Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Annejanne
hermanV
Fleur
grossard.rob
erwin
nick1
10 plaatsers

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 7:21 pm

    Hallo allemaal,

    Even checken hoe lang het bij jullie duurde van het eerste winkelbezoek tot jullie kachel geplaatst was, en waar je goeie service kan krijgen in Belgisch Limburg (als ik die vraag hier mag stellen).

    Ik wil me een pelletkachel aanschaffen, maar ben al van begin dit jaar een kachel aan het kopen, en ik heb er nog steeds geen. Ik ben in drie verschillende winkels geweest (ik ga geen namen noemen), waar ik zo teleurgesteld was in de service dat ik er niet meer wou kopen. Nu vraag ik me af waar ik nog wel op een deftige termijn aan een kachel kan geraken.

    In de eerste winkel lieten ze drie maanden niks horen. Toen ik zelf belde om te vragen hoe het met mijn offerte zat, waren ze al mijn gegevens kwijt. Na dat telefoontje hoorde ik weer een maand niks meer. Dan heb ik zelf maar gebeld om te zeggen dat een offerte niet meer hoefde. Twee maanden daarna belden ze me zelf terug om te zeggen dat het hun speet dat ik nog steeds geen offerte had gehad, maar dat het heel druk was. Euhm... ik had toch al gezegd dat ik geen offerte meer hoefde?
    In de tweede winkel waar ik ging, bestelde ik een kachel die vlak voor de zomer zou geïnstalleerd worden. Ik wachtte de hele zomer, en nog een maand daarna. Bleek dat de verkoper in september nog altijd niet zeker was "of hij mijn kachel wel kon leveren en plaatsen". Owwwwkay... Nee bedankt!
    Winkel nr 3 gaf me een prijsschatting bij mijn eerste winkelbezoek. Maar er zou nog iemand langskomen om de situatie ter plekke te bekijken. Dat was midden september. Niks meer gehoord, dus belde ik deze week maar weer zelf. Uiteindelijk kreeg ik dan toch een offerte, zonder plaatsbezoek. Die was 800 euro hoger dan wat ze me in de winkel gezegd hadden en dat bleek boven mijn budget.

    Terug naar af dus. Enig idee waar ik in Belgisch Limburg betere service mag verwachten? Of is het normaal dat je drie maanden moet wachten op een offerte in het pelletkachel-wereldje en ben ik te ongeduldig?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 7:27 pm

    Huppeke,

    je hebt in ieder geval al ontdekt dat er in België slechte verkopers zijn, de meeste komen er pas achteraf achter. Klik eens op de link hierna en hopelijk heb je daar iets aan: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    M.v.g.,
    Dick
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van nick1 do nov 15, 2012 7:37 pm

    Na een speurtocht op dit forum alsmede de tevreden ervaringen van een bevriend echtpaar over kachel en installateur zijn we op 26 november de winkel binnengestapt, goede, vriendelijke uitleg gehad over hun assortiment, ter plaatse offertes gekregen van de kachels dewelke onze aandacht weerhielden. Dagje over nagedacht en kachel besteld op 26/11/2011, plaatsing was voorzien voor 11/01/2012 en stipt die dag stond de installateur voor de deur. Moet wel zeggen dat ik (voor alles wat ik koop) al een heuse speurtocht via internet en andere mogelijke kanalen achter de kiezen heb vooraleer een winkel binnen te stappen en bijgevolg al vrij goed weet wat ik wil wat een aankoop veel makkelijker maakt.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 7:40 pm

    Bedankt Dick, ik heb het topic eens doorgelezen, en er staan zeer interessante tips in!

    Nick, bedankt voor je reactie. Dat noem ik pas service! Zo zou het altijd moeten gaan he!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van erwin do nov 15, 2012 7:53 pm

    huppelke,

    van welke regio ben jij in limburg?
    van een verkoper die al geen tijd heeft voor uitleg of offertes, moet je niet veel naservice verwachten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 7:59 pm

    Nee Erwin, dat dacht ik dus ook.

    Ik heb het gevoel dat ik al bijna moet gaan smeken of ze me alsjeblieft een kachel willen verkopen! Smile

    Ik ben van Noord-Limburg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:01 pm

    net geteld 1 week

    maar we hadden geluk, kachel (edilkamin lilia plus) was in voorraad
    we hebben deze aangeschaft bij vvg te ravels
    tot nu toe is het genieten van een zalig vlammeke in huis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:06 pm

    @ huppelke, weet niet waar je overal geweest bent, maar ik heb de mijne gekocht in Eksel bij eco-heating en heb hier geen klagen over.
    Nog veel succes
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van grossard.rob do nov 15, 2012 8:10 pm

    Hey,

    Je hebt een PM.

    Heb je echter al een type of merk kachel op oog, daar meeste dealers maar enkele merken hebben.
    Dan kan je al gerichtere hulp verkrijgen.

    Ook de zoekfunctie kan opleveren als je een handelaar zoekt.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:17 pm

    @ Spoorwegstraatje: bedankt voor de tip! Ravels is niet meteen in de buurt voor mij, maar in geval van nood is het nog te overwegen.

    @ Kemp24: Eksel is hier vlakbij, en dus zeker doenbaar. Ik zal er morgen eens langsgaan. Merci!

    @ Rob: bedankt voor je bericht! Ik kon je echter niet antwoorden via pm omdat ik hier nog niet genoeg berichten gepost heb. Maar je tips zijn heel bruikbaar en wat je schrijft klinkt me heel plausibel in de oren.
    Ik heb inderdaad een merk op het oog, nl Edilkamin.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van erwin do nov 15, 2012 8:22 pm

    huppelke je hebt nu 5 berichten, dan werkt je pm Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:25 pm

    Ok, leuk! Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:49 pm

    Ik zou me persoonlijk eerder zorgen maken bij een firma die onmiddelijk kan komen en me de vraag stellen of ze dan geen werk hebben... Maar goed, dat ben ik nu eenmaal. Ik vind ook dat een goede na service niets te maken heeft met een snelle opmeting. Uiteindelijk heeft het 1 niets met het ander te maken. Dat er weinig geduld is en alles dadelijk moet kan ik ergens wel begrijpen...maar als je zoveel aanvragen krijgt dat het niet te verwerken is...wat moet je dan doen? Ik heb hier hetzelfde probleem, ik krijg gewoon niet alles meer opgemeten en wil niet nog verder uitbreiden. Dus blijven inderdaad opmetingen liggen, maar dat wil niet zeggen dat problemen niet opgelost worden en de service niet goed is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van erwin do nov 15, 2012 8:55 pm

    akkoord nicky, een beetje geduld moet er zijn, maar drie maanden wachten op een teken van leven lijkt me toch lang


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 8:58 pm

    Als er zoveel aanvragen zijn dat je ze niet kan verwerken, dan is het misschien een goed idee om de klant op voorhand te verwittigen dat er een langere wachttijd is? Ik denk dat dat heel veel begrip zou opleveren. Ik zou daar in ieder geval ook begrip voor hebben.

    Ik heb pas mijn dak laten vervangen. De dakwerker zei me vorig jaar dat ik hem pas in oktober van dit jaar kon verwachten. Geen probleem, ik wist waar ik voor stond! En hij stond er ook effectief in oktober. Als hij me echter niks gezegd had, was ik na twee maand al zenuwachtig geworden. Laat staan als ik hem in oktober niet gezien had!

    Een mens weet nu eenmaal graag op voorhand wat hij kan verwachten.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Fleur do nov 15, 2012 9:26 pm

    de installateur/verkoper moet wachten op de invoerder en de invoerder moet wachten op het fabriek --produceren gebeurt volgens de vraag van de voorbije jaren ..enz. enz...
    het is niet steeds de schuld van de installateur en die wil natuurlijk een mogelijke klant helpen want voor hem betekent dit werk en kassa.
    misschien is het geraadzamer een duidelijke aankoopbon op te maken met duidelijke afspraken ,wat in vele gevallen niet gebeurt..


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 9:37 pm

    Inderdaad Fleur, daar heb je zeker gelijk in. Maar om aan een aankoopbon te geraken, moet je natuurlijk wel eerst een offerte vastkrijgen! Wink
    In winkel 2 had ik ook een aankoopbon, waarop een plaatsingsdatum stond. Die werd echter in de verste verte niet nageleefd.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van grossard.rob do nov 15, 2012 9:43 pm

    Meestal staat er op de aankoopbon zo'n termijn dat de verkoper bijna volledig gevrijwaard wordt.


    Ik heb ooit een bestelbon onder mijn neus geduwd gekregen waarin een levertermijn van 6 maand stond.
    (nota bene van een artikel in voorraad)
    Waarna vermeld stond dat na verstrijken dit niet de ontbinding betekende of aanleiding gaf tot schadevergoeding.
    Dan teken je eigenlijk voor een levertermijn met onbepaalde duur...

    Met vriendelijke groeten

    Grossard rob
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Fleur do nov 15, 2012 9:51 pm

    @huppelke
    wat was de reden waardoor die kachel niet geleverd werd?
    de klant is natuurlijk altijd de zwakste schakel in de aankoop van een produkt ,betaal echter de laatste schijf na correcte plaatsing en afregeling en begin nooit onmiddelijk zelf met vanalles te testen en te experimenteren (zeg dat opa het gezegd heeft)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 9:55 pm

    @ Rob: zo zie je maar dat een mens altijd op zijn hoede moet zijn he.

    @ Fleur: er werd mij verteld dat er problemen waren in de zaak, en dat de installateur niet zeker was of hij de kachel wel kon leveren en plaatsen. Ik moest wachten tot het eind van de maand om te zien of het mogelijk was. Hij deed er niet moeilijk over dat ik mijn bestelling wou afzeggen. Ik had ook nog niks betaald. En gelukkig maar.
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van hermanV do nov 15, 2012 11:09 pm

    Ik heb mijn pelletkachel laten installeren door Bart Van Den Langenbergh wonende in Vorst-Laakdal. Ik ben zeer tevreden over zijn afspraken en dienstverlening. Kijk ook naar zijn website "villa en vuur"

    groeten,
    HermanV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast vr nov 16, 2012 5:14 am

    bij mij (zonder namen te vermelden) duurde de eerste levering 1 week, zoals beloofd, maar daarna, met een garantie geval duurde het 4 maanden terwijl 2 tot 3 weken was beloofd, en de winter was reeds voorbij toen ze geleverd werd...
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Annejanne vr nov 16, 2012 8:39 am

    Mijn kachel werd vrij snel geleverd na bestelling. Moet er wel bij zeggen dat het toen zomer was. Ik kan me voorstellen dat de verkopers het in deze winterperiode veel drukker hebben met leveren (plaatsen) en goede service te bieden waar nodig is. Zelf heb ik niet te klagen (integendeel) over verkoop, plaatsing en service. Ecolutions (Frank Martens) is een firma om aan te raden tof


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gast vr nov 16, 2012 1:34 pm

    Ok, bedankt voor jullie reacties en tips allemaal! Ik ga de komende dagen terug op kacheljacht, en ik hoop dat ik hier dan binnenkort positief nieuws kan melden.

    En Verkske: wat een geweldige profielfoto, met die kat die zalig op de kachel ligt te slapen! I love you Dat gaat hier ook gebeuren denk ik. Smile
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van dxnature vr nov 16, 2012 1:34 pm

    Ben drie maanden op zoek geweest om het kaf van het koren te scheiden waarna er drie merken uit de bus kwamen waaruit we de voor ons geschikte en esthetisch passende kachel hebben gekozen. Na het ondertekenen van de bestelbon is de kachel na 20 dagen wachten geplaatst (april 2012) zoals vermeld op deze bestelbon. Goed afstellen op de gebruikte pellets heb ik zelf gedaan.

    Gesponsorde inhoud


    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel? Empty Re: Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:07 am