Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Pellinsert 54 is geplaatst

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast wo feb 09, 2011 6:10 pm

    Het is er eindelijk van gekomen,mijn pellinsert is geplaatst.
    Deze is praktisch maar maakt verdomme veel lawaai.
    Heb ondertussen mijn parameters van de ventilatie bijna op het minimum gezet en dit scheeld een heel pak.
    Nu hoor ik als de ventilator op 20 zet geen windgeruis meer maar wel een geronk van de ventilators wat niet te verdragen is.
    Bij de opstart hoor ik niets,enkel wanneer de opstart stopt begint hij te ronken.
    Heeft dit iets te maken met de vibraties van de ventilator op de metalen kas of is dit normaal?
    Als dit normaal is smijt ik dat ding er weer uit en zoek ik een ander alternatief om te verwarmen want met zo een lawaai zit ik binnen een paar weken met gehoorschade.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van ss wo feb 09, 2011 6:16 pm

    Labeille schreef:Het is er eindelijk van gekomen,mijn pellinsert is geplaatst.
    Deze is praktisch maar maakt verdomme veel lawaai.
    Heb ondertussen mijn parameters van de ventilatie bijna op het minimum gezet en dit scheeld een heel pak.
    Nu hoor ik als de ventilator op 20 zet geen windgeruis meer maar wel een geronk van de ventilators wat niet te verdragen is.
    Bij de opstart hoor ik niets,enkel wanneer de opstart stopt begint hij te ronken.
    Heeft dit iets te maken met de vibraties van de ventilator op de metalen kas of is dit normaal?
    Als dit normaal is smijt ik dat ding er weer uit en zoek ik een ander alternatief om te verwarmen want met zo een lawaai zit ik binnen een paar weken met gehoorschade.

    Als electronicus (koeling van versterkers e.a.) moet ik u melden dat een goeie gelagerde ventilator niet ronkt, als hij echter veel m3 lucht verplaatst door een buis dan hoor je hem wel blazen! Het zou ook kunnen dat de ventilator niet echt uitgebalanceerd bevestigd is en dat er iets begint te trillen wat u dan ervaart als ronken. Efjkens checken misschien?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast wo feb 09, 2011 6:30 pm

    Dank u voor de reactie ss.
    Als ik straks thuiskom ga ik de pellet nog eens opendoen en kijken of ik gemakkenlijk aan de ventilators kan.
    Het probleem is dat als de pellet openligd je hem niet kan doen branden en ook niet kan horen waar het geluid wel degenlijk vandaan komt.
    Deze zitten volledig achteraan de pellet gemonteerd,moet dus veel losvijzen tegen dat je eraan kan.
    Het is misschien een oplossing er een beetje olie in te spuiten,zijn misschien de roulementen die ze vergeten hebben in te vetten.
    Raar voor een splinternieuw toestel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast wo feb 09, 2011 6:54 pm

    Labeille schreef:Dank u voor de reactie ss.
    Als ik straks thuiskom ga ik de pellet nog eens opendoen en kijken of ik gemakkenlijk aan de ventilators kan.
    Het probleem is dat als de pellet openligd je hem niet kan doen branden en ook niet kan horen waar het geluid wel degenlijk vandaan komt.
    Deze zitten volledig achteraan de pellet gemonteerd,moet dus veel losvijzen tegen dat je eraan kan.
    Het is misschien een oplossing er een beetje olie in te spuiten,zijn misschien de roulementen die ze vergeten hebben in te vetten.
    Raar voor een splinternieuw toestel.



    labeille

    wie heeft er uw toestel geplaatst,normaal hoort dit toch bij de garantie en hoort een installateur een goed werkend toestel te plaatsen ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van erwin wo feb 09, 2011 7:15 pm

    Labeille schreef:
    Het is misschien een oplossing er een beetje olie in te spuiten,zijn misschien de roulementen die ze vergeten hebben in te vetten.
    Raar voor een splinternieuw toestel.


    zie je nu wat we bedoelden in uw topic
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    nu mag je voor garantie je beste italiaans bovenhalen

    Shocked

    olie inspuiten is geen oplossing, na twee dagen kan je opnieuw beginnen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van steven wo feb 09, 2011 7:31 pm

    contacteer de installateur. je heb garantie op de kachel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van jeanhup wo feb 09, 2011 7:38 pm

    Uitbouwen, 'droog' testen (alle ventilatoren laten draaien via installatiemenu) en vervolgens defecte ventilator vervangen.
    Als je het tijdens het droog testen niet hoort is het waarschijnlijk resonantie in het uitlaatkanaal.
    Volgende keer toch maar een pelletkachel lokaal kopen. Voor de prijs die je in Italië betaalde heb je hier ook al een prima inbouwkachel, ik denk zelfs beter van kwaliteit dan xxxxx.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels


    Laatst aangepast door Philip op wo feb 09, 2011 8:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : merknaam verwijdert!!!!als verkoper dien je dan ook de andere merken niet te kleineren grtz philip)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van erwin wo feb 09, 2011 7:48 pm

    jeanhup schreef:
    Volgende keer toch maar een pelletkachel lokaal kopen. Voor de prijs die je in Italië betaalde heb je hier ook al een prima inbouwkachel,
    Jean

    Jean ik geef je 100proc gelijk


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 12:09 am

    Probleem al opgelost.
    Zoals alle pellinserts zijn deze in elkaar gevezen op de productielijn en doen ze niet de moeite om elk kabeltje,beschermkappen en dergelijke perfect vast te leggen en overal dampers tussen te plaatsen.
    Het probleem was het overzetten van de trillingen van de ventilators op de metalen beschermkappen en dergelijke.
    Ik heb hier op dit forum van iedereen al problemen gehoord van luidruchtige stoven,wel de mijne hoor je nu niet meer.
    Heb zoals ik al zij deze volledig opengevezen en alles perfect op zijn plaats gelegd en overal silenblokjes tussen geplaatst.
    En aan erwin123;garantie?ik zou de eerste installateur wel eens willen tegenkomen die in garantie 8 uren gratis dit allemaal zal willen doen.
    En dan nog,heb al veel gezien hoe deze allemaal werken.
    Heb deze kachel zelf geinstalleerd en werkt nu perfect zonder problemen en nu maakt deze minder lawaai dan een open haard.
    Mochten er mensen zijn die vinden dat hun pellinsert te veel lawaai maakt(ben ervan overtuigd) wil ik die met alle plezier doorgeven wat ik allemaal verandert heb.
    Daarvoor dient deze forum voor (hoop ik) om mensen te helpen inplaats van deze af te breken of uit te lachen.
    Aan al diegenen die willen geholpen worden plaats uw reactie,aan andere muggenzifters gelieve uw frustraties niet te verspillen in dit forum.
    Met deze groet ik jullie,
    Labeille.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 1:02 am

    Ze maken nog altijd geen speciale kachels voor Belgie denk ik.
    Maar als je de kachels openvijst zie je dat er altijd bepaalde afdek of beschermplaten kunnen trilllen en kabeltjes niet perfect liggen.
    En als je het perfect geruisloos wil maken heb je inderdaat enkele uren nodig om dit te verhelpen.
    Heb al bij bijna iedereen met deze inbouwkachel vernomen dat deze luidruchtig zijn,wel de mijne is nu piepstil.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van steven do feb 10, 2011 8:22 am

    goede tip!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van jeanhup do feb 10, 2011 9:00 am

    Gelukkig ben je zelf heel handig. Dit zijn net de dingen die een importeur/dealer weet van zijn kachels en al zal proberen op te lossen voordat deze geinstalleerd worden. Of druk op de fabriek zal uitoefenen om de kachels op die punten te verbeteren.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 6:25 pm

    Dank u Steven.
    Aan jeanhup;dat is wel de vereiste dat je een beetje tecnisch op de hoogte moet zijn en een beetje handeling moet hebben,anders ben je beter dat je het laat doen.
    Maar het is ook wel interessant dat je aan je dealer al eventueel kan uitleggen wat het eventueel kan zijn zodat deze geen tijd moet verprutsenen ook geen fouten kan maken.
    Het rare aan de pelletkachels is dat ze bij de fabrikant toch zouden moeten weten dat metalen platen kunnen trillen als deze niet gedempt worden.
    Zeker ter hoogte van de ventilators die dan ook nog enkel centraal met 1 damper aan beide kanten opgevangen word (moeten er 4 zijn).
    Met effect dat de metalen omhuizing van de ventilators trillingen overzet op de onderste metalen plaat.
    Alsook de slordigheid van de fiches die ook nog eens op de behuizing van de ventilators liggen;extra trillingen en geratel.
    Ik begrijp uiteraard dat de verkopers niet elke pellet op voorhand kunnen losmaken want het is vooral de plicht van de fabrikant om wat zorgzamer te werk te gaan.
    Ze moeten niet zeggen dat het te kostelijk zou zijn in productie want de vraagprijs voor een pelletkachel is zowiezo al te duur prijs/matriaal.
    Ik ben er zeker van overtuigt dat er nog heel goede pelletinstallateurs zijn in Belgie die zorgzaam werken maar deze zijn dun bezaaid volgens ik verneem in de vele topics.
    Ik heb al uren mijn pellethaard en schouwistrukties op voorhand bestudeert zodat ik zeker geen fout zou maken en deze dan ook zelf geplaatst (let wel,heb altijd in de mecaniek gewerkt en ben redelijk handig).
    Ik raad niemand aan om een pellet zelf te plaatsen of open te gooien als je er geen vertand of handeling in hebt.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van jeanhup do feb 10, 2011 8:53 pm

    Labeille schreef:Dank u Steven.
    Aan jeanhup;dat is wel de vereiste dat je een beetje tecnisch op de hoogte moet zijn en een beetje handeling moet hebben,anders ben je beter dat je het laat doen.
    Het rare aan de pelletkachels is dat ze bij de fabrikant toch zouden moeten weten dat metalen platen kunnen trillen als deze niet gedempt worden.
    Zeker ter hoogte van de ventilators die dan ook nog enkel centraal met 1 damper aan beide kanten opgevangen word (moeten er 4 zijn).
    Met effect dat de metalen omhuizing van de ventilators trillingen overzet op de onderste metalen plaat.
    Alsook de slordigheid van de fiches die ook nog eens op de behuizing van de ventilators liggen;extra trillingen en geratel.
    Ik begrijp uiteraard dat de verkopers niet elke pellet op voorhand kunnen losmaken want het is vooral de plicht van de fabrikant om wat zorgzamer te werk te gaan.
    Ze moeten niet zeggen dat het te kostelijk zou zijn in productie want de vraagprijs voor een pelletkachel is zowiezo al te duur prijs/matriaal.
    Het is inderdaad belangrijk dat een fabrikant leert van zijn fouten en luistert naar importeurs, dealers en gebruikers. Sommige fabrikanten zijn daarin beter dan anderen.
    Mijn ervaring met een van de merken die wij verkopen is dat deze fabrikant 3 jaar geleden nog kwalitatief enigszins ondermaatse pelletkachels maakte en ook daardoor een slechte naam had. Door echter te luisteren naar de mensen die dagelijks deze kachels moeten onderhouden en repareren hebben ze een enorme verbeterslag gemaakt waardoor deze kachels nu een uitstekende kwaliteit bieden voor hun prijs. Ik zeg dit niet om reclame te maken, maar meer om aan te geven dat een merk zoals dat TS gekocht heeft een vrij groot marktaandeel heeft en ik het totaal onbegrijpelijk vind dat deze weg komen met het leveren van eindproducten die niet goed doorontwikkeld zijn en waarvan de kwaliteitscontrole blijkbaar niet voldoet.

    groet,

    Jean

    Gesponsorde inhoud


    Pellinsert 54 is geplaatst Empty Re: Pellinsert 54 is geplaatst

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 10:33 am