Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

patricvds, smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+32
dumo
MCZ SUITE AIR
Kris 42
krusty
meribo
ben-revo
harrielok
nick1
grossard.rob
paularis
Fleur
hermanV
dxnature
goldwing
povi1
ss
francky
erwin
marnic
Geert
johanvl
Annejanne
Block
Philip
knoepken
kempenaar
Uthrex
Relax
plejo
pedro
pellbox
steven
36 plaatsers

    Ervaringen met Badger Pellets


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss wo jan 19, 2011 12:13 pm

    meeki001 schreef:lees de vorige pagina er eens op na ss, staat vol van klachten.
    Mvg

    Echte klachten zie ik niet! Vaag wel en de meesten vallen over de prijs en dat vind ik begrijpelijk, ze profileren zich als de supergoeie pellets en ze horen enkel bij de betere, maar volgens mij zijn ze gewoon duur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 19, 2011 12:21 pm

    ss schreef:
    meeki001 schreef:lees de vorige pagina er eens op na ss, staat vol van klachten.
    Mvg

    Echte klachten zie ik niet! Vaag wel en de meesten vallen over de prijs en dat vind ik begrijpelijk, ze profileren zich als de supergoeie pellets en ze horen enkel bij de betere, maar volgens mij zijn ze gewoon duur.

    Als er geen klachten voor u te lezen zijn dat is puur uw mening, maar de aangekaarte punten zijn voor mij wel duidelijk niet goed te noemen.
    Tja meningen verschillen dus duidelijk.
    Daarom wil ik hier van deze gekende pellets graag een zakje testen om nog duidelijker te kunnen zijn en niet al te vlug een oordeel te vellen. Enkel geraak ik er hier rond gent aan geen kanten aan. We zoeken dus verder.
    Mvg Meeki
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss wo jan 19, 2011 12:50 pm

    meeki001 schreef:
    ss schreef:

    Echte klachten zie ik niet! Vaag wel en de meesten vallen over de prijs en dat vind ik begrijpelijk, ze profileren zich als de supergoeie pellets en ze horen enkel bij de betere, maar volgens mij zijn ze gewoon duur.

    Als er geen klachten voor u te lezen zijn dat is puur uw mening, maar de aangekaarte punten zijn voor mij wel duidelijk niet goed te noemen.
    Tja meningen verschillen dus duidelijk.
    Daarom wil ik hier van deze gekende pellets graag een zakje testen om nog duidelijker te kunnen zijn en niet al te vlug een oordeel te vellen. Enkel geraak ik er hier rond gent aan geen kanten aan. We zoeken dus verder.
    Mvg Meeki

    Ik bedoel dat het vage klachten zijn en de meesten regelen hun kachel niet af op de pellet die ze gebruiken. De voor mij beste pellets (momenteel) en dan nog aan een goeie prijs zijn de cleanfire, maar ook daar zijn er klachten over! En een volgende bestelling zal misschien heel wat minder zijn... Perfectie bestaat niet, en de kwaliteit fluctueert naargelang de grondstof bij de productie, dat is toch duidelijk gebleken!?.
    Maar blijkbaar bevalt het zoeken je!?
    DB in Zulte ( Gent-Zulte = halfuurtje rijden) heeft BADGER, Wonterspan en Mandi.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jan 19, 2011 12:57 pm

    ss schreef:
    meeki001 schreef:

    Als er geen klachten voor u te lezen zijn dat is puur uw mening, maar de aangekaarte punten zijn voor mij wel duidelijk niet goed te noemen.
    Tja meningen verschillen dus duidelijk.
    Daarom wil ik hier van deze gekende pellets graag een zakje testen om nog duidelijker te kunnen zijn en niet al te vlug een oordeel te vellen. Enkel geraak ik er hier rond gent aan geen kanten aan. We zoeken dus verder.
    Mvg Meeki

    Ik bedoel dat het vage klachten zijn en de meesten regelen hun kachel niet af op de pellet die ze gebruiken. De voor mij beste pellets (momenteel) en dan nog aan een goeie prijs zijn de cleanfire, maar ook daar zijn er klachten over! En een volgende bestelling zal misschien heel wat minder zijn... Perfectie bestaat niet, en de kwaliteit fluctueert naargelang de grondstof bij de productie, dat is toch duidelijk gebleken!?.
    Maar blijkbaar bevalt het zoeken je!?
    DB in Zulte ( Gent-Zulte = halfuurtje rijden) heeft BADGER, Wonterspan en Mandi.
    Groeten,
    ss

    Zulte zal het worden dan voor de badger, alvast bedankt en idd de cleanfire staan bij mij hier nu ook op de tweede plaats maar daar ik er hier geen meer kan vinden (gamma zit al weken zonder) hoop ik dat één van de merken die nu op testbank liggen deze zullen vervangen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast vr jan 21, 2011 5:22 pm

    Voila de 1ste zak Badger zit er in, nu nog wachten wat het geeft. Ik ga weer een keer proberen men rookgasventilator 1 standje lager te zetten zodat de vlam rustiger brandt en kijken wat het geeft.

    Groetjes
    Kristel
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro vr jan 21, 2011 8:24 pm

    Als je rookgasventilator lager zet zal de vlam ietsje heviger branden bom !!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast vr jan 21, 2011 8:50 pm

    Raar want dan brandt ze rustiger, maar ik heb het al terug aangepast want ze krijgt dan niet genoeg zuurstof denk ik en dan gaat alles vlug zwart worden en misschien ook nog koek tot gevolg. Waar ik veel last van heb is rondvliegende gensters, zeker als er pellets invallen. Ik vond dat er toch wel wat stof zat in mijn zak Badger, ook als ik die uitgiet in mijn kolenkit, Aveve heeft dit veel minder.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 8:44 pm

    Ik heb een ganse palet Badger opgestookt (mijn eerste palet pellets), maar ben nu overgeschakeld op Piveteau. Piveteau geeft niet meer assen, niet meer aanslag op de ruit dan Badger, maar ik merk wel dat de temperatuur in huis 0,5 tot 1°C hoger is.

    Pesno
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van erwin za jan 22, 2011 8:48 pm

    pesno schreef:Ik heb een ganse palet Badger opgestookt (mijn eerste palet pellets), maar ben nu overgeschakeld op Piveteau. Piveteau geeft niet meer assen, niet meer aanslag op de ruit dan Badger, maar ik merk wel dat de temperatuur in huis 0,5 tot 1°C hoger is.

    Pesno

    dan zal de warmte wel zelfde zijn zeker van de pellets,
    t schommelt buiten meer dan 1graad Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 8:50 pm

    erwin123 schreef:
    pesno schreef:Ik heb een ganse palet Badger opgestookt (mijn eerste palet pellets), maar ben nu overgeschakeld op Piveteau. Piveteau geeft niet meer assen, niet meer aanslag op de ruit dan Badger, maar ik merk wel dat de temperatuur in huis 0,5 tot 1°C hoger is.

    Pesno

    dan zal de warmte wel zelfde zijn zeker van de pellets,
    t schommelt buiten meer dan 1graad Smile

    Ik heb Piveteau reeds eerder getest toen het echt koud was, en ook toen 0,5 tot 1°C meer warmte in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 8:54 pm

    pesno schreef:Ik heb een ganse palet Badger opgestookt (mijn eerste palet pellets), maar ben nu overgeschakeld op Piveteau. Piveteau geeft niet meer assen, niet meer aanslag op de ruit dan Badger, maar ik merk wel dat de temperatuur in huis 0,5 tot 1°C hoger is.

    Pesno

    Ik heb ze net ook getest en moet zeggen dat ze voor mij super meevallen die Piveteau. Mijn bevindingen kan je nalezen bij de kenmerken van Piveteau.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 4:43 pm

    Mijn pallet Badgers is op, nu heb ik power + om te testen, maar wat een verschil! Iedere dag uitkuisen, verstopte luchttoevoeren in het branderpotje, en een harde koek zijn het resultaat. Badger was dan misschien duurder (17 cent!) maar de kachel mocht gerust 4 dagen werken zonder stofzuiger
    https://2img.net/r/ihimizer/i/dscf8261.jpg/

    Ik ga bij de wasbeer blijven denk ik...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 6:08 pm

    Bram schreef:Mijn pallet Badgers is op, nu heb ik power + om te testen, maar wat een verschil! Iedere dag uitkuisen, verstopte luchttoevoeren in het branderpotje, en een harde koek zijn het resultaat. Badger was dan misschien duurder (17 cent!) maar de kachel mocht gerust 4 dagen werken zonder stofzuiger
    https://2img.net/r/ihimizer/i/dscf8261.jpg/

    Ik ga bij de wasbeer blijven denk ik...




    bram
    kosten die badgers bij jou in de buurt 3.67euro ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 6:19 pm

    @ Fleur,

    ja hoor, zelfde prijs als vorig jaar, mijn kachelboer organiseert geregeld een verkoop voor zijn klanten.

    groeten, Bram
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van pedro zo feb 20, 2011 6:22 pm

    En waar is dat Bram?????


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van goldwing zo feb 20, 2011 8:22 pm

    Ik stook met pellets van de makro en branderpotje is ook vuil maar wel veel minder as van dan plonspan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van erwin zo feb 20, 2011 9:49 pm

    Bram schreef:Mijn pallet Badgers is op, nu heb ik power + om te testen, maar wat een verschil! Iedere dag uitkuisen, verstopte luchttoevoeren in het branderpotje, en een harde koek zijn het resultaat. Badger was dan misschien duurder (17 cent!) maar de kachel mocht gerust 4 dagen werken zonder stofzuiger
    https://2img.net/r/ihimizer/i/dscf8261.jpg/

    Ik ga bij de wasbeer blijven denk ik...

    bram de trek 1 hoger zetten helpt misschien


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 10:39 pm

    erwin123 schreef:
    Bram schreef:Mijn pallet Badgers is op, nu heb ik power + om te testen, maar wat een verschil! Iedere dag uitkuisen, verstopte luchttoevoeren in het branderpotje, en een harde koek zijn het resultaat. Badger was dan misschien duurder (17 cent!) maar de kachel mocht gerust 4 dagen werken zonder stofzuiger
    https://2img.net/r/ihimizer/i/dscf8261.jpg/

    Ik ga bij de wasbeer blijven denk ik...

    bram de trek 1 hoger zetten helpt misschien

    Dan ga je wel meer warmte de schouw in sturen en 1hoger ga je niet eens merken
    Gewoon goede pellets voor u kachel kopen
    Gr.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van erwin zo feb 20, 2011 11:36 pm

    swupsie schreef:
    Gewoon goede pellets voor u kachel kopen
    Gr.

    swupsie je moet dat anders verwoorden:
    pellets kopen die goed in uw kachel branden

    pellets die bij u niet goed zijn, zijn daarom niet slecht in een andere kachel
    Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo jul 06, 2011 4:10 pm

    Bram schreef:Mijn pallet Badgers is op, nu heb ik power + om te testen, maar wat een verschil! Iedere dag uitkuisen, verstopte luchttoevoeren in het branderpotje, en een harde koek zijn het resultaat. Badger was dan misschien duurder (17 cent!) maar de kachel mocht gerust 4 dagen werken zonder stofzuiger
    https://2img.net/r/ihimizer/i/dscf8261.jpg/

    Ik ga bij de wasbeer blijven denk ik...


    Waar heb jij je pellets gaan halen?
    Ik ben van Zwevegem en dat is niet zo ver van Gullegem
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast di sep 27, 2011 9:12 pm

    Zitten de pellets van Badger gewoon in een papierenzak of zit er nog plastiek binnenzak in?

    grt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van ss wo sep 28, 2011 12:38 pm

    jurgend schreef:Zitten de pellets van Badger gewoon in een papierenzak of zit er nog plastiek binnenzak in?

    grt

    Zeer goede zakken, volledig papier maar heel sterk. Scheuren niet en smelten dus ook niet als ze per ongeluk tegen de kachel komen!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 7:48 pm

    Kunnen de pellets dan niet makkelijker vochtig worden in papierenzakken?

    Heeft er soms al iemand Badgerpellets gekocht bij brandstoffen Logghe in Oostende?

    mvg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 11:15 pm

    nee, maar wel een plaats waar je kunt afdingen.Bij dewever in Bredene zijn trouwens ook de Olimp en Lava te krijgen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 6:30 pm

    Heb wel gehoord dat Dewever tamelijk duur is.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 7:58 pm

    denk dat logghe ook lava en olimp doet of deed

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Badger Pellets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen met Badger Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 3:59 pm