Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

eura, Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
erwin
Fleur
Luc Melis
laika
8 plaatsers

    laika - karmek alice


    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika ma dec 10, 2012 7:15 pm

    in Sint-Pauwels....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast ma dec 10, 2012 7:59 pm

    hallo allen deze had ik dus gemist

    laika zal toch in de parameters moeten zijn!maar ik zie dat zij dit niet juist doet ,zij moet op de set knop drukken tot er ut4 op de display staat dan op de pijltjes toets (naar boven )blijven drukken tot er a9 op de display staat (eerst gaat het van 0naar 99)dan begint a1..a2 dus bij a9 op de set knop drukken
    dan ben je in prog 1 dan dus tot prog 6 drukken en die waarde omhoog zetten nu bv op 0,4 naar 0,6 de afvoer in ecostand = prog 18 moet op 1150 of 1200 staan zo blijft het ruitje +- 3 dagen :proper: hangt van de pellets af, gaat kachel nog steeds uit prog 6 verhogen naar 0,8
    dit zou moeten lukken!

    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast ma dec 10, 2012 8:56 pm

    c9 heeft geen uitwerking die waarde gaat van 1 tot 4 maar het is eender op wat je ze zet er gebeurd niets ,enkel met het wormwiel te regelen krijg je meer of minder pellets en kan je ze in samen regeling van de afvoer de kachel perfect afstellen naar behoefte(mooie lichtgele vlam) ,nu brand mijn kachel 24 op 24 uur elke dag kieper ik er een half zakje florafire in zo blijft ze vol en de kachel en het ruitje maak ik om de drie a vier dagen proper
    de schouw temp bedraagt +-90 gr de huis (80m²)temp 21 gr perfect zou ik zeggen.
    grts eric
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van jeanhup ma dec 10, 2012 9:58 pm

    Heb je op de Karmeks bij C9 geen Cpel en Casp staan?
    Daar kun je namelijk procentueel de pellettoevoer (Cpel) of rookgassnelheid (Casp) aanpassen. En soms zelfs de ruimteventilatorsnelheid (Cfan). Bij alle Micronova besturingen die ik ken kun je al die waardes instellen van -5 tot +5 waarbij elke stapje ca 4% verschil is. Dus -3 bij Cpel is 12% minder pellettoevoer en 4 bij Casp is 16% hogere ventilatorsnelheid (en grofweg dus ook 16% meer zuurstof).


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast ma jan 07, 2013 7:29 pm

    hoe zou het met laika's kachel zijn?
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika ma jan 07, 2013 8:25 pm

    Hallo, De technieker is langs geweest en alles is "heringesteld". Onze kachel werkt goed, weinig verbruik maar toch nog steeds een "vuile" ruit. Maar allé, daar heb ik vrede mee genomen....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast ma jan 07, 2013 10:23 pm

    laika wat is volgens u een vuile ruit? na 12u stoken komt er bij mij een waas op na 24u een beetje zwart links en rechts op de ruit ,na 36u een lichte zwartbruine waas op 3/4 van de ruit maar ik zie nog steeds de vlam er door,na 48u wordt die waas donkerder en is het toch tijd om de kachel te reinigen alsook het ruitje,nu stook ik agricon van colruyt en is ruitje sneller vuil dan bv met plospan
    grts eric
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van pedro ma jan 07, 2013 11:03 pm

    Ericgtc,

    uw ruitje is volkomen normaal als je het mij vraagt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast ma jan 07, 2013 11:46 pm

    @pedro weet ik wel ,maar laika vind dat haar/zijn ruit snel vuil wordt daarom mijn ruitbeschrijving zo kan laika haar/zijn ruit vergelijken
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op ma jan 07, 2013 11:47 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : aanpassing)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31484
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van erwin ma jan 07, 2013 11:50 pm

    binnenkort nog een foto-topic,
    plaats een foto van de ruit na 1 dag branden affraid


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika wo jan 09, 2013 3:48 pm

    Na 12 uur branden kunnen wij met moeite nog schijnsel van de vlam zien door de ruit. Ik heb de indruk, na de beschrijving van Eric, dat hij dit fenomeen slechts heeft na 48u
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 3:53 pm

    Zal ook een beetje liggen aan het in Eco branden met deze temperaturen, bij mij is het ruitje aan de onderste helft lichtbruin en wordt 1 keer per week gereinigd. Als het volgende week wat kouder wordt zal de kachel wat harder moeten werken en dan blijft het ruitje langer schoon.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 4:39 pm

    wat ik beschrijf over mijn ruit is in ecostand volgens mij heeft laika geen goede schouwtrek ,mischien trekpotten op schouw installeren ,bij mij staat dit er op
    laika - karmek alice - Pagina 2 7103v8
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika wo jan 09, 2013 5:25 pm

    Op onze schouw staat zo een "molentje". Dus aan de trek kan het volgens mij niet liggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 6:00 pm

    laika hoe ziet uw vlam(als je ze ziet tongue )er uit? en kan je uw parameters eens per pm naar mij sturen dan kan ik daar mijn kachel eens op afstellen om te zien of daar mischien de oorzaak ligt ,welke pellets gebruik je? want ik heb eens 1 zak gekregen van die zgzgde technieker en daar was mijn ruitje ook op 2u zeer vuil mee.
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika vr jan 11, 2013 8:10 pm

    wij branden Plospan. Welke parameters heb je nodig? De vlam, als ik ze zie ziet er volgens mij normaal uit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 10:22 am

    is je vlam helder geel,of donker ,wild dansend ,kalm,een goede vlam is helder licht geel zonder zwarte puntjes,ik had graag de waardes van prog 16,17,18,19 dat zijn uw rookgas afvoer waardes als die niet goed staan wordt uw ruit ook snel vuil
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 2:04 pm

    probeer ook eens een ander merk pellets! ik heb gisteren 30 zakken in promotie in colruyt gekocht en ben dik in de zak gezet vind ik nu is mijn ruitje ook zwart na een paar uur stoken,meer verbruik,meer stof in de zak meer asse in kachel, door die rommel van agricon die hun pellets niet heet genoeg gestoomd hebben en dan verkopen ze dat maar aan een promo prijsje .
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 3:52 am

    volgens mij en ik ben er vrij zeker van is de karmek alice heel schouw gevoelig,mijn schouw is nieuw en ik heb die laten opbouwen voor pellet kachels (dakwerker wist hoe, heeft hij gezegd en gedaan en is met glans geslaagd !)@laika zet prog 18 eens op 1800 in ecostand zo zal uw ruitje langer proper blijven,in stand 2 prog 19 op 2000 en kijk naar uw pm !
    en ja erwin die waardes wijken veel af van de gene die ik u heb bezorgt(of was het pedro?) maar zoals ik zeg schouw gevoelig tot en met ,mijn kachel met mijn schouw kan ik perfect in prog 6 op 0,2 laten branden terwijl ze bij anderen al op 0,4 uitvalt met de zelfde rookgas afvoer waarden
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika za jan 19, 2013 8:41 am

    Aangezien ze hier bijna altijd op stand 1 brandt, moet ik dan prog 19 ook verhogen tot 2000 of laat ik die beter op 1810?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 11:58 am

    laika ja dat is het beste omdat bij opstarten de alice (bij mij)naar stand 2 gaat tot de ingestelde temp bereikt is (+2graden)anders maakt die stand uw ruit weer vuil
    grts
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika zo jan 20, 2013 5:55 pm

    ik heb de waarden aangepast maar het resultaat blijft hetzelfde. Ze brandt wel langer "proper" op stand 2, dus laten we het zo maar voorlopig. We gaan wel eens andere pellets proberen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 9:39 pm

    laika u zegt ze brand langer proper! dan is er volgens mij toch verbetering ?en hoe is het nu op stand 1(eco) hebt u die waarden naar 1800 gezet?
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika wo jan 23, 2013 8:26 am

    Ik heb de originele waarden terug ingesteld omdat ik de indruk had dat ze minder warmte gaf. Op stand 2 blijft de ruit langer proper, maar eens ze naar de ecostand gaat wordt ze toch wel vlugger vuil. 'k moet ze toch elke dag kuisen. Maar zoals reeds gezegd, daar heb ik mij bij neergelegd. 't voornaamste is dat het hier heerlijk warm is!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 6:55 pm

    @laika nog goed,of slecht nieuws? al andere pellets geprobeerd ?nu stook ik grnilux en ruit blijft al 4 dagen proper enkel een lichte waas,waar je nog prima kunt door kijken
    laika - karmek alice - Pagina 2 14a8q4x
    grtjs eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika di feb 05, 2013 9:28 pm

    wij hebben een zak meegebracht van bij Maratra, zijn "pure power" pellets, maar nog niet geprobeerd. Dit zal iets voor dit weekend zijn... ik laat zeker weten hoe dit afloopt. In ieder geval, als dat een foto is na vier dagen branden, daar kunnen wij momenteel enkel nog maar van dromen!

    Gesponsorde inhoud


    laika - karmek alice - Pagina 2 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 12:05 pm