Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Brahman do jan 30, 2014 8:37 pm

    Ik heb een edelkamin pellinsert 54 kachel. Er vallen teveel pellets in het brandmandje waardoor dat overloopt van de pellets.
    Zou het kunnen dat de pellets niet snel genoeg opbranden waardoor de aanvoer teveel is?
    Iemand een idee?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Gast do jan 30, 2014 9:59 pm

    mogelijk is je schouw verst(r)opt is die nog recent gekuist ? dat zou minimum 1 maal per jaar moeten gebeuren,als de pelletkwaliteit minder goed is 2x.
    ik had dit probleem ook :schouw gekuist --probleem opgelost (was nochtans in september gekuist )
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van bart b do jan 30, 2014 10:08 pm

    Schouw verstopt of rookkanaal .

    Goed onderhoud doet wonderen .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van erwin do jan 30, 2014 10:39 pm

    Brahman,

    het is tijd voor een eerste GROOT onderhoud na 3jaar stoken,
    afgaande op de veredelde stofzuigbeurt van vorig jaar moet je daar niet voor bij je verkoper zijn: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van marc do jan 30, 2014 11:02 pm

    Heb in u vorig topic al gemeld hoe je schouw te kuisen , zie link bij erwin .
    U pellets lopen over omdat er geen zuurstof genoeg door kan om ze op te branden .
    Maar is het niet zo dat u kader niet verwijdert kan worden ?
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Brahman vr jan 31, 2014 4:41 pm

    Ik wil mijn schouw wel laten vegen en meteen een onderhoud eraan vast koppelen maar ik vind geen firma die dat samen wil doen.
    Ik kocht bij interio in maasmechelen maar die doen enkel onderhoud en niet de schouw vegen. De schouwveger zegt dan dat hij niet graag in de kachel veegt...
    Vandebosch in Hoeselt doet het niet omdat hij het niet installeerde, wat een gedoe...
    Kent iemand een persoon die het wel samen doet?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van krusty vr jan 31, 2014 5:50 pm

    @brahman , zit hier niemand tussen die dit wil doen , onderhoud en schouw kuisen !!


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Brahman vr jan 31, 2014 5:55 pm

    Bedankt, ik kijk even na.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Gast ma feb 03, 2014 12:13 pm

    @Braham: Wij doen inderdaad geen herstellingen en onderhouden van kachels die niet bij onze firma werden aangekocht.
    Feit is dat wij de verantwoordelijkheid van de installatie deels op ons nemen indien wij aan een installatie werken.
    Het is zelfs zo straf dat wij VERPLICHT zijn de brandweer te bellen indien de constructie niet volgens de eisen uitgevoerd is,
    zo niet zouden wij naderhand mede aansprakelijk gesteld kunnen worden mocht er iets serieus mis gaan.


    gelieve geen off-topic berichten te posten die niets bijbrengen aan een oplossing van de problemen.
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Brahman di feb 11, 2014 4:25 pm

    Ik heb ondertussen mijn kachel laten reinigen door BBpellets en het was daarna in orde.
    Kachel en luchtkanaaltjes waren volledig verstopt daardoor was het aanzuigen van lucht niet meer optimaal.
    Perfecte uitleg gehad. Schoorsteen niet hoeven vegen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Gast di feb 11, 2014 4:32 pm

    Prima opgelost dus en als je goed hebt gekeken kun je het in het vervolg zelf.
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty check expulsi

    Bericht van Brahman vr feb 14, 2014 7:52 pm

    Nu plots op mijn afstandbediening 'check expulsi', contact genomen met BBpellets omdat deze mijn kachel een weekje geleden heeft willen reinigen.
    Daarvoor 3j. gestookt zonder grondig onderhoud door mijn verkoper.

    Blijkbaar is de rookgasventilator defect.
    Kostprijs voor herstel 350 euro incl werk.  Iemand ervaring met dit probleem en de gevraagde kosten?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van erwin vr feb 14, 2014 8:12 pm

    langdurig branden met gebrekkig onderhoud en een verstopte kachel betekent extra slijtage van de rookgasventilator dus verkorting van de levensduur.

    wat de rookgasventilator van een pellinsert54 kost weet ik niet, maar je kan altijd een vergelijkofferte aanvragen incl. werk bij een andere EK verkoper...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van marc zo feb 16, 2014 4:04 pm

    Je kan u ventilator testen via koude test menu , C2 waarde (fan smoke) moet minimum 40 zijn.
    Indien minder kan u ventilator niet meer op volle toeren draaien.
    Voor dat u een nieuwe ventilator besteld controleer eerst even de condensator ervan , heb dit al paar keer moeten vervangen .
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van bart b zo feb 16, 2014 4:40 pm

    @marc
    In koude test menu werkt die bijna altijd.
    Maar in werkingsfase is meestal iet anders als hij die melding geeft check expulsi.
    Moet toeren tallen kunnen blijven volgen wat de print stuurd .
    En is dit niet snel genoeg krijg je No expulsi .

    Daar mee is de kous af .
    Vervangen is de enige oplossing.
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van marc zo feb 16, 2014 9:37 pm

    BBpellets just :
    Inderdaad op max snelheid ( test ) lukt het eigenlijk wel ( was dat even vergeten ) .
    Ik zeg ook niet dat zijn ventilator niet stuk is ik kan dat niet zien van hier , ik help maar denken en deel mijn ervaring .

    Als ik mijn insert 54 de auto regeling af zet moet de rookgasventilator draaien wat ik zeg dat hij moet doen.
    en als ik deze op 30tr/sec zette draaide deze 34 tr /sec of soms ook 26tr/sec en soms check expulsie .
    Heb de condensator vervangen door een 3uf ( had geen andere bij de hand )en nu draaid deze exact 30tr/sec altijd als ik dat vraag .
    daarom dat ik het zeg .

    Gesponsorde inhoud


    pellinsert 54 - teveel pellets in bakje Empty Re: pellinsert 54 - teveel pellets in bakje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 7:57 pm