Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
36 plaatsers

    Ervaringen met Badger Pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 7:58 pm

    denk dat logghe ook lava en olimp doet of deed
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss vr sep 30, 2011 1:10 pm

    Naar mijn ervaring is er weinig verschil in de "Badger"-prijzen! Ze zijn sowieso bij de duurste pellets welke je in België kunt kopen vrees ik. Over de kwaliteit gaan we niet zagen, die is naar mijn ervaring steeds uitstekend en over 2 jaar tijds blijft hun kwaliteit steeds constant, spijtig van die hoge prijs...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast za okt 01, 2011 8:47 pm

    Heb vandaag achter mijn Badgerpellets geweest en ze hebben me verteld bij de leverancier dat de prijs in de komende tijd gemiddeld met 25€ per pallet zal verhogen.

    Groeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do nov 17, 2011 1:24 pm

    Wij zijn nu overgeschakeld op Badgerpellets en hebben 4 dagen geleden 4,25 euro de zak betaald bij logghe oostende maar 4 zakken gekocht wegens plaatsgebrek op aanrader van ons technieker
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 8:52 pm

    bij ons sinds vorige maand ... per zak badger. Wel al 5 jaar goeie kwaliteit, nooit geen klachten. Maar zoals eerder gezegd ze zijn bij de duurste in belgie


    Laatst aangepast door Uthrex op wo nov 23, 2011 9:05 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ¨Prijs weg)
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Uthrex wo nov 23, 2011 9:07 pm

    dafke_307 schreef:bij ons sinds vorige maand ... per zak badger. Wel al 5 jaar goeie kwaliteit, nooit geen klachten. Maar zoals eerder gezegd ze zijn bij de duurste in belgie

    Verkopen jullie al 5j Badger? Proficiat.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 3:37 pm

    Heb tot hier toe zes verschillende pelletmerken getest de laatste weken.
    De Badgers scoorden een derde plaats qua kwaliteit door een middelmatig vuile ruit, een behoorlijke hoeveelheid as en een gemiddelde warmte afgifte. Het prijskaartje meegerekend word dit uiteindelijk een vierde plaats. Zoals altijd is dit een momentopname.

    De andere testkandidaten waren: Aveve, Hogramix groen, Hogramix rood, Maraflam en Colruyt.
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van hermanV di apr 17, 2012 6:03 pm

    Welke waren dan de beste? Aan welke prijs per kilo?
    gr,
    hermanV
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 10:58 pm

    Voor mijn kachel waren de Maraflam pellets 3.714 euro/zak de beste op een kleine afstand gevolgd door de Hogramix rood pellets die iets meer as produceerden alsook het ruitje iets sneller vuil maakten doch dit verschil was miniem. De Aveve pellets waren de duurste in de test en veruit de slechtste met bijna het dubbele aan asproductie en heel vuile ruit. Het prijsverschil is 0.95 cent per zakje van 15 kg zo zie je maar.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Fleur di apr 17, 2012 11:31 pm

    @dxnature

    pas jij dan ook iedere keer parameters aan bij het testen van de verschillende pellets met betrekking hardhout,zachthout,lengte pellets,enz.......


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van dxnature wo apr 18, 2012 6:11 pm

    Neen Fleur, doe ik bewust niet. Ik probeer alle pellets onder identieke condities te testen. Het Leonardo syteem van Edilkamin moet hier zijn werk doen, niet ik. Nu is het wel zo dat eens ik de voor mijn kachel / schouw combinatie de meest bevredigende pellet vind, daarna de dealer een fijnafstemming laat uitvoeren. De kwalitetsvariatie binnen de productie van deze fabrikant moet ik op de koop toe bijnemen doch vermoed dat dit voor een kwaliteitsmerk niet echt veel zal variëren.

    Heb wel van elke geteste pellet beperkte stalen bijgehouden.

    mvg, Ron
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van paularis zo okt 28, 2012 3:05 pm

    Hallo iedereen,

    Net kachel proper gemaakt , 1/2 zak badger erdoor van gisteren tot vandaag en veel meer asse en vuil ruitje dan met mijn Igel pellets daarvoor.(3,65 euro /zak)
    Badger zijn proper in de zak maar minder in mijn pellet kachel.
    In verhouding duur in aankoop en moet meer proper maken.
    De warmte die ze geven is wel dik in orde.
    Alvast maar 2 zakken gekocht als test en die kosten bij AVEVE 4,6 euro / zak.
    Dus bijna 1 euro / zak verschil .... Shocked
    Iedereen zijn vrije keuze natuurlijk Wink

    Niet slecht maar prijs/kwaliteit zijn er andere....

    mvg

    Paul



    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van grossard.rob zo okt 28, 2012 9:19 pm

    DxNature,

    Ik heb een Moon en de Badgers brandden hier ook goed, al staan ze wel aan 4.10€/ volledige pallet aankoop.
    Badger heeft wel het voordeel van recycleerbare zakken.
    Mandi's koekten aan maar gaven evenveel as en warmte.
    Agricon jaagden, veel warmte maar meer verbruik.
    German pellets was een rotzooi, zwarte aanslag op alles, de roetaanslag op de ruit kwam er als een folielaag af.

    Nu heb ik Girretz-pierre liggen, ook bioflam vond ik super.
    Dit is een mengeling naald-loofhout met tragere verbranding lichtere as maar toch goede temperatuur.

    Badgers worden volgens mij overgewaardeerd.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van dxnature zo okt 28, 2012 10:54 pm

    @grossard.rob

    Vond ook raar dat men zo vol lof over die Badgers schrijft, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur vermoed ik en zijn alle kachel/schouw combinaties verschillend, doch ze waren zeker niet de slechtste in mijn kachel maar wel vrij duur.

    Mijn huidige Bioflam dealer neemt de plastiek zakjes terug mee als ze volgende keer weer komen leveren. Dat zal dan volgend stookseizoen zijn en ga ik toch weer eerst een zakje of vijf testen voor ik een aantal paletten inkoop, kwestie van gemoedsrust Neutral
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van paularis zo okt 28, 2012 11:18 pm

    @ Grossard.Rob

    Moet zeggen meestal zijn ook de plastic zakken recycleerbaar.
    Meestal zijn de meeste mensen niet op de hoogte van recycleerbaar plastic.
    https://2img.net/r/ihimizer/img600/425/img5551d.jpg


    mvg

    Paul


    ps : recycleren in container park,bij plastic en niet bij gewoon huis afval :-)


    Laatst aangepast door erwin op zo okt 28, 2012 11:31 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 8:09 am

    In alle gevallen is de verpakking van Badger voor mij een pluspunt. Waarom hebben andere leveranciers dit niet?! Verder is het ook een voordeel dat het een lokale speler is met lokale productie,... Wat de kwaliteit van de pellets betreft kan ik mij aansluiten bij het feit dat het overroepen is en zeker niet beter is dan andere merken, wel in tegendeel. Bij gevolg is de gemiddelde prijs die men voor Badger vraagt volgens mij te hoog… Suspect


    Laatst aangepast door Ilyabis op ma okt 29, 2012 4:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van dxnature ma okt 29, 2012 10:36 am

    @paularis

    Klopt van die recyclage plastiek en je kan ermee naar een containerpark maar omdat ik daar weinig kom was het dienstbetoon van mijn dealer om de zakjes gewoon bij de volgende levering terug mee te nemen. Mooi toch hé, dat noem ik service cheers
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van nick1 ma okt 29, 2012 2:21 pm

    Ik gebruik mijn zakken als vuilniszak, da's ook recycleren zeker. Wink


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 10:39 am

    Zoek een leverancier rond Brugge kreeg prijs daarnet 310euro voor palet 4.77euro per zak das veel te veel
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Annejanne di nov 06, 2012 10:52 am

    Van Badger geen slecht woord ......enkel de prijs is overdreven :-(


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van paularis di nov 06, 2012 11:09 am

    @dnature

    Alvast een heel goede service van je dealer!
    De papieren zakken van badger zijn hiervoor alvast een voordeel. ( met papier en karton meegeven).
    Heb geen idee als je nu bv 2 palleten pellets koopt , hoe de vochtigheid graad zal zijn op het einde van de 2e pallet.( na maanden liggen)

    Groeten,

    Paul


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Fleur di nov 06, 2012 12:53 pm

    @carlgrillet : bij desender-desmet in aartrijke 4.10 euro afgehaald (nieuwe prijs sedert 1 november van 4 euro naar 4.10 euro

    @ paularis : ik heb hier nog zakken badger liggen vanover 3 jaar om eens te zien hoelang ze eetbaar blijven,elk jaar doe ik een zak open en zie geen verschil met de laatste levering,ze liggen wel op zolder ...hoog,droog en in het donker study


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Slecht lot Badger pellets

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 10:21 am

    Goede morgen,

    Na het openenen van 3 zakken Badger pellets merk ik dat er enorm veel zaagsel (precies vermalen pellets) en stof in de zakken zit. Net alsof ze beschadigd zijn. De zakken zijn nochtans niet beschadigd.
    Ook zijn de pellets verre van dezelfde maat. Er zitten heel veel afgebroken/korte stukjes tussen. Ik heb de leverancier verwittigd.
    Wat moet er nu verder gebeuren? Is dat stof echt zo erg voor mijn COMO?
    Hoe doen jullie dat wanneer er stof/zaagsel in zit? Gieten jullie dat toch in de kachel?
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van harrielok wo jan 30, 2013 10:27 am

    Ik zeef het laatste ca 4 kg, wat in de zak over is, met een gebruikte frituur zeef.
    Is eerder een topic over geweest Wie zeeft zijn pellets.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 10:30 am

    Bedankt voor de tip! Ik dacht al een kolenkit te gebruiken, dan zou het stof/zaagsel naar de bodem vallen.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ben-revo wo jan 30, 2013 10:47 am

    hoi bart , als je de kolenkit vult en daarna leegschud ga je merken dat bij de laatste pellets veel stof zit , dit heb je niet bij het ledigen van een volle kolenkit alleen op het laatste moment bij de laatste pellets , het is juist als het stof blijft kleven , dit gebeurt ook in je kachel , en dan door de druk ( hetzelfde als pellets gemaakt worden )
    begint het stof aan te koeken in de kachel waardoor kans hebt dat de worm gaat blokkeeren of harder moet werken , ik zou gewoon bij de 700kg onderhoudsbeurt de pelletbak laten leegdraaien en dan even de worm stofzuigen ,


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:21 pm