Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
nick1
ponneke
Dan12
ss
8 plaatsers

    Heeft rommel echt een nationaliteit?

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van ss wo okt 24, 2012 2:10 pm

    Om met de deur in huis te vallen, ik kreeg net een boze PM van een medelid omwille van het feit dat ik een opmerking maakte aangaande "domme vooroordelen" in een topic (te hoge vlam...). Het ging daar over Italianen, hun pelletkachels in het biezonder... Persoonlijk vind ik dat een vorm van racisme en hier zomaar beweren dat de Italianen, of de Belgen, of de Nederlanders (enz...) zus of zo zijn vind ik dus getuigen van "domme vooroordelen". PUNT
    Deze mens stoorde zich heftig aan het woord "dom" wat natuurlijk op de vooroordelen sloeg (of slaat) en niet op de persoon in spe...
    Maar wat ik nu wou weten, beste forumleden, hebben jullie ook vooroordelen aangaande producten die uit het buitenland komen?

    Groeten,
    ss duivel

    PS liefst geen haatmails... lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 2:43 pm

    Laat je niet gek maken....10 geboden, weet je nog Wink
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Dan12 wo okt 24, 2012 2:54 pm

    Deze link is leuk.
    subjectief, dat wel ja.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Hier zie je middels een wereldkaart hoe het ene land over het andere "denkt"


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van ponneke wo okt 24, 2012 5:00 pm

    Ik heb zeker geen vooroordelen t.o. buitenlandse producten Cool
    Als we het in ons apenlandje alleen van Belgische makelij moeten hebben affraid
    En wat zou ik zonder m'n trouwe (franse) Berlingootje zijn bijvoorbeeld?
    Zo kan ik een hoop voorwerpen noemen, die gewoon in ons dagelijks gebruik horen.
    De inhoud van ons aller PC bv???
    Dus veel meer dan je zo zelf zou denken!



    Aan de andere kant is er m'n man van vreemde origine....ja misschien toch terugsturen die handel? heel happy rollen lachen
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Dan12 wo okt 24, 2012 5:09 pm

    Natuurlijk heeft iedereen vooroordelen. (Daar zijn we allemaal mee opgegroeid, denk ik.)
    Maar er zijn vele vooroordelen die je (tegenwoordig) kunt weerleggen.
    Japanse auto’s zijn niet per definitie slecht. Franse wijn is niet meer de beste, of lekkerste ter wereld. Philips maakt niet de beste/mooiste tv. Duitse auto’s staan ook regelmatig met pech langs de weg. Zweedse knutselmeubels staan tegenwoordig in bijna ieder huis.
    Belgisch bier…..

    Indien je je alleen maar laat leiden door (verouderde) vooroordelen, is je keuzemogelijkheid in consumentengoederen behoorlijk beperkt (gebleven).

    Ik denk dat ieder de keuze voor zichzelf moet maken, over wat je verwacht van een product.
    Kwaliteit, prijs, garantie, service en betrouwbaarheid van leverancier /verkoper.
    e.e.a. is meetbaar, vergelijkbaar en staat zwart op wit vermeld alvorens de aankoop een feit is.
    (mocht er toch nog iets mis gaan, is er nog altijd de consumentenwetgeving).

    Indien je bovenvermelde punten serieus ter overweging neemt, kom je vanzelf bij een “neutrale” keuze.

    Voor mij was dat tav aankoop kachel (begin januari 2012) een voorwaarde om een Italiaanse kachel te kopen. Andere fabrikanten uit Oostenrijk waren te duur, Oostblok en chinees m.i. niet betrouwbare kwaliteit en service.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van nick1 wo okt 24, 2012 5:16 pm

    Heu, ja sinds vandaag heb ik het niet meer op Spanje maar dat heeft meer te maken met het feit dat Ford Genk dicht gaat ten voordele van de Spaanse fabriek en gezien ik voor dat merk werk.....


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Uthrex wo okt 24, 2012 5:38 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van dxnature wo okt 24, 2012 7:14 pm

    Ik ben degene die een PM naar ss heb verstuurd. Graag wil ik hier een naar mijn mening een misverstand rechtzetten. Ik heb geschreven en ik quote:

    "Ik kom zo goed als dagelijks in contact met Italianen en stuit steeds op een pover gevoel voor klantenservice gepaard met een ultragroot ego probleem in combinatie met extra lange tenen.

    Ik mag ze nageven dat ze de laatste tien jaren geweldig innoverend aan de slag gaan en designmatig vele stapjes hoger staan op menige buitenlandse concurrenten."

    Nergens heb ik geschreven dat de Italiaanse producten "rommel" zijn. Getuige dat ik voor een Italiaanse pelletkachel heb gekozen en er zeer tevreden van ben, met een Italiaanse auto rijd en ook met een Italiaanse motor, Italiaans vooruitstrevende apparatuur heb voor mijn hobby en nog diverse andere kleine zaken. Getuigd dit van afkeer of afkeur, nee toch, of ben ik gek.

    Wat ik wel geschreven heb is dat ik op professioneel vlak en hobby matig veel en frekwent persoonlijke kontakten heb met o.a. veel Italianen en zodoende na jaren ervaringen heb opgedaan kwestie advies en klantenrelaties en dat in mijn bericht deze eigenschappen eigen zijn aan hun visie op de manier van handel drijven. Ik loof hen voor de "quantum leap" ze technisch aan de dag leggen tegenover wat ze pakweg 20 a 15 jaar geleden produceerden.

    Ben ik nu een rassist? Heeft ieder niet zijn eigen mening of moet nu echt alles worden censureerd of bekritiseerd? Meer wil ik hier niet meer over kwijt. En zoals ss zelf schrijft het is het woord "Domme opmerking" waar ik over struikel. En euhhh, nee, ik voel me niet zoals een gekwetst vogeltje maar houd wel van een beetje ethiek op een forum. Waarschijnlijk krijg ik nu een golf van kritiek over mij. amai

    mvg, dxnature
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 7:23 pm

    Laat ik er voorlopig even een afkoelingsslotje op doen voordat de heren elkaar publiekelijk in de haren gaan vliegen en uit ervaring kan ik zeggen dat dat een forumvakantie betekent.

    Ik vind babi pangang van de Chinees erg lekker, mijn vrouw krijgt uitslag van Chinese huidcreme en mijn zoon kocht ooit een Chinese transportfiets waar de achteras na 5 kilometer reeds defect was. Conclusie?

    M.v.g,
    Dick
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van ss wo okt 24, 2012 7:39 pm

    Ah, slotje vergeten Dick?
    Mag ik er nog eventjes aan toevoegen dat het geenszins de bedoeling was Ron te kwetsen noch te beledigen!
    Gewoon, vooroordelen zijn te vermijden en hiermee sluit ik mijn gezaag af... Overigens kan ik me wel vinden in het betoog van Dan12...
    Groeten en slaap zacht...
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van dxnature wo okt 24, 2012 8:02 pm

    Zand erover en dank voor het luisterend oor.

    greetings
    dxnature
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van ss wo okt 24, 2012 8:48 pm

    no hard feelings, bij deze teken ik de vrede.
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van erwin wo okt 24, 2012 9:03 pm

    pelletforum


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van krusty wo okt 24, 2012 9:27 pm

    Hahahaha....of dat rommel een nationaliteit heeft ????

    Ik zou het nog zo direct nie weten of kunne zegge!" ik denk het niet"

    Misschien heeft het te maken met de dag waarop het is gemaakt , remember het gezegde "een maandagauto" of "een vrijdagauto"

    Mijn filipijnse racefiets is na juist 20 jaar (juni1992)nog in nieuwstaat, vertoont geen uiterlijke mankementen, gaat alle dagen in de douche.Is goed onderhouden en wordt regelmatig gesmeerd.Hopelijk gaat ze nog lang mee, want mijn "warranty" is al lang verstreken. lacher

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 9:46 pm

    Persoonlijk heb ik totaal geen problemen met buitenlandse producten en heb daardoor zeer veel keus .
    mijn omgang met Italianen is meer dan goed te noemen ,kan het ook niet een beetje aan de persoon met wie je een slechte ervaring heb liggen dat je niets met bepaalde mensen heb uit bepaalde landen ....??
    troep is er altijd en zal er altijd blijven maar een merk is al lang niet meer uniek er zit zoveel spul in van andere merken .Kijk maar eens in je TV of computer ...


    Of toch wel ,een skoda zal ik niet kopen omdat het zo Oost Europees klinkt terwijl het perfecte auto's zijn
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van krusty wo okt 24, 2012 10:06 pm

    Ja waar is de tijd van ..... (om een paar automerken op te noemen die reeds lang verdwenen zijn).....uit de jaren 60/70

    LADA - FIAT POLSKI - ZASTAVA - NSU - WARTBURG- IZETA........wie kent er nog ???

    Wie graag deze autos nog eens terug ziet, type ze in google en klik afbeeldingen....pure nostalgie !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 10:42 pm

    en wat de titel van dit topic betreft,Ja Rommel was Duits toch ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 6:46 am

    ik denk dat er 1 ding vergeten wordt in deze discussie...

    het maakt niet uit of het produkt uit china, japan, frankrijk, italie, duitsland of noem maar op komt...
    de Kachel/auto...... die koop je bij een winkel in Belgie...
    meestal heb je dan te maken met een belgische verkoper...
    krijg je problemen dan kom je bij die persoon terug, en dan begint het.
    Ow meneer dat probleem heb ik nog nooit gehoord of u bent de eerste met dit probleem..
    onlangs kocht ik een nieuwe samsung gsm..
    ik koos voor de galaxy X Cover, waarom?
    die is waterdicht , stofdicht, het glas van het touchscreen is 8x sterker dan een gewoon tochscreen etc etc..
    kan tegen een stootje...
    pff hij valt mij uit de hand terwijl ik zit..
    wat denk je ?? jep glas gebarsten..
    ik terug naar de winkel.. hun hele verkooppraatje herhaald..
    sorry meneer dat heeft u zelf gedaan...geen garantie.



    kortom, als je iets koopt en je krijgt problemen dan word je gewoon van het kastje naar de muur gestuurd...
    en ik denk dat iedereen dit wel al eens heeft meegemaakt...

    Gesponsorde inhoud


    Heeft rommel echt een nationaliteit? Empty Re: Heeft rommel echt een nationaliteit?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 9:04 am