Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

marnic


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    iris plus - bakje te vol bij opstart

    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 12:40 pm

    Kan er mij iemand helpen bij het instellen vvan de parameters van een iris plus? hoe moet ik bv rookgasventilator bijstellen?? enz

    Ik heb deze kachel al 4 jaar en nog nooit problemen gehad, buiten het slechte en langdurig opstartproces.( bakje wat overloopt en een piepsignaal als gevolg)
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 12:56 pm

    Beste,

    Heeft Uw installateur de afstelling niet gedaan? Als U tot hier komt wil ik U wel eens wat uitleg geven daarover.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 8:20 pm

    Goed geholpen door firma vandebosch.Dat noem ik nu klantenservice.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van erwin wo jan 16, 2013 8:22 pm

    bedankt voor de feedback, wat goed is mag ook eens gezegd worden.

    wat heb je nu verandert, kan anderen van dienst zijn met zelfde problemen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 8:52 pm

    Heb de tijd dat de worm de pellets toevoegd wat aangepast. Moet nu enkele dagen ondervinden wat de kachel gaat doen.Maar heb vandaag enkele tests gedaan en deze gingen vlot.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 9:07 pm

    Goed om te horen dat het opgelost is. De Iris Plus staat standaard af fabriek erg rijk afgesteld als het gaat om aanleveren pellets in opstartfase.

    Mvg.

    Piet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van erwin wo jan 16, 2013 9:11 pm

    bij korte pellets komen er dan meestal teveel dat klopt, daarom heb ik dat vroeger ook lager gezet (mariu is de voorganger van iris)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast za jan 19, 2013 10:34 am

    Ik had het probleem dat het bakje tot boventoe volliep en dan is het normaal dat de gloeikaars niet meer kan ontsteken he. Probleem is opgelost.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast zo mei 10, 2015 4:53 pm

    Bij ons loopt het bakje ook te vol bij opstart. Kachel ging moeilijk aan, straat stond zelfs vol rook, en buurman wilde al de brandweer bellen.
    Gloeikaars vervangen en nu gaat hij wel weer goed aan, maar vind het bakje toch nog erg vol eer het aangaat,
    helpt het als ik de pellettoevoer in het algemeen kleiner zet (staat nu op 0) of is dat toch weer een andere instelling ?  Wij hebben een Seven.


    Laatst aangepast door erwin op zo mei 10, 2015 7:39 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van erwin zo mei 10, 2015 7:35 pm

    de pellettoevoer in de gebruikersmenu CP verminderen heeft uitwerking in de opstartfaze maar dat is beperkt.
    wat is "erg vol", hoeveel cm komen de pellets hoger dan het gaatje van de gloeikaars als de worm in het begin stopt met kontinue draaien?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast ma mei 11, 2015 8:19 am

    Bedankt voor je reactie, het bakje komt toch wel tot zeker 3/4 vol eer er vlammen komen.
    Misschien hebben we er eerder wel niet zo op gelet omdat hij altijd aan ging, we zijn nu natuurlijk meer aan het opletten : )
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van erwin ma mei 11, 2015 2:09 pm

    mijn vraag was niet zozeer hoe vol het bakje is als de vlam komt, maar wanneer de worm de eerste keer stopt met kontinue draaien.
    dus de kachel starten en goed kijken tot waar de pellets komen als de worm na een kleine 2 min doordraaien de eerste keer stopt.
    hoeveel cm zitten de pellets op dat moment boven of onder het gaatje waar de gloeikaars zit?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gast ma mei 11, 2015 3:38 pm

    Ok, zal de volgende keer nog beter opletten, zal wel een paar dagen duren eer hij weer aan moet Smile met deze temperaturen.....

    Gesponsorde inhoud


     iris plus - bakje te vol bij opstart Empty Re: iris plus - bakje te vol bij opstart

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:00 pm