Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
nick1
erwin
grossard.rob
jeanhup
krusty
jbke
Fleur
steven
12 plaatsers

    pelletkachel verplaatsen/transporteren


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4749
    Registration date : 18-12-08

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van pedro zo nov 03, 2013 10:20 pm

    Ik heb mn pelletkachel hier met 4man (ttz 3man en 1vrouw lol! ) een paar maand geleden in ons nieuw huis binnengebracht,
    en 2x5trappen moeten doen, wel ik kan jullie vertellen dat het allesbehalve aan te raden is om te sleuren met een pelletkachel op trappen zonder steekkarretje of dergelijke te gebruiken...Grip aan zo een kachel heb je gewoonweg niet....
    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty pelletkachel vervoeren

    Bericht van rotjer ma jan 06, 2014 6:59 pm

    kan een pelletkachel plat in een break , of moet dat altijd recht staan om te vervoeren?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van Gast ma jan 06, 2014 7:04 pm

    Loszittende delen apart nemen en dan op zijn rug leggen, rust de kachel ook nog uit voor hij weer aan het werk moet.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van stef123 di jan 07, 2014 7:12 am

    Tja een pelletkachel de trap opsleuren, die van mij weegt 260 KG....ik zou er niet aan beginnen. Zowieso denk ik dat voor de jouwe een steekkarretje de beste oplossing zal zijn. Dat hoeft zelfs geen met 3 wielen te zijn, een "normaal" met 1 paar wielen zal ook al voldoende zijn.

    Ik heb vroeger eens een wasmachine de trap AF weliswaar, gewoon stilletjesaan laten glijden, trap per trap met 2 man, op een dik deken om de trap niet te beschadigen. En tegen dat de wasmachine beneden was had ik geen pijn in mijn rug ook niet.
    konijn
    konijn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Registration date : 27-01-13

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van konijn zo feb 02, 2014 7:27 pm

    kan ik mijn kachel op wieltjes of glijpastilles laten staan.Gezien ik er moeilijk achter kan,zou ik deze bij onderhoud naar voren of naar buiten kunnen rijden.
    Ik heb bang dat de kachel bij gebruik trilt en los zou komen van de schouw.
    Heeft iemand enige ervaring?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van erwin zo feb 02, 2014 7:59 pm

    ik denk niet dat een pelletkachel echt trilt en zich gaat losrijden van de schouw.
    voor wat extra zekerheid kan je wieltjes met een rem gebruiken.

    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Ijzer%20wiel%20met%20rem%20klein


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel verplaatsen/transporteren - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel verplaatsen/transporteren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 1:45 pm