Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

krusty, Roger C


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
ben-revo
Annejanne
jeanhup
7 plaatsers

    welk merk kiezen?


    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 10:42 am

    wat u zegt klopt idd, een mogelijkheid is om een stralingskachel uit te rusten met een ventilator (optie). Is natuurlijk wel duurder maar ik denk, het beste uit twee werelden.

    ik heb al wat ervaring met verwarmen met kachels (ca. 35 jaar) vroeger had ik een stralingskachel staan (ca. 30 jaar), omwille van stookkosten overgegaan naar een pelletkachel (nu 5 jaar), warmeluchtverwarming dus.
    Praktisch en economisch is de pelletkachel beter, maar er gaat niets boven het gevoel van stralingswarmte ... vandaar denk ik erover om over te gaan naar een speksteenkachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 2:52 pm

    Beste,

    Een speksteenkachel is nog een geval apart. Daar gaat het over infrarood straling zoals de warmte van de zon die ook andere materialen mee opwarmt. Dat is een heel ander systeem als de klassieke kachels. 2 uur stoken voor 24u warmte afgifte. Maar het is dan natuurlijk ook belangrijk dat de kachel zo centraal mogelijk staat zodat hij zijn warmte kan afgeven aan omliggende materialen. Een speksteenkachel werkt volgens het principe van innertie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 4:08 pm

    Bedankt voor jullie meningen!

    Ik vind het echt moeilijk om te kiezen.
    Stralingswarmte lijkt mij ook heel aangenaam, maar de kachel in een hoek van ons salon komen te staan, niet centraal dus...
    Bovendien zijn de kachels van Rika (de enige die ik ken met stralingswarmte, en speksteen omkasting) heel duur. Dus als je daar dan ook nog eens een extra ruimteventilator moet gaan bijkopen om het beste van de 2 te hebben, wordt het wel een héél duur grapje. (+/- 5500 euro, installatie inbegrepen)
    We zouden graag maximum 4000 euro uitgeven. Liefst zelfs maar 3500.

    We gaan morgen naar 4 verschillende winkels en dan kunnen we hopelijk een beslissing nemen.
    Ik houd jullie op de hoogte van welke kachel het uiteindelijk zal worden!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 5:06 pm

    veel succes ermee ... en laat ons weten wat het geworden is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 5:22 pm

    Speksteen bij een pelletkachel is cosmetisch en heeft verder geen functie zoals bedoeld bij een echte speksteenkachel. Ik zou gewoon met een shortlist van een aantal kachels die je interesseren bij verschillende verkopers langs gaan en die kachels in de praktijk bekijken en vooral beluisteren. Er zijn beslist stille kachels met een ruimteventilator en je hoeft niet bang te zijn voor een soort tropische storm in de kamer.
    Suc7 met het zoeken en m.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31550
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van erwin do feb 21, 2013 7:01 pm

    elke,

    in geen geval te snel beslissen of tot een aankoop overgaan, na je winkelronde kun je hier nog eens polsen naar ervaringen van anderen met betreffende verkopers.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 8:58 pm

    Hier staat de kachel ook in de hoek. De convectieventilator hoor je goed in de hoogste stand, maar is absoluut noodzakelijk om onze 150m3 woonkamer warm te krijgen (hij kan ook stiller lopen, maar dan wordt het niet snel genoeg warm). Als de kachel een uurtje brand en door en door warm is voel je hem ook goed stralen. Dit op een afstand van ongeveer 6 meter!
    Zodra de kachel gaat moduleren wordt de ventilator aangenaam stil. Persoon vind ik het geluid van de pelletmotor veel meer aanwezig dan die van de ventilator (iets waar ik ook nog mee aan de gang ga, want een pelletmotor moet gewoon stil kunnen lopen).
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Greenhorn do feb 21, 2013 9:22 pm

    @ elketegenbos

    MCZ stelt op Batibouw twee pelletkachels voor met de "Still" technologie: Cap en Tray.Ze worden gekenmerkt door hun stille werking. mogelijks iets voor u ? Palijs 6, stand 112. Richtprijs vanaf 2950 euro (zonder BTW )

    PS:Met een Rika is het overal aangenaam warm en zeker niet killig in de keuken.Een ruimteventilator is zeker niet nodig.

    Succes met je zoektocht, Grtz, Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 12:47 am

    @elketegenbos, wij hebben hier sinds juni de mcz musa staan en zijn hier zeer tevreden van. Vind niet dat de ventilator een storend effect heeft. Als het echt stil is dan hoor je hem natuurlijk wel, maar met de tv aan hebben wij er geen last van.µ
    Als je het niet te ver vind van Olen naar Noordlimburg, mag je gerust eens langskomen om te kijken en te luisteren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 1:00 am

    Hallo allemaal,

    De beslissing is gevallen :-)

    Het is de Blue Fire Diamante geworden.
    Ten eerste omdat het een 'mooie' kachel is en qua geluid ook redelijk stil. Bovendien voelden we ons goed bij de verkoper, is de plaatsing gratis (je betaalt alleen het materiaal) én wordt hij al binnen 2 weken geïnstalleerd! (De kachel was op voorraad) Ze komen eerst volgende week eens een kijkje nemen of we het rookkanaal best door het dak laten gaan of toch maar door de buitenmuur (hoogstwrsch dak).
    Én je krijgt er nu met Batibouw 900 kg pellets gratis bij.
    Mooi deal dus... Maar niet te mooi om waar te zijn!

    Bedankt voor de vele tips!

    Zo konden we aan de verkopersl laten zien dat we ons toch al wat geïnformeerd hadden en konden we ook kritische vragen stellen.

    Ook de prijzen voor de plaatsing zijn zoooo uiteenlopend! Van 280 euro tot 1200 euro voor hetzelfde werk!!!

    Maar bon, we hebben uiteindelijk onze keuze gemaakt en we voelen ons daar goed bij.
    Met dank aan jullie :-)

    Ik laat nog iets weten van mijn ervaringen met de kachel eens hij geïnstalleerd is en we hem een paar dagen hebben kunnen gebruiken.

    Tot dan en nog eens bedankt voor de goeie raad!

    Elke
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Annejanne zo feb 24, 2013 9:20 am

    Succes met jullie "Diamant"!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 9:49 am

    Beste,

    Een installatie is nooit gratis...de buizen zijn dan gewoon veel duurder als de normale prijzen. Het is maar hoe je het bekijkt. Dat zijn trukjes om de klant het idee te geven dat hij iets gratis krijgt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 10:23 am

    hoi, waar heb je de kachel gekocht?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 12:30 pm

    een speksteen omkasting heeft geen enkel nu bij een pelletkachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31550
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van erwin zo feb 24, 2013 7:15 pm

    elke,

    succes met de aankoop, ervaringen ivm plaatsing en naservice zeker delen..
    ook de uitgebreide nederlandse handleiding doorlezen is een goed begin.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gast ma maa 04, 2013 12:36 am

    @Vandebosch: ergens zal de verplaatsing ofzo wel verrekend zijn. Maar voor de installatie rechtstreeks door de buitenmuur vragen ze bij de Groene Kachel 280 euro. Dat zou de prijs voor het buiswerk zijn. In vergelijking met wat andere winkels aanrekenen is dit ongeveer hetzelfde. Maar bij alle andere winkels waar we geweest zijn, rekenen ze daar bovenop nog eens minstens 500 euro aan werkuren aan. We zijn bij een bepaalde winkel geweest waar ze voor werkuren 700 euro vragen!!! En dat terwijl plaatsing helemaal niet zo lang duurt...
    Wij betalen nu 770 euro voor de plaatsing door het dak...

    Ik zal jullie laten weten of de plaatsing vlot verlopen is (ze komen de kachel 13 maart installeren)en of ze het proper afwerken enzo...

    @Ief: we hebben onze kachel dus bij de Groene Kachel in Geel gekocht.


    Gesponsorde inhoud


    welk merk kiezen? - Pagina 2 Empty Re: welk merk kiezen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 9:54 pm