Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+31
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
35 plaatsers

    Ervaringen met Badger Pellets


    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 257
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ben-revo wo jan 30, 2013 10:47 am

    hoi bart , als je de kolenkit vult en daarna leegschud ga je merken dat bij de laatste pellets veel stof zit , dit heb je niet bij het ledigen van een volle kolenkit alleen op het laatste moment bij de laatste pellets , het is juist als het stof blijft kleven , dit gebeurt ook in je kachel , en dan door de druk ( hetzelfde als pellets gemaakt worden )
    begint het stof aan te koeken in de kachel waardoor kans hebt dat de worm gaat blokkeeren of harder moet werken , ik zou gewoon bij de 700kg onderhoudsbeurt de pelletbak laten leegdraaien en dan even de worm stofzuigen ,
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van harrielok wo jan 30, 2013 10:54 am

    daarom zeef ik de laatst 4 kg uit de zak, bevat het meeste stof.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 11:52 am

    Voorheen gebruikte ik ook Badger en er zit inderdaad veel stof in de zakken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar andere pellets. Gebruik nu die van Aveve, wat eigenlijk German Pellets zijn. Dit zijn voor ons althans de beste pellets. Praktisch geen stof en een veel betere verbranding, wat resulteert in minder as en een raampje die langer mooi blijft.
    Pellets zeven, sorry daar heb ik geen boodschap aan. We werken hier met twee in een drie ploegen stelsel en hebben daar nog tijd nog zin voor. Maar enfin, ieder zijn ding natuurlijk.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss wo jan 30, 2013 12:20 pm

    Ik gebruik al sedert 2009 regelmatig Badger en ik moet de eerste zak met stof nog openen, ik zou me tot Badger (Recybois Virton) zelf wenden, Ik had met hen reeds verscheidene malen een uitstekend contact, behalve dat ze nogal duur zijn kan ik enkel positief zijn over Badger.
    Groeten,
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Fleur wo jan 30, 2013 6:14 pm

    bopstein

    welke datum staat er onderaan op deze zak ?
    ik heb reeds 20.000 kg verstookt en nog geen enkele zak met stof.
    kan zijn dat deze zakken slecht verhandeld zijn geweest !!


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ben-revo wo jan 30, 2013 6:26 pm

    Badger staat bekend om zijn constante kwaliteit , maar zoals overal kan de productie wel eens tegen zitten , zoals bv met bioflam in het verleden , het is toch jammer dat je voor een meer dan goede prijs die je betaald een tegen vallende kwaliteit hebt , maar zoals fleur vermeld zijn het misschien het herhaaldelijk verplaatsen de oorzaak .


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 8:47 pm

    je zou eens moeten zien hoe sommigen hier hun zakken pellets in hun remorque smijten! Dat er dan stof zou inzitten... vind ik maar normaal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 10:29 am

    Ze werden geleverd op een pallet. Omwikkeld met plastiekfolie.
    De leverancier, naar wie ik de foto's heb gestuurd, komt ze zaterdag terug ophalen en levert me dan nieuwe.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Annejanne do jan 31, 2013 10:37 am

    @bopsteyn, Dat is dan toch ook het vermelden waard....mooie geste van de leverancier!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ben-revo do jan 31, 2013 10:47 am

    Een prima service zou ik zeggen .


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss do jan 31, 2013 3:16 pm

    Bob, graag de naam van die eerlijke verkoper? Iedereen is hier rap om klachten te plaatsen, als er eens een goeie verkoper tussen zit vergeten ze de naam te vermelden!!!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 3:53 pm

    Allehoutpellets.be (Agro-tuin BVBA)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss do jan 31, 2013 5:11 pm

    Merci Bob, een aanrader dus!
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty goedkopere pellets vinden

    Bericht van grossard.rob do jan 31, 2013 7:58 pm

    Aanrader qua service;

    maar qua prijs affraid affraid affraid
    4.80 per zak badger
    4.31 per zak bij pallet

    Daar moeten ze mij geen rommel voor leveren... (stook nu Girretz aan 3.79 geleverd)

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 8:09 pm

    en vanwaar komen de Girretz pellets
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van grossard.rob do jan 31, 2013 9:10 pm

    Rechtstreeks besteld en geleverd via Girretz-pierre.be
    (nog 30€ retour 3 palletten inbegrepen in de prijs)
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Uthrex do jan 31, 2013 9:33 pm

    Elke verkoper zou die Badger zakken wel terugnemen. Volgens mij is Badger zelf daar vrij precies in.
    Girretz... is dat nog altijd Plospan?


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van grossard.rob do jan 31, 2013 10:29 pm

    @ Uhtrex

    Plospan, dat zou me eigenlijk verbazen, die heb ik ook gehad en gaven een heel andere situatie,
    Nl koek zoals vele gebruikers al aanhaalden; andere kleur pellets en andere kleur as.

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 10:34 am

    Ik heb toch ook al met deze pellets gestookt, die kwamen bij aankoop van de kachel. Zelf geen problemen gehad met extra stof ofzo... Misschien inderdaad een slechte "lading" ofzo...
    meribo
    meribo
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 27
    Registration date : 20-12-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty badger

    Bericht van meribo ma jun 03, 2013 12:11 am

    Bij aankoop Piazzetta hebben we ook een aantal zakken bijgekregen.
    De Badger pellets zien er vrij verzorgd uit met gem lengtes van 2.5 cm.
    In de zakken heel weinig stof onderaan.
    In het verbrandingsproces krijg ik bijzonder weinig as, terwijl de ruit behoorlijk proper blijft.
    Net boven de verbrandingskorf verkrijg ik een witte aanslag wat wijst op een propere verbranding.
    500 m van de deur betaal je de Badger 4.25/zak.
    Het enige minpunt tov de andere geteste pellets is dat ze veel minder warmte produceren.
    De laatste 3 weken goed kunnen uitproberen. Rookgas t° 120° tov Pure power 148°
    Ook duurder dan deze PP 3.77/ zak omgerekend.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty papieren zakken Badger

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 10:25 am

    Beste mensen,

    Ik heb juist Badger palletes bestelt en pas achteraf beseft dat ze in een papieren verpakking komen. Ik moet echter in mijn kelder stokeren die niet helemaal droog is. Het is een muffige kelder met geen raam maar een open gat voor verluchting in de muur. Hoe kan ik de badgers alsnog daar stokeren? Of zit in de papieren verpakking nog een beschermlaag of zo? Hoe houd ik ze het beste droog?

    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van krusty wo sep 11, 2013 10:40 am

    Ik denk dat er nog een geperforeerd velleken plastiek tussen zit , zoals in een cement zak!
    Alhoewel ik zou er niet teveel op rekenen en toch proberen beter af te schermen tegen vocht .
    De badgerfreaks zullen u hier wel kunnen depaneren, hé Fleur?
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Relax wo sep 11, 2013 11:13 am

    Tot zolang je er kan voor zorgen dat de pellets NIET tegen een muur of vloer liggen én er is wel degelijk ventilatie, kan het volgens mij geen kwaad. Dus zorg voor tocht en leg de zakken een 30 cm van de muur weg, op paletten.

    [edit] typo


    Laatst aangepast door Relax op wo sep 11, 2013 11:27 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Fleur wo sep 11, 2013 11:23 am

    krusty,van velletjes plastiek tussen de lagen papier is er geen sprake want de zak op zich is 100% biologisch afbreekbaar,bestaat juist uit 2 vellen degelijk papier
    altijd de tekst lezen op de zakken : met een ROOD uitroepteken staat op de zak vermeld DROOG BEWAREN.
    peeklee,met alle pellts moet je trouwens opletten waar je ze bewaard ,zeker nooit in vochtige ruimtes ,want anders krijg je condens tussen de plastiek zakken met na een tijd nare gevolgen.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van krusty wo sep 11, 2013 11:26 am

    Ik dacht daar heeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden een velleken tussen gezien te hebben !!
    T' zal misschien een tijgervelleken geweest zijn?lol!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss do sep 12, 2013 11:00 am

    Alle pellets dient men droog te bewaren, zoals  Fleur terecht schreef, een vochtige kelder is een verkeerde opslagplaats voor eender welke pellet! Leg de pellets van de grond (op pallet bijvoorbeeld) en zorg voor voldoende ventilatie, ook het huis zal daar wel bij varen...
    @Krusty: badger is steeds verpakt in papier, nooit een vlies gezien, zelfs geen maagdenvlies...

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 11 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 4:05 pm