Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    mcz muza comfort air

    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz muza comfort air Empty mcz muza comfort air

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 6:45 pm

    Onze mcz comfort air staat er nu vijf dagen. De dag dat ze de kachel kwamen monteren was het -7.
    Onze eerste ervaringen met de kachel zijn positief!
    We hebben een kanalisatie naar de bovenverdieping welke in totaal 50 vierkante meter groot is net als de benedenverdieping. Daarbij verwarmen we ook de keuken van 12 vierkante meter door een buis die door de muur van de living naar de keuken steekt.
    De bovenverdieping krijgen we met deze barre winterse buitentemperatuur zo rond de 20 graden warm.
    Wel zetten we na het eten de rooster in de keuken dicht. De tweede ventilator verdeelt zijn lucht immers over de keuken en bovenverdieping.
    De luchtkanalen zijn uitgevoerd in dezelfde buis als de schouw en lopen mooi naast elkaar van kachel naar plafond, de buizen is ongeïsoleerder tot op de plaats waar ze door de muur gaat.
    Hierdoor recupereren we boven ook nog een beetje warmte van de buizen.
    Door enkele bochten die we moeten maken hebben, maakt het ventilatiekanaal dat naar boven gaat wel iets meer lawaai, maar het blijft aanvaardbaar.
    Ik heb intussen twee soorten pellets getest bioflam en de pellets van AVEVE en stel vast dat de bioflam veel meer stof bevat. Voor de rest stel ik nagenoeg geen verschil vast.
    Het verbruik blijft momenteel bij deze kou op om en bij de zak pellets per dag. We stoken van 6u30 tot ongeveer 23u.
    De kachel staat meestal op de auto stand.
    Door dat we momenteel lucht naar boven blazen stel ik wel vast dat in de woonkamer waar de kachel staat er meer trek ontstaat door kieren en spleten die er nogal wat zijn in een oude woning.Blijkbaar zuigt de kachel veel lucht aan doordat we de lucht ergens anders naartoe blazen. Dit is natuurlijk niet zo onlogisch.
    De installateur heeft ons aangeraden om er voor te zorgen dat de lucht die weggezogen wordt gemakkelijk kan worden vervangen.
    Ik ga dus een verluchtingsbuis steken die zijn lucht aanzuigt net naast de schouwbuis boven (dus reeds beetje voorverwarmd) en die via de rolluikkast en een rooster weer uitkomt in de woonkamer vlak bij de kachel.
    Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt maar voorlopig zijn wij heel tevreden met onze keuze !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz muza comfort air Empty Re: mcz muza comfort air

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 8:55 am

    Ik kan niet antwoorden op priveberichten dus daarom via deze weg;
    Om de warmte naar boven te krijgen hebben we een buis die de warme lucht achteraan de kachel eerst via een verdeelstuk opsplitst tussen een buis naar de keuken en een buis die naar boven gaat. Langs beide zeiden hebben we een rooster, dat deels afsluitbaar is.
    Afhankelijk van de warmtevraag zetten we de rooster boven of beneden gedeeltelijk toe of open.
    Het verbaast ons dat we boven nog zo veel warmte overhouden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz muza comfort air Empty Re: mcz muza comfort air

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 9:19 am

    Beste,

    Wat mij betreft heeft U met dit toestel ook een zeer goede aankoop gedaan en heeft U een toestel in huis dat wel degelijk goed te kanaliseren is. Veel plezier ermee gewenst. Kwestie geluid is het steeds zo dat meer bochten ook zorgen voor meer wrijving en dus wat meer geluid...dat is nu eenmaal zo.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz muza comfort air Empty Re: mcz muza comfort air

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 9:00 pm

    Intussen stoken we meer dan een maand, een zeer koude maand overigens! Verwarming staat enkel 's morgens even aan. Ook onderhoud valt heel goed mee. Men had ons op voorhand gezegd dat ruitje regelmatig proper gemaakt moet worden elke dag as potje leegmaken ... Dit blijkt dus reuze mee te vallen. Elke morgen met de stofzuiger door het branderpotje en om de paar dagen beetje Asse uit de aspot verwijderen. Ruit heb ik op een maand tijd twee malen schoongemaakt.
    Dankzij een tip hier doe ik dat met nat stukje keukenpapier dat ik even in Asse in de kachel dop. Op ruit aanbrengen schoonmaken met droge doek en opblinken!
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    mcz muza comfort air Empty Re: mcz muza comfort air

    Bericht van MCZ SUITE AIR do feb 14, 2013 10:09 am

    Ik doe mijn kacheltje 1 maar om de vier dagen open om te kuisen. Brand dag en nacht.
    Maak alles proper en op naar de volgende 4 dagen. Ben er zeer tevreden over. Zalige warmte en goed voor de portemené.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  pelletje
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax

    Gesponsorde inhoud


    mcz muza comfort air Empty Re: mcz muza comfort air

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 1:44 am