Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
steven
6 plaatsers

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 3:55 pm

    Heb sinds 3 dagen een Edilkamin Iris plus, na 2 jaar een Adler van 7,1kw gehad te hebben.De Eldilkamin heeft meer vermogen maar wordt niet goed warm, branderbakje raakt steeds verstopt.Ik heb de pellettoevoer al op
    -3 ingesteld. Dit heeft niet het gewenste resultaat, kamer wordt niet warmer dan 17 graden. Weet iemand raad?

    Groet Mirjam.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 4:00 pm

    Mirjam,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Laat de kachel door de leverancier goed afstellen want dat hoort gewoon bij de levering.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 4:06 pm

    Kan niet bij een leverancier vragen daar de kachel tweedehands is, ik dacht dat een Edilkamin kachel beter was maar tot nu toe verwarmde de adler beter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty edilkamin iris plus speksteen

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 4:38 pm

    Hoe kan ik mijn Edilkamin wat vaker schoon laten branden (PU)program
    Kun je de kachel ook harder laten blazen help ik krijg het echt niet warm

    Heeft nu anderhalf uur gebrand maar heeft pelletbakje nog niet een keer schoongebrand. Begint nu vol te lopen. Schoonbraden doen we nu door de kachel uit te zetten maar dat kan de bedoeling toch niet zijn? Als de bak nu leeggebrand is zetten we de kachel weer aan.

    Mirjam
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van steven zo jan 20, 2013 6:08 pm

    wat bedoel je eigenlijk? bedoel je het pelletreservoir of het bakje waar de pellets in branden?

    Is het branderpotje verstopt?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty branderpotje

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 6:17 pm

    Het bakje waar de pellets in branden
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin zo jan 20, 2013 7:54 pm

    zelfreiniging word gestuurd vanuit de parameters, heeft deze ooit gewerkt..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 8:08 pm

    Ik heb geen idee hoe dat moet, volgens mij werkt de zelfreiniging bij ons niet, vandaag al zeker 5 keer uitgezet om het branderpotje leeg te laten branden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Gas overwarming maar weer aan

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 8:21 pm

    Heb mijn gewone cv ketel maar weer aangezet, de Edilkamin kan het niet warm krijgen op eigen kracht, Het branderpotje blijft maar overstromen, alleen als ik hem uitzet brand hij het potje leeg en krijgt onze woning een warmte boost, en dit bijna om de 2 uur, geen doen.

    In de handleiding staat zelfreinigend, nou bij mij niet.

    Groet Mirjam
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin zo jan 20, 2013 8:33 pm

    Mirjam,

    Hierbij het verzoek om over je probleem in deze topic te blijven posten, het heeft geen zin meerdere topics te maken over hetzelfde probleem, dat maakt het alleen maar heel onoverzichtelijk voor iedereen..

    Ik heb de parameters via PM gestuurd (PM is prive bericht, bovenaan in de grijze balk achter de knop "je hebt ... nieuwe berichten".

    Kontroleer eens aan de hand van de uitleg hoe de waarden zijn van volgende parameters:

    P1, A1, Pu en Tp.


    Laatst aangepast door erwin op zo jan 20, 2013 10:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty bedankt voor uitleg

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 9:50 pm

    Heb de kachel uitgedaan en gekeken in dat menu
    De waarden zijn bij mijn kachel als volgt ingesteld:
    P1=25 A1=24 PU=20 EN TP=10

    Groet Mirjam
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin zo jan 20, 2013 9:55 pm

    parametermenu werkt ook als de kachel aanstaat..

    PU=20 EN TP=10: zelfreiniging zou dan om de 20 min moeten werken, hoor je deze helemaal niet,
    komt er ook geen PU op het scherm om de 20'?

    in dat geval is er een ander probleem buiten de parameters..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 4:27 pm

    Sorry voor de late reactie, ik heb de pu op 15 gezet en nu loopt het potje niet meer over.
    Hartelijke dank voor de hulp hierbij.
    Heel erg warm is het nog steeds niet, maar ik denk dat het komt vanwege de kou buiten. Kan in ieder geval mijn kachel de hele tijd laten branden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin di jan 22, 2013 7:21 pm

    keizers,

    bedankt voor de feedback, je kan ook nog TP naar 15 brengen eventueel,
    wat is de waarde van parameter AP (laatste in de lijst)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gast wo jan 23, 2013 6:20 pm

    Goedenavond Erwin
    AP staat bij mij op 4.
    Heb de kachel vandaag uitgezet wegens rook problemen, morgen ga ik andere houtpellets kopen in de hoop dat dit het probleem is.
    Groet Mirjam
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Péétje Brik wo jan 23, 2013 9:08 pm

    Als ik het goed heb gevolgd is dit een tweedehandskachel, als je vertrekt van de fabrieksinstellingen kunje toch beter opvolgen als je veranderingen doet. Aan de pellets zal het niet liggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty oplossing

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 12:48 pm

    hallo,
    Ik wil iedereen bedanken voor alle adviezen, maar het probleem zat in de pellets ik stook nu met de edilkamin kachel op Westerwalder pellets. De pellets die ik altijd gebruikte voor mijn Adler 85 pelletkachel waren blijkbaar niet geschikt. De kachel staat nu een uur aan en het is nu al 19 graden en het branderpotje blijft ook schoon. En er is ook niet zoveel roet.
    Groet Mirjam Keizers
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Péétje Brik do jan 24, 2013 2:25 pm

    Hopelijk heb ik ongelijk, maar dat je problemen door de pellets zijn gekomen betwijfel ik.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van ss do jan 24, 2013 2:51 pm

    Ik denk het niet Peetje, ik weet zeker dat je gelijk hebt! Keizers sprak ook van rookproblemen en veranderen van pellets heeft tot op heden nog geen mirakels veroorzaakt! Hier is iets anders aan de hand vrees ik!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty PELLETS

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 3:17 pm

    Dit was wel het probleem vorige pellets waren van hardhout dus eigenlijk industrieel, nu hen ik din+
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van ss do jan 24, 2013 3:42 pm

    Maar waar haal je die vermelde rook dan???? Je had last van rook Mirjam, waar rookte het dan? In de living?
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Péétje Brik do jan 24, 2013 3:43 pm

    Hardhout heeft er ook niets mee te maken, er zijn genoeg merken die hardhout gebruiken, en die niet industrieel zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 7:08 pm

    waarschijnlijk stond de kachel afgeregeld op de pellets en de schouw van de eerste eigenaar, als je nu tevreden bent en de prijs is goed van de laatste pellets dan zou ik gewoon deze blijven gebruiken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty prijs

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 7:21 pm

    Nee de prijs is niet goed, maar mijn kachel brand nu al vanaf 12.00 uur vanmiddag zonder problemen en daar ben ik blij mee.
    De rook kwam uit de voorkant van de kachel terwijl hij uitgezet was, maar doordat er zoveel onverbrande pellets aan de zijkanten waren gevallen, kon de rook nergens naar toe denk ik, die gevallen pellets waren natuurlijk wel heet, en die zijn gaan na smeulen. Er kwam rook en een soort plof. Volgens de mijnheer van de pellethandel kun je geen industriële pellets in een gewone pelletkachel doen. Hopelijk heb ik nu alles goed uitgelegd.
    Groet Mirjam
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 7:23 pm

    welke waren dan die industriele pellets (merk)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Iris plus - zelfreiniging Empty Re: Edilkamin Iris plus - zelfreiniging

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 9:27 am