Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_lcapErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_voting_barErvaringen met Badger Pellets - Pagina 12 I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met Badger Pellets

Ga naar beneden 
+32
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
36 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!



Aantal berichten : 2085
Registration date : 22-11-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptydo sep 12, 2013 11:00 am

Alle pellets dient men droog te bewaren, zoals  Fleur terecht schreef, een vochtige kelder is een verkeerde opslagplaats voor eender welke pellet! Leg de pellets van de grond (op pallet bijvoorbeeld) en zorg voor voldoende ventilatie, ook het huis zal daar wel bij varen...
@Krusty: badger is steeds verpakt in papier, nooit een vlies gezien, zelfs geen maagdenvlies...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kris 42
Pelletje
Pelletje
Kris 42


Man Aantal berichten : 28
Registration date : 21-01-12

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo nov 06, 2013 6:21 pm

Ik heb verleden seizoen met Badger gestookt en geen problemen gehad. Dit jaar opnieuw badger gekocht en ik krijg een bruine aanslag op mijn venster. In die mate dat ik ze al moet afwassen met een produkt om vitro keramische kookplaten mee te poetsen, zoniet is die niet proper te krijgen. Zou dit betekenen dat ik die opnieuw moet laten afstellen?
Ik heb een Piazetti MP973 kachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo nov 06, 2013 7:15 pm

Kris42,

toevalling geen zak badger meer staan van vorig jaar om het verschil te zien, heeft de kachel onderhoud gehad?
probeer de ruit eens te poetsen zoals in bericht 194 van dit topic..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Kris 42
Pelletje
Pelletje
Kris 42


Man Aantal berichten : 28
Registration date : 21-01-12

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo nov 06, 2013 8:45 pm

Erwin,

Dat met die as zal ik is proberen.
Ik dacht eerst dat het glas ingebrand was maar na veelvuldig en hard met een microvezeldoek en water erop te wrijven zag ik dat het lichtjes verbeterd was. Daarom dat ik het produkt maar bovengehaald heb van de vitro keramische plaat. Daarmee heb ik uiteindelijk de raam proper gekregen.
Ik heb geen probleem het produkt van de keramische kookplaat te gebruiken maar als ze na 1 of 2 dagen terug zwaar aangebrand is...

De kachel heeft dit jaar nog geen onderhoud gehad en oude badger heb ik niet meer liggen. Die heb ik er ondertussen door gedraaid.
Ik heb een afspraak gemaakt om onderhoud te laten doen en opneiuw laten af te stellen op de badger. Ik hoop dat het dan opgelost is.
Mss dat ik is een foto moet plaatsen van die ruit na 1 dag, ik heb trouwens wel wat meer as als vorig jaar ook.

Kris

een foto zegt natuurlijk altijd meer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptydo nov 07, 2013 11:28 am

Met as gaat er alles meteen af!

Ik had even een gele waas op ons ruitje zitten dat met gewoon water en doek er niet af wou.
Beetje as erbij en na een half minuutje was mijn glas 100% proper.

Ik gebruik trouwens niet graag chemische middeltjes.
Hoe goed je daarna spoelt zal er altijd nog een beetje achterblijven en verdampen als de kachel aan staat.

Dus succes met de as!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyzo nov 10, 2013 10:08 am

Ik was ook een trouwe Badger gebruiker maar nu overgestapt naar Xylets minder as en aanslag op mijn ruitje ook meer warmte en minder verbruik na een week deze te gebruiken is dat toch al een zak. Mijn ruitje maak ik gewoon schoon met een mengeling van water met azijn in een plantenspuit even sproeien met wat keukenrol over en proper duurde wel even langer bij het gebruik van de badgerpellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyza feb 22, 2014 2:58 pm

De badger pellets geven niet zoveel warmte vergeleken met de elite pellets.
Terug naar boven Ga naar beneden
MCZ SUITE AIR
Pellet
Pellet
MCZ SUITE AIR


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 62
Registration date : 17-05-12

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyma feb 24, 2014 10:56 am

branden goed maar in vergelijking met andere pellets zijn deze veel te duur.

_________________
MCZ SUITE AIR  pelletje
fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
Terug naar boven Ga naar beneden
dumo
Pelletje
Pelletje
dumo


Man Aantal berichten : 28
Registration date : 12-08-13

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: veel as en roet met badger pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo feb 26, 2014 12:11 pm

Wij hebben via de groepsaankoop 2 paletten badger pellets gekocht, geen goede ervaring hiermee.
Er zit wel weinig stof in de zakken maar hebben wel verschrikkelijk veel as en oneindig veel roet aan het venster !!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo feb 26, 2014 12:21 pm

heb je hiervoor al andere pellets gebrand in de kachel, ligt het niet aan de kachel of schouw?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
dumo
Pelletje
Pelletje
dumo


Man Aantal berichten : 28
Registration date : 12-08-13

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo feb 26, 2014 2:43 pm

We hebben al andere pellets gebruikt en hadden niet zoveel as en roet.
de eerste weken hadden we bijna geen as maar nu is dat niet te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo okt 21, 2015 2:14 pm

is er al iemand aan het stoken met de badger pellets van de laatste groepsaankoop?
ervaringen mogen altijd gepost worden...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Relax
Pelletkachel
Pelletkachel
Relax


Man Aantal berichten : 657
Leeftijd : 60
Registration date : 19-12-08

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo okt 21, 2015 11:23 pm

Ik :-)

Niet meer as als vroeger en de ruit blijft erg proper, maar dat kan liggen aan het laatste onderhoud aan de kachel.
Over de afgifte van warmte spreek ik me niet uit. Als je niet in perfect dezelfde omstandigheden kan meten, met identieke parameters dus, kan je daar geen zinnig woord over zeggen.

Het enige wat me stoort is dat ik m'n kachel niet onder de 20 graden krijg. Ook de verkoper slaagt er niet in. Zelf aan de instellingen knoeien ga ik niet doen, omdat importeur en verkoper bij het minste staan te roepen dat het je eigen schuld is als er wat fout loopt...

_________________
MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
Badger
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyvr jan 22, 2016 3:30 pm

Wij gaan nu zowel Badger als Xylets Van Total testen in onze nieuwe kachel. Nadeel van de Badgers is misschien wel de papieren zak die misschien vocht aantrekt? en de prijs. De xylets lijken heel goed te branden en zijn ook iets goedkoper, ik zie dit wel niet staan bij de verschillende merken van pellets, dus buiten onze huidige leverancier heb ik geen andere verkooppunt Sad

bovenaan staat een zoekknop, tik daar maar eens xylets in.
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4416
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyvr jan 22, 2016 3:52 pm

Alhoewel deze twee pellets van zeer goei kwaliteit zijn, blijven ze te duur het jaar door !

Xylets zijn alleen te koop in de total benzinestations.Mogelijk is uw installateur ook verdeler van total huisbrandolie en zal daarbij ook nog enkele andere pelletmerken verkopen

Anecdote : Total benzinestation Liedekerke station wil geen pellets meer verkopen wegens geen vraag naar ! Alhoewel de uitbater(gerant) voor zijn privewoning (oude boerderij) in Dilbeek begin deze winter een ganse vracht dus 24 palletten aangekocht heeft van een ander merk.

Omdat de papieren zakken van badger een pluspunt zijn is het toch niet aangeraden deze te bewaren tot volgend jaar.

Als we die prijzen van die 2 pellets vergelijken met de huidige mazoutprijs dan doe je al redelijk wat verlies op jaarbasis.

Misschien is de makro tegen je deur een goed alternatief.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyvr jan 22, 2016 5:48 pm

de papieren badger zakken vind ik een pluspunt om oud papier in te doen en mee te geven met de ophaaldienst
in tegenstelling wat krusty beweert kan je de pellets van badger jaren bewaren op een droge donkere plaats maar dit geld ook voor alle pellets
ik heb 5 j niets anders gestookt ,maar de laatste jaren veeeel te duur.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyza jan 23, 2016 5:53 pm

Zelfde ervaring als Fleur, ik vind de zakken prima! Eén zeer groot voordeel tegenover de plastieken zakken: per ongeluk tegen een hete kachel en de zak blijft intact!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyza jan 23, 2016 7:52 pm

papieren zakken hebben 1 groot voordeel.
je kunt heel goed zien of de zakken ooit in de regen hebben gelegen bij een verkoper...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
baziel
Starter
Starter
baziel


Man Aantal berichten : 5
Registration date : 24-11-11

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptydi dec 26, 2017 9:41 pm

Bij de groepsaankoop dit jaar badger gekocht en moet zeggen dat het voor mij tot nu toe de beste pellets zijn die mijn kacheltje moeten verwerken heeft. Geen stof in de zakken,niet veel vuil op de ruit,geen koek in het brandkorfje en veel warmte. In het verleden verschillende andere pellets geprobeerd maar niet met hetzelfde resultaat dan deze. En ook de prijs is heel goed via de groepsaankoop. Nogmaals bedankt en ik hoop volgend jaar weer te kunnen bestellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptydi dec 26, 2017 10:05 pm

bedankt voor de feedback.

welke kachel heb je en sinds wanneer.
gewoon maar ter info omdat het niet in uw vroegere berichten staat...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
baziel
Starter
Starter
baziel


Man Aantal berichten : 5
Registration date : 24-11-11

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo dec 27, 2017 5:34 pm

Wij hebben reeds 4 jaar een Piazetta P963 gekocht bij Persempre in Puurs. Goede kachel met 2 luchtkanalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven72
Pellet
Pellet
Steven72


Man Aantal berichten : 70
Registration date : 05-03-17

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyza dec 30, 2017 1:39 pm

Op dit ogenblik stoken we met badger en tegenover de rode en groene piron minder stof in de zakken, ruit blijft langer proper en minder koek (gaatjes blijven open bij het uitdoven van de kachel) Ik heb wel het gevoel dat de rode Piron het meeste warmte gaf. Volgende keer zou ik nog de pellets van ecopower willen testen daar ik lid zijnde van de gezinsbond korting heb en dus goedkoper uitkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyzo maa 31, 2019 7:56 pm

afgaande op deze ervaring zijn de badger pellets tegenwoordig niet meer zoals ze geweest zijn...

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Knipse88

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Relax
Pelletkachel
Pelletkachel
Relax


Man Aantal berichten : 657
Leeftijd : 60
Registration date : 19-12-08

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyvr apr 12, 2019 10:02 pm

Dat hangt natuurlijk niet alleen van de pellets af, maar ook van een hoop instellingen van de kachel.
Ik open zelden een zak met een schaar, aangezien je met een redelijke ruk aan het touwtje de papieren zak kan onthoofden. Soms breekt het touwtje en dan gebruik gelijk wat om een opening in de zak te maken, waarna hij makkelijk verder te scheuren is. Een schaar werkt dan ook wel goed.

Ik lees erg weinig slechte recensies, hoewel het internet dé plaats is waar de gebreken aan de kaak worden gesteld, dus 't zal nogal meevallen met die Badgers :-)

_________________
MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
Badger
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31543
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptyma nov 27, 2023 9:30 pm

iemand al ervaringen met de badger pellets van de groepsaankoop.
ik lees her en der over stof en zaagsel in de zakken vastlopende schroeven ed.
liefst recente ervaringen hoe ze jaren geleden waren heeft niemand iets aan...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Relax
Pelletkachel
Pelletkachel
Relax


Man Aantal berichten : 657
Leeftijd : 60
Registration date : 19-12-08

Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Emptywo nov 29, 2023 6:15 pm

Ik kreeg tot nu toe één vraag (605 palletten verkocht) omdat de pellets zich ophopen in het branderpotje en eerst gaan smeulen ipv onmiddellijk ontbranden. Wat mij betreft ligt dit aan de instellingen van de kachel, maar ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

Ik vermoed dat ik meerdere mails/telefoontjes zou krijgen als er klachten zouden zijn.
Tot nu heb ik zelf één pallet opgestookt en ik merk geen enkel verschil met de voorgaande jaren.

_________________
MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
Badger
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Badger Pellets   Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 12 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met Badger Pellets
Terug naar boven 
Pagina 12 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verkooppunten Badger pellets
» Paul De Smet, Ninove-Nederhasselt (9400)
» Ervaringen met Bioflam pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Badger pellets-
Ga naar: