Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Garantieperiode pelletkachels

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantieperiode pelletkachels Empty Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 4:18 pm

    Hallo forumleden, wij zijn nog steeds bezig met de aankoop van een pelletkachel en eigenlijk is de keus al gemaakt.Ik twijfel echter over het volgende; het bedrijf waar wij de kachel willen kopen geeft twee jaar garantie op de kachel. Sommige geven wel 5 jaar garantie Wat adviseren jullie?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantieperiode pelletkachels Empty Re: Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 4:23 pm

    Mariëtte,

    2 jaar garantie is de Europese standaard. Die vijf jaar gelden bij sommige merken voor het branderpotje maar niet op de hele kachel.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantieperiode pelletkachels Empty Re: Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 4:41 pm

    Dank voor het snelle antwoord! Ik zie nu tussentijds dat er nogal wat in de kleine lettertjes staat bij de 5-jarige garantie! De 2 jaar garantie die we zouden krijgen is op de volledige kachel en ook geen extra kosten als voorrijkosten oid. Is dus gewoon gangbaar?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Garantieperiode pelletkachels Empty Re: Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van krusty do nov 01, 2012 4:46 pm

    Heu ja , het zijn steeds weer de kleine letterkes die het verschil maken !! blijven lachen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantieperiode pelletkachels Empty Re: Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 4:59 pm

    Is dus gewoon gangbaar?

    Gangbaar? Is wettelijk bepaald al hebben sommige verkopers daar hun gedachten over...

    De 2 jaar geldt inderdaad voor de gehele kachel met uitzondering van slijtagedelen zoals de gloeikaars, afdichtingskoorder e.d. al zijn er verkopers die ook daar flexibel mee om gaan.

    Praktijkervaring van mijzelf; mijn kachel deed na een paar maanden vreemd en was alleen nog op vermogen te stoken en niet op temperatuur. Eerste storingsreactie was om de batterijen van de afstandsbediening (tevens thermostaat) te vervangen maar dat hielp niets.

    Ik heb de leverancier gebeld en er werd een afspraak gemaakt voor een bezoek van de technicus die op het afgesproken tijdstip aanwezig was. Na doornemen van de klacht was duidelijk dat deze er ter plaatse niets aan kon verhelpen en hij heeft toen de TD van de importeur gebeld en daar werd de conclusie getrokken dat de AB defect was. Die is dezelfde dag vanuit België naar mij toe verzonden en twee dagen later was mijn probleem inderdaad opgelost.

    Kosten voor mij, nihil, geen voorrijkosten ovder 85 km., geen verzendkosten o.i.d, gewoon zoals het hoort en wettelijk geregeld is.

    Gesponsorde inhoud


    Garantieperiode pelletkachels Empty Re: Garantieperiode pelletkachels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:08 pm