Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    brio plots een halve Kw minder

    curleo
    curleo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    brio plots een halve Kw minder Empty brio plots een halve Kw minder

    Bericht van curleo ma jan 21, 2013 12:55 pm

    Op de site van edilkamin(italie), zijn de referenties van mij brio zomaar ineens veranderd????????
    Ik koop een stoof van 8Kw en blijkt dat hij MAAR 7.5Kw geeft.
    Hetzelfde met het pelletreservoir, eerst(zogezegd)15kg en nu ineens 13 kg buffer. rendement van hetzelfde alsook de branduren(van min.9u naar min 5.9 en max.29u naar 20u)
    IK VIND DIT ECHT NIET KUNNEN!!! Evil or Very Mad zeker na al de problemen die ik reeds heb gehad.
    en....mogen ze dat wel doen????????

    Van mij mogen ze stante pede die kachel komen halen al weet ik nog niet hoe ik dit moet aanpakken, vandaar dit berichtje op het forum.

    hulp is welkom.

    Mvg,

    curleo


    _________________
    Edilkamin 'Brio'8kW
    Elite pellets ...tevreden & geen stof!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van erwin ma jan 21, 2013 1:02 pm

    ze hebben die gegevens waarschijnlijk aangepast na al de info die hier op het forum verschenen is Smile
    of ze daarom uw kachel gaan terugnemen betwijfel ik ten zeerste..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    curleo
    curleo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van curleo ma jan 21, 2013 1:09 pm

    u zou dus ook schoenen die een maat te klein zijn niet teruggeven ondanks dat u de juiste maat besteld hebt? ik wel...


    _________________
    Edilkamin 'Brio'8kW
    Elite pellets ...tevreden & geen stof!
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van jc ma jan 21, 2013 1:32 pm

    bij mij staat ook 15 kg op als hij helemaal leeg is lukt dt maar meestal niet dit hangt ook van het soortelijk gewicht van de houtsoort dat zal nu niet echt hrt probleem zijn
    die halve kw minder daar valt over de discusieren
    maar een ander zul je niet krijgen volgens mij


    _________________
    <br>
    Anonymous
    Gast
    Gast


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 1:55 pm

    Op de website van Edilkamin staat helemaal onderaan dat ze zich het recht voorbehouden op ieder moment de technische specificaties te wijzigen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 1:58 pm

    Beste:

    U bent wel de hele tijd redelijk negatief over de kachel moet ik zeggen. Uw verdeelpunt gaat bij een nieuwe kachel ook steeds uit van de gegevens geleverd door de fabrikant. Aangezien deze dit nu heeft aangepast wil dat zeggen dat de eerste misschien te ruim bemeten waren, dat is perfect mogelijk maar daar zal U geen nieuwe kachel voor krijgen, net zomin als ze die van u zullen terug nemen vrees ik. Wat mij betreft is de Brio nog steeds een degelijke kachel, ook al heeft ze een kleinere tank. Ik denk dat het probleem is dat U er veel meer van verwacht had dan het is...wat natuurlijk spijtig is. Maar technisch gezien vind ik het nog steeds een goed model en een goede zaak dat ze dit ook aangepast hebben op hun site. Wat zegt de winkel waar U de kachel kocht ervan?
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Annejanne ma jan 21, 2013 2:01 pm

    Hebben zich dus echt goed ingedekt! Dus curleo, je hebt geen been om op te staan.....op zo'n manier heeft de consument niets te zeggen. Waarom moeten de technische kenmerken dan vermeld worden, als ze dan toch niet 100% overeenkomen? Persoonlijk vind ik dit erg misleidend.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    curleo
    curleo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van curleo ma jan 21, 2013 2:17 pm

    vandebosch,

    Ik ga er morgen heen. Ik heb hem ook degelijk gevraagd naar een 8Kw kachel...
    Ik denk ook niet dat hij daar veel aan kan doen maar ik zal het toch proberen.

    Iedere pelletstoker moet dus maar genoegen nemen met een halve pelletreservoir bruikbaar en een halve Kw minder dan ze gevraagd(betaald) hebben...vreemd!!!
    Ik denk dat het klachten zou regenen hoor...

    mvg,
    curleo


    _________________
    Edilkamin 'Brio'8kW
    Elite pellets ...tevreden & geen stof!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 3:06 pm

    Beste,

    U begrijpt het niet helemaal, Uw toestel is wel degelijk een 8KW toestel, maar hierdoor zal de autonomie nog lager gaan liggen (hoeveelheid uren stoken met 1 pelletlading), dat is wat het probleem is. Niet het vermogen, dat is bij Uw toestel hetzelfde... volgens mij moet er ergens iets mis gegaan zijn met de berekening van de uren dat met de kachel gestookt kan worden zonder bij te vullen en hebben ze hierdoor de parameters nu aangepast. Het vermogen is maar afhankelijk van de hoeveelheid geleverde pellets in de brander.... dus kan Uw toestel ook een 8.5KW zijn wanneer dat zo afgesteld wordt. Dat is het voordeel van een kachel met computer. Maar heel dikwijls ook het nadeel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 7:15 pm

    Heeft u zich wel eens afgevraagd of het aantal pk in uwe auto ook echt datgene is wat in het boekje staat ,om niet te spreken over de max snelheid ???.
    U krijgt niets retour van uw verdeler omdat men nu eenmaal in de marge kan afwijken Jammer maar helaas .

    Anonymous
    Gast
    Gast


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gast ma jan 21, 2013 7:19 pm

    Ik ga proberen het toch wat duidelijker te schrijven want ik geraak aan mijn eigen tekst niet meer uit:
    Bij de eerste productie van de Brio waren de parameters zo afgesteld dat de kachel een vermogen van 8KW leverde maar dus ook meer pellets verbruikte.
    Bij de nieuwe producties zijn de parameters van de Brio aangepast zodat de kachel nu nog 7.5KW vermogen afgeeft.
    Zo veronderstel ik in ieder geval toch dat het zit, ik kan me niet voorstellen dat er daadwerkelijk iets aan de kachel veranderd is en dat vermogen wordt getest bij de keuring in Labo...dus die 8KW klopt wel degelijk om het moment dat de keuring voor dat toestel uitgeschreven werd. Of dat nu een nieuwe keuring betref....Durf ik niet dadelijk te zeggen. Question

    Gesponsorde inhoud


    brio plots een halve Kw minder Empty Re: brio plots een halve Kw minder

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 1:13 am