Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
pedro
6 plaatsers

    pascal nieuw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 9:50 am

    hoi iedereen

    Ik ben pascal en zouden graag een pelletkachel aanschaffen dus mijn eerste gedacht is googelen
    en dan ben ik op deze forum uitgekomen moet zeggen dat ik al veel intressante dingen gelezen heb
    waarvoor dank.

    Wij wonen in een rijwoning die redelijk goed geisoleerd is ,wij verwarmen nu met cv op gas
    maar door de dure prijs zou ik graag een alternatieve verwarming hebben.
    Heb wel nog geen benul van welke kachel we zullen aanschaffen moet wel gebruiksvriendelijk zijn en vooral de ruimten kunnen verwarmen en daar zit het probleem denk ik.
    We moeten ongeveer 52m² ofwel 135m³ verwarmen in verschillende open aanpaalende ruimtes waarvan 1 ruimte een verranda is met superisoleerende ramen.
    de plaats waar de kachel moet komen en uiteinde verranda is 12m is dit haalbaar met een kachel
    zonder teveel verschil in warmte
    Dus hoop ik dat dit forum mij kan helpen met info

    alvast bedankt
    pascal


    Laatst aangepast door pascal 01 op di nov 27, 2012 11:07 am; in totaal 1 keer bewerkt
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van pedro di nov 27, 2012 10:03 am

    Hallo Pascal,
    welkom hier.

    Neem mss es deze link door: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Die zal je al een beetje op weg helpen...

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 10:25 am

    hallo pedro

    bedankt voor je reactie ,ben namelijk al een tijdje bezig met dit forum te lezen,dus uw link ook
    ben nog maar één keer naar een verkoper geweest en die zij dat ik een kachel nodig heb van 15KW met uw link in gedachten dacht ik ? wat nu, hier klopt iets niet

    mvg,
    Pascal

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 12:10 pm

    welkom pascal,

    als alles goed geisoleerd is heb je voldoende met een 7kw, voor wat reserve is een 9-10kw meer dan genoeg.
    aan een 15kw kachel is warschijnlijk meer verdiend..


    Laatst aangepast door erwin op di nov 27, 2012 1:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 1:20 pm

    hallo erwin

    zou toch opteren voor een kachel van min 10 kw ,
    maar kan zo een kachel een ruimte die 12 meter verder is verwarmen tot min 21° ?
    zonder warme luchtkanalen ,is ook niet de bedoeling dat de plaats waar de kachel staat 30° is

    greetz
    Pascal
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Fleur di nov 27, 2012 1:25 pm

    pascal

    welke opening is er tussen beide ruimtes ,met gewone deuren moeilijker of met een grote schuifdeur enz...
    een kachel met extra ruimteventilator is ook interressant,zo verwarm ik mijn veranda


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 3:56 pm

    hey pascal
    ik verwarm nu al de derde winter een beetje de zelfde situatie als bij jou met een mcz musa, zonder problemen
    zeer gebruiksvriendelijk met hun active systeem (geen aanpassing van parameters)


    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty hallo Pascal

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 4:18 pm

    ik verwarm met een mcz 11KW living en keuken 62 m² in de living ( ramen tot op de grond en 120cm breed in de keuken een schuifraam van 250cm breed en gewone dubbele beglazing, de doorgang van living naar keuken is een gewone deuropening ik heb in de keuken 1 graad minder warmte dan in de living. IK had voordien een kachel van 9 KW en bij vriesweer draaide de kachel dan op een groter vermogen ik vond dit nogal storend als de ventilator zo hoog draaide ik denk dat je beter een kachel neemt met iets meer KW .Maar 15 kw lijkt me wel veel als ik in uw situatie zat zou ik opteren voor een 11- of 12kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 4:26 pm

    fleur ,

    de opening van salon naar eetplaats is 2.5m op 2.6m de opening tss eetplaats en veranda is 1.9 op 2.36 en in de veranda is er nog een rechts een grootte opening naar de keuken 3.35m op 2.20m de veranda heeft wel een driehoekig dak.
    de pelletkachel zou wel in de salon staan en de volledige lengte van de wonig is 13 M
    mvg,
    Pascal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 4:36 pm

    jl,
    wat bedoel je met hun active systeen .

    pascal
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 4:49 pm

    dat is een zelfregeling waarmee de kachel zijn verbranding zelf aanpast ifv de gebruikte pellets en de trek van de schouw,
    bij mcz heet dat active system, edilkamin heeft dat ook als leonardo.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 4:58 pm

    hoi, mijn mcz heeft ook dat active systeem zeker een voordeel je kan alle soorten pellets stoeken zonder dat er parameters moeten verranderd worden wat je dikwijls zelf niet kan doen omdat je een code nodg hebt omdaar in te kunnen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 5:01 pm

    Ief,

    dat lijkt me ongeveer hetzelfde , over hoeveel ° spreken we dan en hoeveel pellets verbruik je dan?
    mcz heeft inderdaad mooie kachels , moet dit met hun systeem confort air zijn?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 5:06 pm

    amaai jullie helpen wel ben blij dak mij ingeschreven heb,ben bijna overtuigd dat het zal lukken met de pelletkachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 6:30 pm

    hoi ,Pascal ik zit graag warm en mijn kachel staat nu op 24 graden en heb dus in de kuken 23 graden mijn kachel is wel een inbouw model MCZ vivo 80 wat ik nog een voordeel vind aan deze mcz is dat de temperatuurmeter ingebouwt zit in de afstandsbediening dus de temperatuur word gemeten op de plaats waar de afstandsbediening ligt ,bij mijn vorige kachel hing de voeler aan de achterkant van de kachel . IK verbruik per jaar ongeveer 2500kg pellets hangt natuurlijk ook af van de weersomstandigheden ,snachts brand de kachel niet ik werk in nachtdienst en mijn kachel is ingesteld zodat het warm is als ik smorgens thuis kom dan blijft ze branden tot ongeveer half negen dan zijn kinderen naar school en vrouw is werken, om 14h start ik de kachel terug op en brand dan tot ongeveer 23h
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 6:53 pm

    Comfort Air modellen: "Comfort air" is een verwarmingssysteem dat totaal verschilt van de anderen: het comfort air systeem kan de warme lucht transporteren over een maximale afstand van 8 meter via een kanalisatie van amper 60mm! Daarenboven kunnen de roosters zowel aan het plafond alsook ter hoogte van de vloer gepositioneerd worden. Via de afstandsbediening kan U zeer gemakkelijk de warmte controleren die naar verschillende ruimtes dient gestuurd te worden. Meer gecontroleerde warmte, minder geluid, betere warmteverdeling... zijn maar enkele van de voordelen van het comfort air systeem.

    Active system: Het Active systeem is werkelijk het neusje van de zalm van MCZ. Een intelligent systeem met extra sensoren en speciale software die perfect de hoeveelheid zuurstof regelen die de kachel nodig heeft voor een optimale verbranding. Veel of weinig trek in de schoorsteen, zware of licht pelletkorrels, het active systeem detecteert en past de kachel automatisch aan. Het active systeem zorgt er ook voor dat U zeer eenvoudig via een 60-tal voorgeprogrammeerde tijd-zones Uw kachel in geen tijd kan laten starten of doven wanneer U dit wenst!

    iedere mcz kachel geeft het active systeem uitgezonderd het kleinste model denk ik , maar niet iedere mcz geeft confort air enkel vanad de musa confort deze is ook 11 kw ik heb maar een gewone musa 9.5 kw en draaid meestal op de kleinste stand , als ik u was zou ik toch opteren voor een 11 kw met confort air beter verdeling van de warmte
    en ik ben zeer tevreden van dit active systeem de kachel regeld volledig zichzelf , edelkamin geeft dit ook ja hun leonardo maar er zijn hier slechte ervaringen te lezen van gebruikers
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van john-159 di nov 27, 2012 9:09 pm

    Vermits de keuken rechts van de varanda is zal je deze iets moeilijker warm krijgen. De warme luchtstroom heeft het nogal moeilijk om een bocht te maken (of hoe moet ik dit omschrijven) Je zal hier een verschil in temperatuur hebben met de living en eetplaats.Twee graden verschil kan koud aanvoelen.
    Enfin, dit is mijn ervaring hier.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Fleur di nov 27, 2012 9:33 pm

    is te zien of de keuken met de living verbonden is door een deur
    mijn keuken warmt het snelst op als ik de verandadeur openzet ,dan is er een warme luchtstroom in driehoeks vorm,living naar veranda - links naar keuken en terug links naar living,na een uur alles opdezelfde temp.
    word de verande gesloten gehouden voel je toch een temperatuurverschil tussen ling en keuken (met gewone deur verbonden)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 5:53 pm

    fleur,

    bij ons is het rechthoekig dus living,eetplaats en veranda na elkaar en rechts in de veranda de open keuken die eigenlijk één geheel vormt met veranda.
    er is geen deur tss keuken en living
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 5:57 pm

    john,

    bedankt voor je mening, had dit ook gedacht maar was het niet zeker,
    de ene verkoper zegt van wel de andere dan weer van niet
    Wie moet ge dan geloven
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Fleur wo nov 28, 2012 6:06 pm

    pascal
    is er mogelijkheid om kanalisatie te leggen van living naar keuken of is dit te ver of staat de kachel niet in de nabijheid


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 6:13 pm

    fleur,

    neen,deze mogelijkheid bestaat niet en de kachel staat te ver,
    kan enkel kanalisatie leggen tot hoogstens ingang veranda via kruipkelder
    maar we spreken we dan van zo'n 7m
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 6:28 pm

    hallo pascal, bij mijn kachel is kanalizatie mogelijk tot 8m als je dan al tot in de veranda bent zal de keuken ook wel opgewarmt worden
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Fleur wo nov 28, 2012 6:32 pm

    pascal
    mag je nooit doen kanalisatie naar beneden leggen ,kanalisatie qua meters is ook zeer beperkt,2 meters is al meer dan genoeg voor goede resultaten,je gaat moeten kiezen voor een kachel met genoeg power ,het hangt er ook vanaf hoe de manier van stoken zal zijn ,kachel zal altijd /of toch vele uren moeten branden om alles op temperatuur te houden maar volgens mij toch zeker doenbaar met de goeie keuze van kachel.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 6:50 pm

    fleur,
    weer een discusiepunt de ene zegt niet naar boven,de ander zegt anders,
    want de warmte gaat naar boven ,
    het is de bedoeling om de cv installatie op gas zo weinig mogelijk te gebruiken,
    s'morgens zeker 2h en s'avonds z'on 7h.
    we zullen zeker een kachel kopen van min 11kw maar weet nog niet welk merk,dat probeer ik
    op dit forum te weten te komen ,piazzetta vindt ik wel mooi maar ook duur
    suggesties?

    Gesponsorde inhoud


    pascal nieuw Empty Re: pascal nieuw

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -
      » Nieuw
      » Nieuw!
      » Nieuw

      Het is nu vr mei 17, 2024 4:48 am