Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+27
bart b
vinnus1
konijn
Fleur
colleken
grossard.rob
Dan12
pollydor
speedy
paularis
stef123
mantas
marver
francky
erwin
flair
MCZ SUITE AIR
Peerke
krusty
pedro
Brahman
ss
Uthrex
peter van den Branden
steven
Geert
bogaerts
31 plaatsers

    Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?


    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 6:43 pm

    volgens het boekje elke dag ,dan weet ik zeker dat hij het beste rendement heeft
    Maar als hij harder moet stoken blijft alles wel schoner is dat bij jullie ook zo ??
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van mantas do jan 17, 2013 6:48 pm

    Yep, heb ik ook ondervonden.


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 6:55 pm

    dagelijks reinigen van venster , brandpotje en stofzuigen
    wekelijks reinigen van warmtewisselaar
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van stef123 do jan 17, 2013 7:39 pm

    wordt elke 24 u gekuist
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van ss do jan 17, 2013 7:59 pm

    De mijne is nu na 48h nog niet vuil, potje volledig leeg en weinig asse, dus ik laat hem branden... Geen probleem...
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van francky do jan 17, 2013 8:16 pm

    Ge moet dat zelf een beetje zien zeker ? elke dag een min 5 kuisen en ge hebt geen probleem .

    elke dag vers ondergoed ..... lacher is ook een must


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van pedro do jan 17, 2013 9:33 pm

    Als de een inbouw hebt zoals hier,en je hebt geen luik om hem bij te vullen,dan moet je hem iedere dag afleggen om bij te vullen....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van paularis do jan 17, 2013 10:23 pm

    Hallo,

    Hier om de 2 a 3 dagen stil leggen om te kuisen.
    Is niet echt nodig , maar dan is het rendement beter (warmtewisselaar), en het ruitje weer terug proper.(zicht op de vlam).
    Blijft nu wel 24/24 op staan, s'nachts/afwezig op P1 eco modus en bij aanwezigheid p2-p3.

    pelletje

    Groetjes

    Paul

    Ruitje en kachel na 3 dagen stoken :

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    Laatst aangepast door paularis op vr jan 18, 2013 2:53 am; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    avatar
    speedy
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 70
    Registration date : 21-02-09

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van speedy do jan 17, 2013 10:38 pm

    Mijn edilkamin Leg ik alle dtie dagen stil. Is niet echt nodig om te kuisen maar zit toch goed vol dan.
    Tweede is een harman is nu al volle drie weken aan het branden en ligt bijna niks in.
    S morgens deur even open,brandpot eens keuteren met het bijgeleverde ijzer en deur toe.


    Laatst aangepast door speedy op vr jan 18, 2013 8:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van pollydor do jan 17, 2013 10:41 pm

    na 3 dagen 24/24 branden asbak ledigen en raampje schoonmaken. Is ook zo als hij harder brandt blijft het raampje en binnenkant iets langer proper


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Dan12 vr jan 18, 2013 5:05 am

    Als het koud is moet de ketel zijn werk doen.

    het is nu dag en nacht koud.

    hij brandt nu de hele vorstperiode aan een stuk.

    Ik leg hem enkel 1x per week even stil om hem snel de meeste asse te verwijderen.

    Na de vorstperiode wordt hij weer grondig gekuist.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van grossard.rob vr jan 18, 2013 8:08 am

    Hoi,

    Momenteel brand hij met de aanhoudende zware temperaturen onder nul, 24 op 24.
    Wel op P1, zo blijft het de hele dag door tss 20 en 22°c en wordt boven meeverwarmd.


    1 Keer om de 2 dagen gaat hij uit, voor het dagelijks onderhoud en wekelijks onderhoud.
    Dit doe ik altijd tesamen; beter te veel als te weinig.
    Het maandelijkse onderhoud doe ikzelf wekelijks daar het te gemakkelijk bereikbaar is.

    Dagelijks onderhoud: ......... Reiniging venster en branderpotje
    Wekelijks onderhoud: ......... Reiniging warmtewisselaar en uitzuigen kachel
    Maandelijks onderhoud: ......... Reiniging T stuk achter kachel

    Anders brandt hij van 6u30 tot 11u en van 15u30 tot 01u00,
    lekker warm opstaan en thuiskomen 's avonds en springt de dure heteluchtverwarming niet bij.
    Binnen de maand ligt er boven een gascondensatieketel met radiatoren op de slaapkamer en mag het beneden afkoelen 's nachts.
    Nu kan dat niet want ons heteluchtsysteem is heel het huis verwarmen of niets en de thermostaat staat in de living van 146m³

    Met vriendelijke groeten
    Grossard
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 9:11 am

    Laat hem lekker 7 dagen branden, 06.00 - 21.00 uur. Zondags is altijd mijn "schoonmaakdag".
    Ben er na 4 jaar ook achter gekomen dat als ik mijn rolluiken wat eerder dicht doe
    m'n warmte lager blijft hangen in huis en de kachel in de ochtend sneller op temperatuur is. Nou ja, beter laat dan nooit !!
    Groetjes allemaal.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 4:24 pm

    Heb hem hier nog nooit langer laten branden dan 2 dagen. Het asbakje zit dan nog wel niet vol, maar het ruitje is dan nog eens gepoetst.
    Heb hier ook wel de ervaring dat het ruitje langer schoon blijft wanneer hij op een hogere stand staat te branden.
    Normaal -bij niet zo'n koude temperaturen- wordt hij elke dag gestofzuigd. Ook de (korte 3meter) schouw wordt om de veertien dagen gereinigd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 4:53 pm

    hallo;

    dit is natuurlijk afhankelijk van type kachel en pellets.
    3 nachten en dagen bij mij
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 8:27 am

    Om de twee dagen wordt hier de kachel schoongemaakt. Het ruitje doe ik vaker maar dat doe ik gewoon tijdens het branden. Even het deurtje open en een stukje keukenrol erover.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty koekrestjes

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 10:00 am

    type pellets waar je mee stookt heeft toch te maken met een keer meer poetsen of niet met de lichtere pellets heb ik geen koekresten in het brandpotje met de hardere en donkerdere bv green energy waar ik nu mee stook heb ik dit wel maar het is kiezen tussen elke dag even het brandpotje zuiver maken en veel warmte hebben of met de lichtere pellets geen asse in het korfje maar minder warmte je hebt toch altijd wat werk met een pelletkachel hout of kolen elke dag beetje werk en no problems cheers
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van colleken ma jan 21, 2013 10:17 am

    Hier ook om de 2 dagen .Maar echt veel werk kan ik dat niet noemen want het is op een paar minuten gedaan .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 4:56 pm

    edelkamin lilia plus wordt hier elke dag volledig gekuist.
    branderpotje,volledige binnenzijde,warmtewisselaar en raampje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 11:19 pm

    clam niagara cv kachel kan hier met -6gr 16 uur branden op P5.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Fleur di jan 22, 2013 7:56 am

    2 x in de week stofzuigen
    1 x in de maand groot onderhoud


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    konijn
    konijn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Registration date : 27-01-13

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty hoelang branden

    Bericht van konijn zo nov 24, 2013 11:30 am

    ik heb 10 zakken premium van carrefour getest in mijn funny.
    ik stook elke dag 8 uur op 21°.
    Verbruik 1kg per uur

    Na dag 5 kachel uit door koek in branderpotje.
    Een lichte aanslag op ruitje na dag 5.
    Zwarte as en na dag 5 zeer weing.
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van vinnus1 zo nov 24, 2013 1:25 pm

    Konijn
    Als ik het goed begrijp is 8u.en 5 dagen 40u. Eens goed kijken in je handleiding wat men schrijft over garantie op het branderpotje en over het kuisen ervan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast zo nov 24, 2013 6:08 pm

    vinnus1 ,garantie ? na 40u branden ?brandpotje, wat bedoel je ? een kachel dient om te branden !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gast zo nov 24, 2013 6:33 pm

    Maar geen 40 uur achter één zonder het branderpotje te kuisen zoals Konijn schrijft.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van krusty zo nov 24, 2013 6:58 pm

    Toch wel dat kan, de mijne heeft deze week gebrand van dinsdagmorgen tot gisterenavond aan één stuk , het werd hoog tijd om te kuisen want de asse stond gereed om terug in de branderpot te lopen.

    dat is meer dan 100 uur.

    ( geen tijd wegens kleding ophalen )

    Gesponsorde inhoud


    hoelang - Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang mag de pelletkachel blijven branden aan 1 stuk door?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 5:01 pm