Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    nieuwe seven afstellen

    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 di maa 12, 2013 6:09 pm

    Hallo, mijn naam is Johnny en ik heb net een pelletkachel gekocht ter vervanging van een houtkachel. Ik gebruik de kachel als bijverwarming. De voornaamste reden om over te schakelen was de gemakkelijke aanlevering van brandstof. Ik gebruik pellets van het huismerk Aveve.
    Ik kocht een Edilkamin Seven bij de Kachelschuur in Zoersel.

    De reden om een forum te zoeken is voornamelijk omdat de installateur bij levering de kachel niet opgestart kreeg, en als reden op gaf dat er iets mis was met mijn electrische installatie.

    Nadat hij weg was heb ik zelf geprobeerd de kachel te starten en dat lukte ook vanzelf ??

    Nu ben ik niet zeker of hij wel goed ingesteld is aangezien de installateur me zij dat hij een aantal parameters moest instellen.

    Johnny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty seven

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 6:15 pm

    Johnny,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Nu je zelf de kachel aan het branden hebt gekregen de installateur laten terugkomen om door hem de parameters correct te laten instellen, daar heb je voor betaald.
    M.v.g.,
    Dick
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty nieuwe seven

    Bericht van Jolo32 di maa 12, 2013 6:17 pm

    Hallo,

    weet iemand of je voor een Edilkamin Seven zelf parameters kan wijzigen om de ventilators en de worm trager te doen werken? De kachel jaagt vrij hard en de pellets vliegen in het rond.

    Mvg

    Johnny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin di maa 12, 2013 6:20 pm

    ja dat kan gewijzigd worden, maar dat is werk voor de installateur die vandaag komen "plaatsen" is, een afstelling hoort daarbij.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van stef123 wo maa 13, 2013 8:08 am

    en als reden op gaf dat er iets mis was met mijn electrische installatie.

    allez deze hebben we nog niet gehoord, en hoe noemt die persoon zichzelf? ...installateur?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 8:14 am

    Wat we nog niet gehoord hebben is wat er mis is/was met de elektrische installatie, kan het zijn dat er een contactdoos zonder randaarde beschikbaar is en de installateur daarom de kachel niet heeft aangesloten?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van steven wo maa 13, 2013 9:39 am

    dat is geen installateur maar niet meer dan een platte verkoper zonder enige zin voor service

    het pelletforum heeft deze parameters, maar worden pas na aktieve deelname en 5 zinvolle berichtenen vrij gegeven.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 10:13 am

    De kachel opgestart zonder de vijzel te laten vol lopen waardoor hij onmiddelijk in veiligheid gaat... Laughing
    De Tweede keer start hij dan gewoon wel op, normaal hou je de plus en min toets gelijk in waardoor de vijzel zal vullen. Daarna kan hij hem perfect opstarten en afstellen.Foutcode SF waarschijnlijk gekregen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin wo maa 13, 2013 10:23 am

    de betekenis van melding SF zou toch door een "installateur" moeten gekend zijn..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 3:00 pm

    Tja Erwin, ik sta momenteel van niets meer verrast....hier gaat de verkoop van pelletkachels ook omlaag aangezien ik de installaties wil doen zoals het hoort en de nieuwe norm is om door de muur heen en een bocht van 90° omlaag! niet goed Tot de miserie er is en dan krijg ik de aanvragen voor herstelling en de problemen op te lossen. De één concureert de ander dood voor toch maar een kachel verkocht te krijgen...zo krijg je deze situaties. Ik heb gelukkig ook nog hout/gas/kolen/... zodat ik toch nog voldoende werk blijf behouden en de klanten die het juist willen luisteren ook naar de nodige uitleg en doen het dan zoals het hoort. Maar ik begrijp ook wel dat het verschil voor een dubbelwandig en enkelwandig schoorsteenkanaal veel mensen anders doet beslissen. Tot mijn spijt moet ik echter vast stellen dat die bedrijven allemaal maar enkele jaren bestaan en dan zit je daar met de garantie en niemand die je verder kan/wil helpen met je probleem.
    Dat zijn de nadelen van een product wat het goed doet.....daar moeten we mee leven. Ik vind het echter wel zeer spijtig dat de goede naam van de pelletkachel hiermee over het algemeen door het slop wordt gehaald terwijl dat absoluut niet nodig is. Het product is zeker goed mits voldoende kennis en degelijke installatie.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van stef123 wo maa 13, 2013 4:28 pm

    Volledig akkoord met Vandenbosch

    De pelletkachel fabrikanten zouden een examen moeten uitschrijven aan hen die hun kachels zouden willen verkopen. De prutsers vallen zo direkt door de mand. Dit zou ten goede komen aan het merk, de klant en de verkopers.
    mvg Stef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 5:03 pm

    Het product is zeker goed mits voldoende kennis en degelijke installatie (Nicky), maar ik denk persoonlijk dat de fouten bij de eigenaars begint ,de mensen kopen een kachel, en de installateur komt ze plaatsen en afstellen, en dan vragen ze welke pellets het beste zijn voor hun kachel , testen en nog is testen wordt hier geschreven ,bij merk x brand ze niet goed , hopla de parameters wat bij sturen , en als je dan 10soorten pellets getest hebt en elke keer aan de parameters prutst is uw kachel helemaal ontregeld en treden de problemen op, ik was ook zo in het begin, overal wat aan prutsen , zou zeggen probeer met het zelfde merk van pellets te blijven en van de parameters af te blijven
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Annejanne wo maa 13, 2013 5:37 pm

    Hetzelfde merk pellets is niet altijd "de" oplossing....de samenstelling van de pellets kan ook nogal eens variëren met alle gevolgen vandien. Op het forum zijn er verschillende topics waarin dit probleem beschreven is.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 wo maa 13, 2013 6:51 pm

    Bedankt voor de vele adviezen. Ik vroeg mijn installateur via mail of de kachel nog moest afgeregeld worden, maar tot nu toe nog geen antwoord mogen ontvangen.

    De electrische installatie is vrij nieuw en voorzien van aarding. De foutcode die verscheen was H5. Volgens de handleiding toch iets met de stroomvoorziening.

    Sinds ik de kachel aan de praat kreeg is de foutmelding niet meer verschenen.

    Nog even rechtzetten dat de pellets die ik gebruik wel van Aveve zijn, maar eigenlijk geproduceerd worden door German Pellets.

    Johnny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin wo maa 13, 2013 9:16 pm

    johnny,

    als nadien de stroom ok was zonder ergens aan te komen van uwentwege, dan denk ik dat "toevallig" de aan/uit knop achteraan omgezet werd ...

    als de laatste schijf nog niet betaald is, zeker nog wat wachten daarmee tot de kachel word afgeregeld en naar behoren werkt..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 do maa 14, 2013 6:25 pm

    Helaas werd de kachel al volledig betaald. Zoals ik al verwachte heb ik nog geen antwoord op mijn mail naar de verdeler gekregen. Voor ik daar nu een "drama" van ga maken wou ik even weten of de ketel schade kan oplopen als er geen afregeling op gebeurde? Het enige waar ik me wat zorgen over maak zijn de pellets die half opgebrand uit de brandkorf vliegen en de genstertjes die de ganse tijd rondvliegen. Hoort dat zo te zijn of zou dat juist niet mogen?


    _________________
    Edilkamin Seven - German Pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast do maa 14, 2013 6:36 pm

    Johnny,
    pellets horen in het vuurkorfje te verbranden, vonkjes heb je altijd omdat het een geblazen vuur is. De kachel hoort door de verdeler afgesteld te worden op de lokale omstandigheden, dat hoort gewoon bij de plaatsing die je betaald hebt.

    Stevig (schriftelijk) aandringen op een afregeling door de verkoper met een redelijke termijn en dat hoeft nog geen drama in te luiden.
    M.v.g.,
    Dick
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 vr maa 22, 2013 8:53 pm

    Na wat aandringen gaat de verkoper een technieker sturen die de afstelling van de ketel zal komen uitvoeren. Na de afstelling zal ik mijn bevindingen en eventuele merkbare verschillen zeker delen.


    _________________
    Edilkamin Seven - German Pellets
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty seven

    Bericht van Jolo32 di apr 02, 2013 8:01 pm

    Weet iemand wat de "Air 1 tot 9" regeling op de seven juist doet? Volgens de handleiding zou dat de "airflow" regelen, maar ik zie, hoor of voel geen verschil tussen stand 1 tot 9.


    Laatst aangepast door Jolo32 op di apr 02, 2013 8:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Eerste vraagstelling was te beknopt)


    _________________
    Edilkamin Seven - German Pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin di apr 02, 2013 8:20 pm

    dat is de snelheid van de warmelucht ventilator.

    hoe is het afgelopen met de afstelling door de technieker ondertussen?


    Laatst aangepast door erwin op di apr 02, 2013 8:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 di apr 02, 2013 8:24 pm

    Daar heb ik een mail van gekregen waarin stond dat hij me zou contacteren voor een afspraak. Ik ben nog steeds wachtende. Ik heb al enkele keren zelf gebeld, maar kom steeds op voice mail.

    Ik blijf proberen Sad


    _________________
    Edilkamin Seven - German Pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin di apr 02, 2013 8:28 pm

    als je geen verschil voelt tussen air1 en air9 dan staan de waarden daarvan niet goed in de parameters, nog wat extra werk voor de technieker Smile
    ik zou daar toch eens serieus persoonlijk gaan klappen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gast di apr 02, 2013 9:18 pm

    Bij mij stond de ventilator fabrieks-af ook niet goed afgesteld.
    Tussen 1 en 9 idd zo goed als geen verschil.

    Een paar kleine aanpassingen en het is gepiept. Maar dat hoort idd het werk van de
    technieker te zijn.
    Jolo32
    Jolo32
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-03-13

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Jolo32 zo apr 28, 2013 7:04 pm

    Na herhaalde pogingen wordt steeds gemeld dat er een technieker zal gestuurd worden, maar zit hier al met een heleboel katten. Ga proberen om info te vinden om zelf wat instellingen te bekijken/veranderen. Vooral de snelheid van de ventilators en de toevoer van pellets zou ik willen bekijken.


    _________________
    Edilkamin Seven - German Pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van erwin zo apr 28, 2013 7:41 pm

    Jolo32,

    de technieker van kachelschuur zal het waarschijnlijk enorm druk hebben met kachels plaatsen Evil or Very Mad
    ik zal u de parameters doorsturen via PM, bovenaan in grijze balk klikken op "je hebt nieuwe berichten"
    die info graag eerst aandachtig doorlezen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    nieuwe seven afstellen Empty Re: nieuwe seven afstellen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:55 pm