Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 47 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
36 plaatsers

    Ervaringen met Badger Pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 21, 2009 5:14 pm

    Tijdens het grote verlof staan de prijzen op een dieptepunt , ik heb daarover ergens een prijzengrafiek gezien en k vind hem niet meer
    Momenteel is de vraag groot en worden de prijzen opgefokt he is dus aangeraden geen grote hoeveelheden te kopen

    AVEVE liedekerke heeft GRANILUX momenteel 4,5 € per zak afgehaald
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van kempenaar wo jan 21, 2009 5:15 pm

    Ik heb een proefzending gehad van badger bij Indieco(Schoten)
    wou opnieuw bestellen doch men kan niet volgen met de productie
    moet wachten tot einde maand
    Mijn ervarinf is positief weinig stof in de zakken en veeeel warmte
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven wo jan 21, 2009 7:29 pm

    Kempenaar,

    Heb je al je stem uitgebracht in de 'grote pelletenquête onder de topic 'algemene discussies'?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van kempenaar wo jan 21, 2009 9:12 pm

    nee nog niet zal dat doen ok ? Arrow
    Anonymous
    EdRaket
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Badgerpellets

    Bericht van EdRaket di jan 27, 2009 10:20 am

    Sinds november gebruiker van Badgerpellets en zeer tevreden! Goede warmte, weinig as, weinig stof en minieme vervuiling op venster!
    Zijn sinds januari 2009 iets duurder in aankoop geworden.

    • 4,05 / zak
    • 3,85 / pallet (48 zakken)
    • 3,63 / vnf 2 paletten

    Aangekocht te Flobecq.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven di jan 27, 2009 11:45 am

    EdRaket,

    Bedoel je de verkoper op volgende link: https://pellets.forummotion.com/wallonie-f99/home-sweet-home-flobecq-7880-t205.htm

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di jan 27, 2009 12:01 pm

    hallo,

    is er ook nog verschil tss de Badger pellets?
    ben gisteren naar Bouw beurs geweest in Mechelen , waar er ook pelletkachels stonden ( enorm veel interesse van de mensen)
    bij enkele daarvan stonden papieren zakken Badger pellets, maar als ik in de kachels keek dan was het bij de ene donkere en bij de andere lichte ? kan dit? is er nog verschil tussen?
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pellbox di jan 27, 2009 12:21 pm

    Bij mijn weten bestaat er maar 1 soort Badger en dat zijn bleke.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di jan 27, 2009 1:17 pm

    Ik deel Hildes mening...
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven di jan 27, 2009 5:38 pm

    Badger heeft maar 1 kleur en dat is bleek (als dat al een kleur mag zijn)

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 08, 2009 11:23 am

    Ik gebruikte tot voor kort PLOSPAN pellets (4,00 euro /zak). Wegens fabricageproblemen en uitputting bij leverancier heb ik gisteren in Wavre 10 zakken Badger-pellets gekocht aan 5,5 euro/zak. Heel duur als ik jouw prijs per zak zie. Indien ik tevreden ben van Badger ben ik eventueel bereid om aan een gezamelijke aankoop deel te nemen.

    Mvg,

    Benny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven zo feb 08, 2009 11:56 am

    bennylhomme,

    dat is heel duur.

    Was dat bij Pierart?


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van knoepken zo feb 08, 2009 10:15 pm

    5,5 euro per zak ;DIE WIL ZEKER VLUG RIJK WORDEN,,,?????????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 3:09 pm

    Recent had ik gelezen in het tijdschrift van Test-aankoop dat Badger nogal goed scoorde, ik kende jullie forum op dat ogenblik nog niet. Via de website van Badger kwam ik eerst terecht bij Kestens in Tienen en bij Ecochauffe in Jodoigne. De voorraad van beiden was uitgeput. In de buurt vertoevend van Wavre kocht ik inderdaad bij Pierard et Fils 10 zakken aan de gekende prijs van 5,5 euro. Toen ik jullie forum ontdekte vernam ik hier dat in mijn eigenste Binkom bij de plaatstelijke boerenbond eveneens Badger-pellets verkocht werden aan 4,2 euro/zak. Ik besefte dan ook dat ze mij bij Pierard bij mijn "p..tje" hadden gehad en mijn bezoek aan het eerste maar ook het laatste zou geweest zijn. Had ik dit forum maar eerder ontdekt.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven di feb 10, 2009 6:46 pm

    Bennylhomme,

    Verspreid het woord. :D

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 22, 2009 6:13 pm

    Ik ben momenteel mijn achtste zak Badger aan 't stoken nadat ik vroeger altijd Plospan gebruikte . Ik ben tevereden onder Badger, minder tot geen stof in de zak - weinig rookontwikkeling bij de stratfase - goede calorische waarde - weinig stof of roetafzetting in de kachel en op het glas - zuivere vlam - weinig as. Ik kwalificeer Badger dus merkelijk hoger dan Plospan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven ma feb 23, 2009 2:02 pm

    Bennylhomme,

    Dat is ook de ervaring van anderen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro do maa 05, 2009 9:46 am

    bennylhomme schreef:Ik ben momenteel mijn achtste zak Badger aan 't stoken nadat ik vroeger altijd Plospan gebruikte . Ik ben tevereden onder Badger, minder tot geen stof in de zak - weinig rookontwikkeling bij de stratfase - goede calorische waarde - weinig stof of roetafzetting in de kachel en op het glas - zuivere vlam - weinig as. Ik kwalificeer Badger dus merkelijk hoger dan Plospan.
    Momenteel ook Badger aan het uittesten en kan bovenstaande alleen maar bevestigen,na 1,5dag branden,nog geen enkele aanslag op mn ruitje,en heel weinig as!En verschrikkelijk warm Laughing


    Laatst aangepast door pedro op do apr 02, 2009 12:21 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do maa 05, 2009 3:27 pm

    pedro schreef:
    bennylhomme schreef:Ik ben momenteel mijn achtste zak Badger aan 't stoken nadat ik vroeger altijd Plospan gebruikte . Ik ben tevereden onder Badger, minder tot geen stof in de zak - weinig rookontwikkeling bij de stratfase - goede calorische waarde - weinig stof of roetafzetting in de kachel en op het glas - zuivere vlam - weinig as. Ik kwalificeer Badger dus merkelijk hoger dan Plospan.
    Momenteel ook Badger aan het uittesten en kan bovenstaande alleen maar bevestigen,na 1,5dag branden,nog geen enkele aanslag op mn ruitje,en heel weinig as!En verschrikkelijk warm Laughing
    Enig klein minpuntje,de zakken,vind plastiek zakken handiger.....
    Maar allez,anders Supertevreden !!!!

    mja, ik plan binnenkort ook badger te proberen, een van de redenen om voor badger te kiezen bij mij is ook het afvalprobleem, een papieren zak, zet je gewoon bij het oud papier buiten, die plastic zakken van andere merken moet je verzamelen, dan nog eens naar containerpark brengen waar je er dan nog eens mag voor betalen, ... Ik denk dat wie met pellets stookt, ook wel een beetje milieubewust gekozen heeft, ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo maa 18, 2009 2:55 pm

    Ben nu ook Badger aan het uittesten en deze zijn veel beter dan de vorige die ik gebruikte.
    Vooral de warmteproductie is veel groter.
    en inderdaad, ik voel mij ook beter met de papieren zakken ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 3:10 pm

    Ik gebruik nu bijna 1 week Badger pellets. Ik zie geen verschil met Granubois.
    Voor mij zijn ze evenwaardig.
    Wat eigenaardig is dat de kachel al 1 keer heeft gewijgert te starten. Pellets starten niet.
    Dit had ik ook nu en dan met Granubois. Eigenaardig?? Is het mijn kachel??

    Zie ook: https://pellets.forummotion.com/pellets-f77/badger-pellets-zijn-op-t1158-20.htm
    Anonymous
    Hendrik
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Badger kwaliteit

    Bericht van Hendrik wo apr 01, 2009 11:18 pm

    Heb deze winter zo'n 50 zakjes Badger pellets gebruikt, ze zijn ok, behalve de verpakking, wel stevig, maar ze neemt teveel vocht op, waardoor de pellets iets minder hard branden...Verder redelijk wat roetvorming naar mijn gevoel.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro do apr 02, 2009 12:17 am

    Hendrik,

    met de verpakking zelf heb ik geen probleem hoor!Mn eerste gedacht was ook dat plastiek zakken beter zijn maar spreek nu uit ervaring dat dit niet zo is!!!!De papieren zakken zijn veel makkelijker te hanteren bij het uitgieten,als ze leeg zijn gebruik ik ze om mn oud papier in te steken en van vochtopname(ze liggen in mn garage) heb ik gene last.Ivm roetvorming,valt héél goed mee....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van steven do apr 02, 2009 6:22 am

    Hendrik,

    Als je de zakken stapelt in bijvoorbeeld de garage, leg er dan iets onder. (pallet, plastiek, ...)

    Je zal geen last meer hebben van vochtopname.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do apr 02, 2009 4:31 pm

    dus is Badger eigenlijk niet zo goed voor diegene die de zakken pellets buiten moeten stapelen.

    de mijne liggen buiten onder een afdak
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro do apr 02, 2009 4:41 pm

    Denk dat het nooit goed is om zakken pellets buiten te plaatsen,of ze nu in plastiek of papieren zakken zitten.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 3:08 pm