Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 41 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 41 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    hoe ventilator regelen van danubio

    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoe ventilator regelen van danubio Empty hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gast zo jul 01, 2012 7:19 pm

    hallo iedereen

    we hebben net een nieuwe pellet kachel edilkamin danubio 13,2kw
    maar als de kachel brand blaast de ventilator enkel op hoog vermogen als hij op 29 graden staat , zet ik de temperatuur lager bvb 23 graden dan blaast hij nog maar heel flauw , kan je dit regelen zodat ze ook op volle kracht kan blazen bij een lagere temperatuur ????

    groeten wattie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gast zo jul 01, 2012 7:24 pm

    Wattie,

    ik zou de handleiding eens aandachtig doorlezen. Als je met deze temperaturen 29° vraagt is het logisch dat de kachel volle bak blaast. Op 23° brandt de kachel, vanwege de thermostaat, op de ecostand. De kachel staat dus dan op het laagste vermogen te branden.

    M.v.g.,
    Dick
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van steven zo jul 01, 2012 7:45 pm

    of je werkt niet met de thermostaat maar manueel.

    je kan dat via jouw afstandbediening aanpassen. de ventilatorsnelheid kan je verhogen (binnen zijn beperkingen)

    Zoals dicktwist schrijft, lees eerst aandachtig de handleiding. er staat heel veel in uitgelegd.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van erwin zo jul 01, 2012 8:40 pm

    wattie in de winter zal de kachel ook op 23 graden met meer kracht branden en blazen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van bart b zo jul 01, 2012 9:50 pm

    @wattie

    Dit is perfect mogelijk .

    Aan deze kachels kan je alles perfect aanpassen.

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gast zo jul 01, 2012 9:57 pm

    dat de kachel bij 23 graden eco staat te branden had ik wel door en hebben deze kachel met kanalizatie gekocht om onze grote inkom hal te verwarmen zelfs met dit warme weer is het er amper 16 graden in de winter 6graden.
    heb de handleiding al enkele malen door gelezen , in eender welke temperatuur ik de kachel plaats als ik manueel de air van 1 tot 10 draai geeft dit gewoon geen verschil in de blazer enkel als ik een hoge temperatuur selecteer bvb 29 graden daan gaat mijn blazer volle kracht , maar mijn vraag is gewoon of ik bij een lage temperatuur 23 graden bvb( terwijl het in huis 18 graden is) kan mijn blazer in de kachel dan voluit gaan dit om de grote afstand in de living te overbruggen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gast zo jul 01, 2012 10:07 pm

    mijn moeder heeft een iris plus en of ik nu 20 ,22,24,30 graden instel ik kan haar blazer altijd zo hard of stil laten blazen als ik wil en met mijn dure danubio blijkt mij dat niet te lukken de rechtse draaiknop voor air van 1 tot 10 daar merk ik amper verschil in , de blazer gaat enkel harder naar mate hoe hoger de temperatuur , maar kan toch moeilijk altijd op 29 graden gaan stoken om mijn blazer volle kracht te laten blazen , als ik 22 graden selecteer dan komt er uit den haardroger van mijn vrouw meer warme lucht uit , dat kan toch niet die blazer zou 800m³ per uur kunnen blazen. iemand een oplossing hoe je dit kan instellen???
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van erwin zo jul 01, 2012 10:33 pm

    wattie daarvoor moet je in de parameters zijn, daar staat per vermogen een minimum en een maximum waartussen air1 tot air10 ligt, voor het laagste vermogen P1 kan je dan deze twee waarden hoger zetten

    wat is de afstand tussen de kachel en de kanalisatie naar de gang


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 1:17 pm

    ik heb 2 kanalisaties naar de gang en deze zijn max 80 cm lang
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Péétje Brik za dec 08, 2012 3:52 pm

    Ik weet dat dit een oud topic is, maar de rechtse regelknop, 1 tot 10 is om de ventilatorsnelheid die de warme lucht verspreid te regelen, en die werkt wel degelijk, het is enkel te voelen, want je hoort het verschil bijna niet tussen 1 en 10 omdat de ventilator zo stil is, vermogenventilator is dan weer luider.

    Gesponsorde inhoud


    hoe ventilator regelen van danubio Empty Re: hoe ventilator regelen van danubio

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 12:37 am