwe motor of zit te dansen maar toch allemaal leuk meegenomen.Maar ja,zo heeft ieder zijn smaak en voorkeur,al goed!! Smile

      Willy
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss zo maa 04, 2012 10:29 am

      Tripy of Garmin dus... Geen kat met een TOMTOM dus???
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex zo maa 04, 2012 11:30 am

      Natuurlijk heeft iedereen zo zijn mening. Maar waarom niet uw horizon verbreden? Oh ja. Voor Tripy kan je dezelfde bestanden downloaden als voor uw Garmin. Dus, diezelfde duizenden kilometers. Dat is naast de meer dan 500 routes die er al opstaan. Komt geladen met ongeveer 800.000 pois (ja, naftstation enz hé). Updates zijn altijd gratis (laatste update kwam dan ook met de nieuwste maps). Bovendien kan je uw eigen map inscannen en die scan (png formaat) gebruiken om uw route te rijden. En die 5j garantie vind ik ook wel tof.
      Maar inderdaad, ieder zijn mening. Go with the flow en kies voor Garmin, heb ik geen probleem mee hoor. Maar kom het niet verheerlijken tegenover een product wat een 'echte' motor gps is.
      Toegegeven, hij heeft geen bluetooth. Als ge altijd bereikbaar moet zijn en als je daar je gps voor wil gebruiken (ipv uw phone bluetooth-set) zal je zeker iets missen.
      TomTom werd vroeger niet op de motor gebruikt vanwege het beperkte aantal pois dat je kan ingeven om een route samen te stellen (maar dat zal ondertussen wel verholpen zijn zeker)


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      bertus
      bertus
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 184
      Registration date : 06-02-12

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van bertus zo maa 04, 2012 12:39 pm

      De kaarten op tomtom zijn vele malen beter dan garmin( zijn van teleatlas ) maar je kunt veel minder waypoints opslaan waardoor je bv een lange route moet opsplitsen, op zich niet erg,en als je dan routes vindt of krijgt van een collega motorrijder moet je die opnieuw berekenen met Tyre (gratis te gebruiken) maar is minder makkelijk.
      Met een garmin waar veel meer gebruikers van zijn is het veel eenvoudiger .Moest het gebruiksgemak van tomtom hetzelfde zijn als garmin zou ik nooit een garmin gekozen hebben, maarja ik heb ook een garmin 550 gekocht en nu kunnen we routes uitwisselen met een sd of mini sd kaart naargelang het toestel . Maar een tripy is ook een zeer goed toestel met veel mogelijkheden. Smile


      _________________
      Harman Accentra December 2019
      Ecoforest Vigo 9,5Kw
      dxnature
      dxnature
      Pelletkacheltje
      Pelletkacheltje


      Man Aantal berichten : 305
      Registration date : 25-10-11

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van dxnature zo maa 04, 2012 1:17 pm

      Ben 15 jaren geleden met gps op de moto beginnen rijden na eerst jaren lang steeds het bolleke pijl systeem te hebben gebruikt.

      @Utrex, persoonlijk vind ik dat ik mijn geest heb verruimd toen ik mijn tweede generatie GPS met kaart en routebegeleiding had geïnstalleerd, ieder zijn mening hé.

      Heb een aantal jaren enkel woon werk verkeer gereden en heb geen gps van doen gehad doch zou nu ook terug een goede gps willen kopen. Ik lees dat er in de laatste vijf jaar niet echt vooruitgang is geboekt met de aanmaak van een zelfgemaakte route en dat er niet echt veel nieuwe toestellen op de markt zijn gekomen die vernieuwend blijken te zijn. Zelfs de prijzen blijken nog stabiel te zijn terwijl alle andere commerciële elektronica sterk in prijs zijn gedaald Evil or Very Mad

      Met welk toestel kan ik de eigen gemaakte routes weergeven? Is er goede software waarmee je zonder gecompliceerde tierelantijnen mooie routes maakt? Onderweg een leuk muziekje luisteren is ook meegenomen.

      Ga het nog eens goed uitvlooien voor ik iets nieuw in huis haal. Heb vorige week de BMW R1100RS aan mijn vriend verkocht en rijd nu met de Cagiva Raptor mijn toerkens Smile
      bertus
      bertus
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 184
      Registration date : 06-02-12

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van bertus zo maa 04, 2012 1:32 pm

      @dxnature, met de garmin software (mapsourse) kun je zelf zeer gemakkelijk routes maken, en muziek beluisteren gaat ook , maar de prijzen zijn nog altijd niet gezakt, jammer . Op deze link is meer te lezen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


      _________________
      Harman Accentra December 2019
      Ecoforest Vigo 9,5Kw
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss zo maa 04, 2012 1:33 pm

      Die tripy lijkt me toch een alternatief, maar die zijn blijkbaar enkel via internet te koop?
      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      Correctie,gevonden op het net, mijn BMW-dealer (Lievens) is zelfs dealer van Garmin, BMW en Tripy, zal maar eens langsgaan...
      Bedankt voor de tips he jongens...
      Groeten,
      ss
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex zo maa 04, 2012 2:20 pm

      Ik ben het er wel mee eens dat als die gps vooral voor stadsverkeer moet dienen, je beter zal zijn met een Zumo.
      Voor mijn doeleinden (ritten rijden en ritten maken) blijf ik liever bij de TripyII. Het klinkt gek, maar het lijkt me meer vrijheid te geven. De bijgeleverde software opent quasi alle formaten (ook de google maps toestanden, kml etc).
      Vorig jaar op een ongelukkige moment door Brussel gemoeten, toen mistte ik de kleurenkaart Smile

      Uthrex
      ps: Bolleke/pijl op kaart rijden of bolleke/pijl digitaal rijden is toch wel een groot verschil


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      dxnature
      dxnature
      Pelletkacheltje
      Pelletkacheltje


      Man Aantal berichten : 305
      Registration date : 25-10-11

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van dxnature zo maa 04, 2012 3:45 pm

      @Utrex, Kan ik ergens een degelijk demoke van de TripyII op het net vinden? Je schrijft over omschakelen naar kaartweergave en dat heb ik niet gezien op de demo van de fabrikant website. Ben wel geïnteresseerd maar wil wel eerst volledig gedocumenteerd worden. De prijzen zijn echt Belgisch alsook deze van de losse kaarten. Het lijkt erg op Garmin politiek wat dat betreft.

      PS. Ik bedoelde het oude bolleke pijl met het roller systeem. Ge ziet dat ik een tijdje uit de moto gps roulatie ben Embarassed
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss zo maa 04, 2012 3:55 pm

      Hm Uthrex, jah, heb jij meer docu over de Tripy, heb ook interresse...Gebruik jij die momenteel eigenlijk?
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex zo maa 04, 2012 11:03 pm

      Oei, een demo. Bij Motoblog Vlaanderen vind je wel wat. Dit is de introductie:
      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      Hier staat beetje info over firmware update 1.3:
      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      Over de nieuwe firmware weet ik niet zo direct een review staan.
      De handleiding staat op de Tripy site dacht ik. Moest je ze niet direct vinden wil ik ze wel online zetten.
      Trouwens op die Motoblog Vlaanderen staan nog véél meer reviews (montana vs zumo etc). Je zal er zeker toffe info vinden en best wel objectief.
      Om een Tripy te testen spring je best binnen bij een verdeler. Meestal mag je hem een dagje meenemen (eventueel huren tegen een zachte prijs).
      @ss: Ik start altijd eerst mijn gps, dan de motor. Niet alleen dat ie dan als zijn positei kan zoeken, maar ik heb het navigatievermogen van een vlo (warm nest vind ik overal wel). En dat ding neemt automatisch altijd uw route op (eigenlijk de 69 laatste ofzo geloof ik). Als ik dan wat leuks tegenkom kan ik het thuis uitlezen en er eventueel een mooi toerke van maken.

      Mvg,
      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gast ma maa 05, 2012 11:11 am

      ss,

      de Lidl heeft de Tomtom Urban in de aanbieding, zie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

      M.v.g.,
      Dick
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van ss do maa 29, 2012 11:58 am

      Beste vrienden, ik heb de Tripy II gekocht... De fiets is nu binnen voor jaarlijks onderhoud bij Lievens in Zottegem en ik heb gevraagd er de Tripy op te plaatsen. Doorslag was de duidelijkheid van de diplay, de robuuste uitvoering en het gemak dat ik hem niet moet aan de batterij koppelen, dus vreet hij ook geen stroom van mijn batterij... tof
      Bedankt aan allen voor de opzoekingen, het advies en support... heel happy
      Ik wens aan iedereen veel motorgenot voor de komende maanden, dat het weer ons genadig mag zijn... Aan de niet liefhebbers... zo weinig file als mogelijk op onze dichtslibbende wegen...

      Groeten,
      ss
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Uthrex do maa 29, 2012 6:05 pm

      Proficiat met de aankoop. Véél véél veilige kilometers toegewenst!

      Mvg,
      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.

      Gesponsorde inhoud


      SS-MOTORFIETS en welke GPS? Empty Re: SS-MOTORFIETS en welke GPS?

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu za apr 27, 2024 8:29 pm