Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Nieuw hier

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 12:27

    Hallo mijn naam is Roger(43)en ik woon Merkelbeek (limburg)ben toevallig hier op het forum terecht gekomen omdat ik opzoek ben naar een pelletkachel en natuurlijk pellets hiervoor.Daar het aanbod toch vrij groot is van verschillende pelletkachels, vind ik de keuze best moeilijk.De kachel moet een ruimte gaan verwarmen van ongeveer 40m2 onderverdieping, de bovenverdieping wil ik of met de cv bijverwarmen of deels met de pelletkachel die beneden staat.Ik hoop dat ik hier op het forum een beter overzicht krijgt over wat de goede kachels en pellets zijn.

    Roger
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Annejanne zo 19 aug 2012 - 13:35

    "Rondrijden" op het forum is de boodschap Roger. Je vindt heel veel antwoorden op je vragen via de zoekmachine. Heel veel succes met je zoektocht


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van jeanhup zo 19 aug 2012 - 13:38

    Hoi Roger,

    Welkom op dit forum, je zult hier veel informatie vinden over pellets en pelletkachels. Hoe waardevol de informatie is zul je vaak zelf een beetje moeten filteren, maar dat is normaal op zo'n forum.

    In Nederland is het aanbod van houtpellets wat minder breed en duurder dan in België. Het loont dus misschien om je pellets net over de grens te halen.

    Over pelletkachels: er is voor elk budget en elk interieur wel een goede pelletkachel te vinden. Welk model geschikt voor je woning is hangt echter vooral af van het warmteverlies in de ruimte. Hoe is je woning geisoleerd en hoe staat de onderverdieping in verbinding met de bovenverdieping?


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 14:04

    Hoi Roger ,

    Pelletkachels en natuurlijk pellets zijn er genoeg als je wat rondkijkt hier op het forum zal zeker je ding kunnen vinden.
    Wat voor mij erg belangrijk was bij aankoop het ding mocht niet teveel lawaai maken dus ging ik voor een iets zwaarder toestel dan ik eigenlijk nodig had
    voor mijn ruimte , het moet nu niet vollen bak draaien wil ik het warm hebben.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 15:18

    Oke bedankt voor de tips, zal hier eens op het forum goed rondkijken.

    Groeten
    Roger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 16:03

    Welkom Roger,

    een geschikte kachel zal je wel kunnen vinden als je de informatie op het forum doorleest en kiest voor een merk en type waar niet teveel slechte ervaringen mee zijn. Goede ervaringen worden helaas minder snel gepost maar zijn wel te vinden.

    Moeilijker wordt het vinden van een betrouwbaar verkoopadres, een vakman die ook goede after-salesservice biedt. In Limburg heb ik niet veel verkooppunten kunnen ontdekken maar in Eindhoven en Dussen wel en die staan goed bekend.

    Wat van groot belang is is een goede schoorsteen die in ieder geval een meter boven de dakhelling uitkomt. Er zijn weliswaar merken en handelaren die dat niet nodig achten maar ik zou daarin voorzichtig zijn. Bij twijfel liever vragen naar het geldend bouwbesluit bij de gemeente, je bent dan zeker dat je achteraf geen dure aanpassingen hoeft te doen.

    Ik raad je aan de FAQ's goed door te lezen, Steven heeft de moeite genomen daar goede informatie te verzamelen en zoeken op schouw, schoorsteen en wat er geschreven is over consumenten en hun problemen is ook verhelderend.

    Suc7 met lezen, begrijpen en beslissen!
    M.v.g.,
    Dick

    Voor pellets zou je kunnen overwegen eens in Duitsland te kijken want daar zit 7% BTW op de pellets, Googelen op holzpellets in een grensplaats is een goed begin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty schouw

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 17:14

    Heb de discusie over de schouw en schoorsteen eens goed doorgelezen,als die dus boven het dak moet uitkomen ivm uitstoot ed. moet ik veel aanpassingen gaan doen denk ik.Ik heb wel een schoorsteen maar die ligt dus aan de andere kant v/d woning en dient nu als ventilatie voor de zolder.Ik dacht dus pijpje door de muur(ligt op het noorden) 2a 3 meter omhoog en klaar,maar zo eenvoudig is het blijkbaar allemaal niet,nog maar eens alles goed overwegen.

    Roger
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van jeanhup zo 19 aug 2012 - 17:21

    Roger: sommige merken adviseren een rookkanaal tot boven het dak, andere niet. Wettelijk gezien heeft nog niemand iets kunnen vinden in Nederlandse of Europese wetgeving die dit zou verbieden. Lokale wetgeving of eisen in bouw/verkavelingsvergunningen kunnen wel beperkingen opleggen aan de plaatsing van rook- en ventilatiekanalen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 17:24

    Roger,

    jammer dat ik je niet blij maak met mijn bericht. In principe kun je best door de muur maar dan moet je wel met dubbelwandig omhoog en dan tot een meter boven de dakhelling.

    Een website over schoorstenen en -materialen die goede en eerlijke voorlichting geeft vind je hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Als je dat in RVS uitvoert heb je een éénmalige meer investering die zich op termijn terugverdient. Beter in 1 keer goed dan meermaals fout denk ik dan maar en zo overdreven duur is dat ook weer niet.

    Nogmaals succes,

    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31489
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van erwin zo 19 aug 2012 - 19:22

    de rest is verwijdert wegens OFFTOPIC

    roger69 lees eerst alle info eens door op het forum, over schouwen is al 80 keer gediscussierd, daar gaan we geen nieuw topic meer over starten Smile

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Laatst aangepast door erwin op zo 19 aug 2012 - 20:14; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gast zo 19 aug 2012 - 19:33

    Schijnt gevoelig te liggen dit onderwerp gezien de reactie's (was niet de bedoeling)ik lees de info door en maak dan een besluit.
    Groeten
    Roger
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van steven zo 19 aug 2012 - 22:15

    ban van 7 dgen voor Dicktwist wegens stoken van ruzie en overbodige info op het forum zetten.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw hier Empty Re: Nieuw hier

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za 27 apr 2024 - 12:58