Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 4 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Empty P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Bericht van Gast ma apr 15, 2013 4:01 pm

    Ik zit met het probleem dat mijn temperatuur binnen geleidelijk aan blijft verhogen.
    Neem nu dat het binnen ongeveer een 18°a 19°is dan zal mijn temperatuur oplopen tot een 23° ook al staat deze bvb op 20° en op de laagste stand (P1)
    Nu is mijn vraag kan ik hier iets aan doen door de instelling van de pellet toevoer te wijzigen of iets anders aan te passen.
    Graag jullie hulp.
    Het betreft een piazzetta p 956.
    Ik zou zeggen ik verander iets maar ik weet niet hoe en of waar ik zou moeten beginnen.
    Alvast bedankt.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Empty Re: P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Bericht van Gast ma apr 15, 2013 4:09 pm

    Bekend fenomeen waar al veel over is gesproken op het forum, de minimum warmteopbrengst van de kachel is groter dan het warmteverlies bij deze temperaturen.

    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Zweten

    Drie mogelijkheden, zwembroek aantrekken, de deuren openzetten of de kachel uitzetten tot er weer warmtebehoefte is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Empty Re: P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Bericht van erwin ma apr 15, 2013 4:20 pm

    mits wat moeite, zoekwerk en wat topics doorlezen study vond ik volgende 2 topics, voor uw kachel zal dat wel ongeveer gelijkaardig zijn:

    https://pellets.forummotion.com/t4412-piazetta-p955
    https://pellets.forummotion.com/t6270-piazzetta-p955-afstellen-op-bioflam

    als je dit al eens doorleest en wacht op wat aanvulling van nick1 hier dan zal dat wel opgelost geraken, interessant om weten is nog dat wijzigen van parameters altijd op eigen risico is met mogelijk garantieverlies als er iets misgaat ..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Empty Re: P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Bericht van nick1 ma apr 15, 2013 5:17 pm

    ik heb vandaag ook mijn pellettoevoer verminderd, 't was hier binnen 25° en oplopend met alles op minimum. Mijn pellettoevoer voor P1 (parameter 6) staat nu op 2.3, lager mag ik niet gaan want de temperatuur (controle via "state stove") is nu net 76° en de ventilator valt uit op 75°(deze parameter 15 heb ik in het verleden al verlaagd van 85° naar 75°)
    Hoe je de parameters wijzigt heb ik zoals hierboven gemeld al uitgebreid beschreven in de door Erwin geplaatste links.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    P956 - Temperatuur blijft oplopen.  Empty Re: P956 - Temperatuur blijft oplopen.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 5:50 pm