Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

krusty, pauwels


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
Fleur
steven
maestro
goldwing
nick1
erwin
Annejanne
stef123
grossard.rob
dxnature
14 plaatsers

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin


    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast wo dec 12, 2012 10:57 am

    een mooi idee van dxnature maar wat als je van merk van pellets verandert?Want denk niet dat alle merken even groot of de pellets van hetzelfde gewicht zijn.Het is natuurlijk wel een indicatie waar je rekening mee kan houden.Weer een vraagje voor de meer ervaren pelletstokers tussen ons.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van erwin wo dec 12, 2012 12:13 pm

    dan doe je hetzelfde in een andere kleur van stift...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast wo dec 12, 2012 12:46 pm

    da kan maar dan wordt het op de duur een kleurboek in je kachel denk ik hahaha Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast wo dec 12, 2012 3:11 pm

    goed bedacht , als je graag wilt weten hoelang je op welke stand met je pellets kunt doen .
    ik heb het in begin gedaan gewoon om eens het verbruik te weten had geen ervaring met een pelletkachel , als ik van huis ga doe ik hem vol , is het leeg tja dan valt hem uit.
    mijn verwarming staat altijd op 18c , dus als het gebeurt dan springt de verwarming op .
    het enige dat voor mij telt , goede pellets en veel warmte ervan krijgen , het is nog altijd een goedkoper brandstof als de rest .
    maar wie het graag wilt weten vind ik het met de stift een heel goed idee . pelletforum
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van dxnature wo dec 12, 2012 10:08 pm

    ikkethuis, veel zal dat geen verschil geven en euhhh op honderd gram kijk ik niet. Het was eerder voor het domme blondje hier thuis die nooit weet wanneer pellets bij te vullen als ik niet thuis ben. Voor mij is enkel belangrijk dat ik het niveau kan schatten wanneer een een volle zak van 15 kg zonder problemen in de hopper word geledigd.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Annejanne do dec 13, 2012 9:03 am

    @dxnature, hopelijk leest het domme blondje niet wat je schrijft op het forum.... lol!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Dan12 do dec 13, 2012 9:05 am

    lezen ??? rollen


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast do dec 13, 2012 4:39 pm

    het is misschien het enige waar hij iets van af weet de kachel bijvullen lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 8:51 pm



    Gebruikers hebben problemen met de pelletaanduiding omdat de handleiding niet duidelijk is.

    In de handleiding staat : Elke keer dat u houtpellets toevoegt moet u het geladen aantal aan het geheugen doorgeven. Maar even verder staat dat de pelletreserve telkens gereset moet worden.

    Dus de juiste werkwijze is eerst de pelletreserve ressetten door lang op de knop laden te drukken totdat reserve verschijnt en vervolgens kort op dezelfde knop om aan te geven dat je 15 kg geladen hebt.

    Sinds ik dit doe werkt de pelletaanduiding hier feilloos.

    gr,
    RogerM
    Ediklkamin Logo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty pelletvoorraad aanduiding pellbox scf

    Bericht van Gast di maa 26, 2013 4:12 pm

    Hallo iedereen,

    Sinds mijn eerste ingebruikneming van mijn SCF cassette in oktober 2012 heb ik hier al veel info kunnen opnemen, waarvoor dank !
    Na 6 maanden gebruik stel ik het volgende bizarre vast, wat zie ik over het hoofd :
    je vult de cassette op 0 kg met 15 kg pellets en als je niets onderneemt zal hij in de buurt van 3 kg rest een logische "fire stop" geven. Tot hier ben ik mee. Wanneer ik daarentegen op 10 of 9 kg een zak van 15 kg toevoeg, zal hij met een begin-totaal van 24 of 25 kg met 8 rest-kg een spontane "stop fire" geven.  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast vr apr 19, 2013 4:08 pm

    Ja je moet toch op het knopje drukken waarmee je aangeeft dat je pellets hebt bijgevuld?

    volgens mij gaat er zo'n 27 kilo in dus waarom die nou 15 kilo aanduidt is mij ook niet duidelijk.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van pellbox vr apr 19, 2013 8:19 pm

    je moet aangeven dat je pellets hebt toegevoegd. de kachel kan dat niet zelf.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast za apr 20, 2013 12:16 pm

    Bedankt voor de reactie. Maar het is wel zo dat ik natuurlijk 15 kg toevoeg via het knopje of de afstandsbediening na het bijvullen van een zak met 15 kg pellets. Het display geeft dan wel correct bv 25 kg aan in het reservoir, maar ik krijg een stop fire op ongeveer 8 à 9 kg gegarandeerd. Daarentegen beginnend met een reservoir van 15 kg en een correcte weergave op de display krijg ik een stop fire op ongeveer 2 kg ! Waarom zal hij nooit van 25kg naar 2 of 3 kg en dan een stop fire geven ?
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van pellbox za apr 20, 2013 11:10 pm

    er blijven meer pellets langs de wand hangen. dat is de reden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast zo apr 21, 2013 5:33 pm

    Is dit die beruchte kluit in het riet?
    Net als computers zijn pelletkachels soms vreemde dingen.
    Gewoon de voorraad controleren.
    hugo trucker
    hugo trucker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 51
    Leeftijd : 60
    Registration date : 06-03-13

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Edelkamin moon palets bij vullen

    Bericht van hugo trucker ma sep 16, 2013 10:04 pm

    Als ik palets bijvul dien ik telkens op een toets te drukken. Dan komt er op het display 15 kg bij. Mijn probleem is dat de zakken die ik gebruik maar 14 kg zijn. Kan ik dit ergens wijzigen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van erwin ma sep 16, 2013 10:21 pm

    hugo,

    vergeet dat overbodige snufje, als je regelmatig eens in de bak kijkt weet je met zekerheid of er dient bijgevuld..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty vullen pellets

    Bericht van Gast wo feb 12, 2014 11:05 pm

    Wie kan mij helpen, eerder moest ik bij de Edilkamin Cherie altijd tijdens het vullen van de pellets op het knopje drukken dat er weer 15 kg in zit, tijdens een ander probleem heeft de monteur dit ooit uit gezet.
    Echter moet ik nu na een storing dit ineens weer doen. wie weet hoe ik dit weer kan uitzetten?
    hoor graag van u.


    bericht verplaatst naar juiste topic, in de eerste berichten vind je het antwoord op uw vraag.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van pellbox wo feb 12, 2014 11:53 pm

    EWI,

    Daarvoor moet je in de setup zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van erwin do feb 13, 2014 12:30 pm

    EWI,

    als een instelling zich zomaar wijzigt na een storing dan is er een ander probleem,
    mogelijk zijn er dan nog meer instellingen gewijzigd. ik zou de verkoper eens kontakteren...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin Tiny

    Bericht van Gast ma aug 18, 2014 8:16 pm

    Wij hebben onze kachel nog maar pas, brand lekker, nu met die koude dagen doen we ze s avonds aan, nu is mijn 1 ste zak pellets opgebrand, doch ik had al op voorhand pellets bijgedaan in de voorraadkamer, maar nu blijft die afstandsbediening de hele tijd zeggen :" RESERVE"  i p v 15 kg voor x aantal uren, hoe krijg ik dit terug weg op mijn afstandsbediening , staat niet in mijn boekje....?????
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van pellbox ma aug 18, 2014 9:08 pm

    de kachel weet niet dat je hebt aangevuld. je moet dit nog ingeven in de pelletkachel.

    Ik heb een 2 knoppen aan mijn pelletkachel. 1 om te starten zonder afstandsbediening en de andere is om door te geven dat ik 15kg heb aangevuld.


    Pellbox
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van erwin ma aug 18, 2014 9:56 pm

    heeft de verkoper dit niet uitgelegd? dat had hij zeker even mogen doen.
    heb je wel het goede boekje gekregen, op p157 van dit boekje staat het nochtans duidelijk vermeld...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gast wo aug 20, 2014 11:13 am

    Dank je wel, het is gelukt, ik wist zelfs niet dat je zo in dat Menu kon raken,en inderdaad ze hebben dat niet fatsoenlijk uitgelegd,
    ik heb maar zo n klein boekje, in alle talen, dus in het nederlands zijn dat maar 3 pagina s, dus geen 157 erbij, zie je,
    er is ook een dvd bij, maar dat is hetzelfde als in het kleine boekje.,

    nu nog even een vraagje, om je kachel te programmeren bv. om om 05:00 u te doen aanspringen en weer uit om 08:00 u,
    moet ik dat daar ook vinden, mischien kan iemand me die stappen ook even doorgeven, meer moet ik niet weten he voor die kachel,  
    Hartelijk dank bij voorbaat zenne, groetjes, Recky

    programmeren staat vermeld op p156 van het onderstreepte boekje in vorig bericht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Pellinsert SCF bijvulhoeveelheid

    Bericht van Gast vr jan 15, 2016 3:20 pm

    Goedendag,
    Nu Girretz geen pellets meer levert heb ik een andere leverancier.
    Die heeft zakken van 14kg ipv 15kg.

    Als ik op de knop druk na het bijvullen geef ik daarmee aan dat er weer 15 kg bijgevuld is in het reservoir.
    Maar omdat de zakken 14kg zijn klopt het dus niet meer.
    kan ik dat naar 14kg veranderen? in de parameters vind ik die instelling nergens..

    dank alvast.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van erwin vr jan 15, 2016 3:27 pm

    neen de kg per zak kun je niet veranderen.
    enige oplossing is 1kg afwegen en extra erbij doen elke keer.
    of iets eerder in de bak gaan kijken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin - Pagina 2 Empty Re: Pelletvoorraad aanduiding Edilkamin

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:49 pm