Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
piet
6 plaatsers

    lilia plus geplaatst

    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 5:43 pm

    Vandaag geplaatst onze lilia plus van edilkamin! Hij werkt goed, denk ik? Tis nog veel zoeken. Tot nu mooir warmte op de laagste stand. Hoeveel pellets valler er zo uit per minuut? En de standen 1 tot 9 ( warme lucht blazen), ik merk daar weinig verschil in. Is dit zo?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 6:04 pm

    Patricia,
    gefeliciteerd met de kachel en veel stookplezier.
    Hoeveel pellets valler er zo uit per minuut?
    Goeie vraag, tellen zou ik zeggen want dat zal wel van kachel tot kachel en per pelletmerk verschillen.
    M.v.g.,
    Dick
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van piet vr dec 28, 2012 6:11 pm

    Hallo Patricia,
    Gefeliciteerd met de kachel volgens mij is de LILIA plus hetzelfde als de IRIS plus.
    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 6:53 pm

    dank u, zal de forum een beetje in de gaten houden!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van erwin vr dec 28, 2012 8:09 pm

    patricia82,

    handleiding grondig lezen en de kachel leren kennen is nu de eerste stap.
    pellets testen de tweede stap, veel warmte gewenst van de kachel.

    verbruik in P1 is +-900 gr/uur of 15gr/min, dit is afhankelijk ook van merk en lengte van de pellets.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty buitenkant kachel vuil

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 11:26 am

    Heb ook problemen met vuile vingers en lijm/silicone op het gietijzer van onze kachel. Dit is waarschijnlijk afkomstig van de werkmannen bij de plaatsin van nu vrijdag geweest. Heb een mail naar hen gestuurd maar daar werd erom gelachen. Ik vroeg hoe en met welk produkt ik dit kon verwijderen en ze zeiden via mail enkel dat het gemakkelijk, mocht het om vuil van hen of silicone gaan, te verwijderen is. Maar meer zeiden ze niet, hoe en met wat? Ik durf er met geen produkt op gaan. We hebben wel ons toestel nog niet betaald, omdat ze ons hadden laten zitten de eerste keer en mijn man en ik vonden dat zij nu ook eens konden wachten. DE installateur vroeg wel om morgen te komen betalen.Wat zouden jullie doen? Eerst vragen of zij zelf het vuil kunnen verwijderen en dan pas bestalen. ik ben bang als ik betaal dat ik niemand daarna zal zien. Ze zijn ook niet echt vriendelijk. Bij de levering hadden we zelfs geen gebruiksaanwijzing en als we vroegen om alles eens uit te leggen dan was hun antwoord, ja maar dat duurt uren, daarvoor hebben we geen tijd, we moeten nog naar andere klanten. Hoe pak je dit aan? heeft iemand ook deze vlekken? en ze zelf kunnen verwijderen?
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van nick1 zo dec 30, 2012 11:33 am

    Betaal pas als de vlekken verwijdert zijn en handleiding (in het nederlands) alsmede uitleg over de kachel gedaan zijn. Het lijkt er wel op dat je installateur een dozenschuiver is. Hopelijk laat hij je niet in de steek bij problemen maar ik vrees er al voor als ik bovenstaande tekst lees.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 1:06 pm

    Mijn man vindt dat ik overdrijf, de vlekken zouden nog slechter kunnen worden na behandeling.
    Heeft iemand dezelfde vlekken op zijn toestel ooit gehad, en hoe zijn die verwijderd?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 1:08 pm

    Ik betaalde niks tot ik 100% tevreden was. Maar zou wel even een aangetekend schrijven doen, met de reden waarom je niks betaald en dat ze in de mogelijkheid zijn na afspraak om de problemen te komen oplossen.
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van goldwing zo dec 30, 2012 1:17 pm

    patricia82
    Ik zou de kachel niet ter plaatse gaan betalen maar zou met een overschrijving werken en 20 procent aftrekken dan heb je niet geweigerd van te betalen en ze zullen wel zelf contact met u opnemen om te zeggen dat je een tekort bedrag hebt overgeschreven.
    En dan kan je uitleggen waarom je hebt zelf al de melding gedaan
    Of je kan een aangetekende brief sturen en al de gebreken in vermelden en zeggen dat je de 20 procent betaalt na de gebreken te herstellen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 1:22 pm

    Dank u voor juliie antwoord. Na ons voorschot moeten we nog juist 2500 euro betalen. zal dan 2000 euro betalen via overschrijving en 500 euro achterhouden. Zal hen via mail + aangetekend schrijven laten weten van de gebreken en ontbrekende handleiding en zo vragen om eerst dat in orde te brengen en dan zal ik pas het laatste bedrag storten.
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van piet zo dec 30, 2012 3:16 pm

    Hallo Patricia,
    Je hebt problemen met vlekken op de kachel.
    Je zegt op het gietijzer maar de boven- en zijkanten zijn wel van keramiek en beslaan het grootste gedeelte van de kachel
    Dit heb ik zelf (zijkanten)met lauw water gereinigd.
    Groetjes
    Piet



    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 12:53 pm

    Wij hebben reeds meerdere vlekken gezien op ons toestel. Ook is het hier heel warm.
    Wij zetten de blazer op stand 1 en de temperatuur op 10, en toch blijft de pelletkachel dezelfde warmte geven. Ik denk niet dat die blazers of de temperatuur werkt. Ze hebben ook enkel de stekker in het stopcontact gestopt, zonder meer, ze waren heel onvriendelijk! Wie kan mij helpen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 1:04 pm

    De kachel geeft op het laagste vermogen met deze buitentemperauren meer warmte af dan het verlies daarvan door de ruimte. Het instellen van de temperatuur op 10° helpt daarbij niet want het is geen koelkast of airco.

    Verder het advies van Erwin in bericht 5 opvolgen:
    handleiding grondig lezen en de kachel leren kennen is nu de eerste stap.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van zoom di jan 01, 2013 1:42 pm

    kachel zal dus niet afgesteld zijn
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 2:07 pm

    Ten eerste een aangetekend schrijven doen met de reden erin vermeld waarom je niet wil en ook niet zal betalen vooraleer deze problemen zijn opgelost , dan sta je zo wie zo recht in je schoenen. Ik zou niets betalen van de laatste som wat het is al meerdere malen gebeurd dat men zegt van steek die ...€ waar de zon niet schijnt en dan komen ze helemaal niet meer langs.Neem eventueel foto's van die vlekken.En een vreemde installateur laten komen om deze problemen op te lossen die zal je zeker niet vinden.
    Gewoon voet bij stuk houden.
    Vgr
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 2:30 pm

    Ter aanvulling en info nog maar eens deze [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].

    Eerst de problemen oplossen via/met de verkoper en eventueel de bemiddeling inroepen van de importeur als dat niet lukt en als laatste rest dan de FOD.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van erwin di jan 01, 2013 8:01 pm

    nog eens duidelijk stellen, je koopt een kachel voor een bepaalde prijs, in die prijs zit het volgende standaard inbegrepen: levering, plaatsing, afstelling, uitleg over de werking, naservice gedurende de garantie.

    probeer de problemen eerst samen met de verkoper op te lossen, want je bent nog minstens 2j afhankelijk van hem, lukt dit niet dan zet je de stappen van hogere berichten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 2:16 am

    Patricia wrote: Wij hebben reeds meerdere vlekken gezien op ons toestel. Ook is het hier heel warm.
    Wij zetten de blazer op stand 1 en de temperatuur op 10, en toch blijft de pelletkachel dezelfde warmte geven. Ik denk niet dat die blazers of de temperatuur werkt. Ze hebben ook enkel de stekker in het stopcontact gestopt, zonder meer, ze waren heel onvriendelijk! Wie kan mij helpen?

    Het lijkt er inderdaad op dat de kachel niet afgesteld is, wanneer ik lees dat de fan voor het blazen van warme lucht niet veel uitmaakt. Ik heb onlangs voor de fan van de iris plus een topic aan gewijd. Inmiddels heb ik door een goede tip van erwin de parameters aangepast en nu draait de fan prima in alle standen en kan ik daardoor de warmte verspreiding beter reguleren in het vertrek.

    Het feit dat het te warm wordt met dit weer (zacht weer), kan je oplossen door de toevoer van pellets wat te verlagen (bij de iris plus, en zal waarschijnlijk ook bij uw pelletkachel zo werken). dit kan je doen zonder in de parameters te komen, maar hier is een duidelijke taak weggelegd voor de verkoper. Die dient op zijn minst (naast het goed afstellen van de kachel) goede uitleg te geven hoe de kachel te gebruiken.

    Mvg.

    Piet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 12:55 pm

    Zijn deze morgen geweest met onze vragen en dit was het antwoord: de vlekken kan je verwijderen met whithe spirit (wij durven dit niet echt doen, maar ja, gaan eerst achteraan proberen), de kachel afstellen is ons probleem zei hij, hij kan niet weten hoe warm wij het willen, lees de gebruiksaanwijzing het is zeer simpel volgens hem. Hij heeft een kleine uitleg gegeven hoe de menuknop werkt en hoe we zo op aut. of man. moeten overgaan. Meer kreeg ik niet te horen.
    Ik zei toen wij aan die draaiknoppen kwamen er niks gebeurd, hij moest lachen. Je kan maar 1 keer de temperatuur instellen, en naar die temperattur werkt de kachel. Als dit te warm is moet je die in het menu opnieuw veranderen; dit wist ik niet, ik dacht dat wij aan de draaiknoppen gewoon moesten draaien om hoger of lager te gaan van temperatuur. Blijkbaar niet dus. Ik probeer nu zelf alles te vinden en in te stellen. Een collega van mijn man heeft ook alles zelf gedaan van installatie to afstellen. Dus waarom zouden wij dat niet kunen. Het was mij beu om telkens naar daar te gaan en zagen ze doen toch niks. Ik heb de stand op P1 gezet maar hiervan zie ik geen veranering, depelletsv( een 5tal) blijven
    vallen om de 10 sec. Ik ga nu proberen in het menu de pellettoevoer te verminder. Hoop op zegen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van erwin wo jan 02, 2013 1:13 pm

    de kachel afstellen is ons probleem zei hij, hij kan niet weten hoe warm wij het willen,
    blijkbaar heeft "afstellen" voor de verkoper een andere betekenis

    De temperatuur regel je gewoon met de draaiknoppen, en die stel je in hoe vaak je wil, dat heeft niets met de menu te maken..
    het werkt alleen niet zoals de regeling van een CV of airco.
    De kachel brand namelijk in laagste vermogen P1 verder als de ingestelde temperatuur bereikt is, dat staat allemaal in de handleiding..

    als het nu te warm word ben je allessinds zeker dat de kachel warmte genoeg geeft tegen dat het echt koud word buiten.. dit is toch niet echt een probleem, deur open/kachel tijdje uit..

    probeer anders eerst eens de pellets te regelen volgens bericht 2 in deze topic:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en laat de kachel manueel in P1 branden..


    Laatst aangepast door erwin op wo jan 02, 2013 2:42 pm; in totaal 4 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van piet wo jan 02, 2013 1:45 pm

    Zijn deze morgen geweest met onze vragen en dit was het antwoord: de vlekken kan je verwijderen met whithe spirit (wij durven dit niet echt doen, maar ja, gaan eerst achteraan proberen),
    Let op met white spirit
    Nogmaals niet alles is gietijzer
    Eventueel proberen binnenzijde deurtje (onderkant) is zeker gietijzer.

    Momenteel is het ongebruikelijk warm voor de tijd van het jaar (of -20 of + 10).
    Kachel draait bij ons nu ook op de laagste stand P1 en ventilator stand 1, na een tijdje is het gewoon te warm of een deur open of helaas uitzetten.
    Niet teveel prullen, is gewoon normaal
    Waarschijnlijk is jullie huis goed geïsoleerd en zal de warmte toch wel blijven hangen

    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van stef123 wo jan 02, 2013 3:45 pm

    de vlekken kan je verwijderen met whithe spirit

    Als het volgens die welbepaalde verkoper toch zo simpel is zou ik vragen dat HIJ het dan kuist met white spirit, als er iets misloopt zijn de gevolgen voor hem.
    mvg
    Stef

    Gesponsorde inhoud


    lilia plus geplaatst Empty Re: lilia plus geplaatst

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:56 pm