Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Handvat/klink van mijn edilkamin rio kapot

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handvat/klink van mijn edilkamin rio kapot Empty Handvat/klink van mijn edilkamin rio kapot

    Bericht van Gast di okt 16, 2012 4:19 pm

    Hoi,

    Vorige week wou ik mijn kachel opstarten, en alvorens deed ik de deur open om ze nog even te poetsen, voor ik het goed en wel besefte, sprong met veel lawaai de klink kapot. Ik had de klink in mijn hand, en de schroef waar ze op draait, en die gedeeltelijk in de deur verankerd zit was afgebroken.
    Mijn kachel is slechts 4 maanden oud, dus dit verwacht je niet. nadat ik alle stukken bijeengeraapt had ( rondellen die door de hele kamer waren gevlogen...)en eens goed gevloekt had...mijn leverancier gebeld. Deze stond niet verwonderd van dit probleem, hij had het nogal meegemaakt, maar dan wel met de lichtere modellen kachel, nog nooit met een Rio van 13.2KW.
    Afin,na 2 dagen is de leverancier het euvel komen herstellen, wat nog niet zo eenvoudig was, de schroef was immers afgebroken en het stuk wat nog in de deur zat heeft hij moeten uitboren, daarna terug schroefdraad moeten trekken en een nieuwe schroef erin.
    Hopelijk blijft het hierbij en gaat mijn kachel niet nog meer van die kuren vertonen. Evil or Very Mad

    Groetjes, Veronique
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Handvat/klink van mijn edilkamin rio kapot Empty Re: Handvat/klink van mijn edilkamin rio kapot

    Bericht van Gast di okt 16, 2012 4:27 pm

    Veronikske,

    vervelend voorval maar gelukkig goed opgelost.

    Even een tip voor jou en de leverancier, om afgebroken draadeinden te verwijderen is er een zogenaamde tapeindtrekker, dat is een taps verlopend draadeind met tegengestelde schroefdraad. Je boort dan in het schroefeind wat is blijven zitten een gaatje van een 5 mm diep en met de tapeindtrekker draai je het stuk wat nog in de kachel zit er zo uit.

    Setje met drie verschillende diameters kost (hier) nog geen 5,=€.

    M.v.g.,
    Dick

      Het is nu di mei 07, 2024 6:51 am