Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    nieuw hier uit amsterdam - kachel of ketel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier uit  amsterdam - kachel of ketel Empty nieuw hier uit amsterdam - kachel of ketel

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 12:45 am

    Hallo ik ben nieuw op deze site. Ik ben er terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar informatie voor een pallet kachel of ketel. Wij bewonen in een buitengebied een woning met een woonkamer / keuken en wat kleinere kamers. Gas moet hier als propaan aangeleverd worden en wordt veel te kostbaar. Huis is half vrijstaand. Dus een pellet kachel werd ons aangeraden. Na 2 weken praten met mensen en zoeken op het net word ik steeds minder zeker hoe het moet worden. Een pellet ketel kan ook nog. Wij wonen onder Amsterdam. Wat is een goed en degelijk adres in onze omgeving ? Wat is de beste optie: grote ruimte bijverwarmen met pellet kachel en de rest op cv gas laten of het hele huis op een pellet ketel gaan draaien? Ik hoor graag goede raad, groet Roelof
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier uit  amsterdam - kachel of ketel Empty Re: nieuw hier uit amsterdam - kachel of ketel

    Bericht van erwin ma dec 03, 2012 1:01 am

    roelof

    welkom op het forum, hopelijk krijg je voldoende info op al je vragen,
    misschien eerst eens omschrijven hoe de woning opgebouwd is (grootte ruimtes, isolatie of niet...)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    nieuw hier uit  amsterdam - kachel of ketel Empty Re: nieuw hier uit amsterdam - kachel of ketel

    Bericht van jeanhup ma dec 03, 2012 9:10 am

    Hoi Roelof,

    Ik zou zeker voor een CV-pelletkachel gaan als ik jou was. Het eenvoudigst is om je bestaande CV-installatie te laten staan als backup. Dan kun je de CV-pelletkachel eenvoudig aansluiten op een hoofd-retourleiding van de bestaande installatie. Een buffervat is dan niet meteen nodig (als de pelletkachel niet te zwaar gekozen is).

    Bij jou in de buurt zit Passie voor Pellets. Die zijn vrij goed en kunnen je vast verder helpen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier uit  amsterdam - kachel of ketel Empty omschrijving huis

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 10:20 am

    het is een vrijstaande oude boerderij uit 1900

    eerst is het voorhuis opgeknapt en heeft ongeveer 180 m2. steens muur met 6 cm steenwol en gips plaat afwerking. 90% dubbel glas. benden 120m2 waarvan 70% houten vloer. Boven schuin dak met dakpannen isolatie 10 cm en gipsplaat afwerking. opgeknapt in 2000.dit deel heeft eigen HR CV. hoogte plafond is 2.75 m

    later de stal er bij betrokken. Daarvan is de vloer begane grond 1 grote ruimte van 185m2 en boven nog 80m2 vertrekken en gang. Isolatie steens muur, 10 cm lucht en binnen spauwmuur van gasblok 10 cm dik. Hier dacht ik een grote pelletkachel neer te zetten maar die dient dan meer dan 20 kw te zijn zie ik op jullie berekeningen.

    Isolatie label hel pand is D
    Ik heb in dat rapport ook de gebruiktwaarden staan voor gas, elektriciteit etc. dat heb ik niet bij de hand maar zal ik opzoeken.

    3 opties:
    1. grote palletkachel van 22 kw in de grote ruimte en de rest ondersteunen met bestaande gas verwarming
    2. De gehee gas cv installatie vervangen voor pellet cv. wel omslagtig omdat er nu 2 bronnen zijn. veel ombouw qua leidingwerk vrees ik
    3. ook gelezen op het net van een man die een kachel stookt op snippers "olifantengras" een gewas wat hij heeft ge plant op 1 ha en zijn hele tuindelrij plus 2 woonhuizen op verwarmd. Als je de ruimte hebt om 1 ha te beplanten ben je helemaal onafhankelijk met de brandstof en dat is ook aantrekkelijk.

    graag verneem of of iemand mij verder kan helpen
    roelof

    Gesponsorde inhoud


    nieuw hier uit  amsterdam - kachel of ketel Empty Re: nieuw hier uit amsterdam - kachel of ketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 1:12 am