Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 26 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 56
    Registration date : 10-09-13

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Aluminium korrels in de as van plosspan pellets

    Bericht van Sjaak wenneker za nov 11, 2017 11:39 am

    Bij toeval ben ik er achter gekomen dat er aluminium korreltjes in de as achterblijven,vanmorgen heb ik de aszuiger geleegd en omdat er we eens een beetje pellets meegezogen worden heb ik ze gezeefd over een stuk vliegengaas en toen kwam ik er achter dat er een aardig laagje korreltje van aluminium in zaten,dit was van twee weken,het zijn de bruine pellets van plosspan.Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan het zijn EN Plus A1 pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin za nov 11, 2017 1:42 pm

    ik denk dat er iets tussen de pellets zat wat gesmolten is in de brandpot.
    smeltpunt van gewone aluminium is 660°C.
    binnen een week kontroleren of er nog aluminium korreltjes in de aszuiger zitten.
    kan eenmalig geweest zijn maar je weet nooit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Adeo ma jan 09, 2023 9:41 am

    Gebruik altijd Plospan pellets, altijd goed bevallen, maar ook gecertificeerde pellets kunnen problemen geven.

    Onze Puros Nevis begon ineens kortstondig wel heel vreemd geluid te maken, we waren in de buurt dus meteen op eindreiniging gezet.  affraid

    Moest iets te maken hebben met de aanvoer van pellets.
    Vijzel muurvast komen te zitten door een stukje hout, iets groter dan een pellet.

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Plospa10

    Stukje zat vast tussen vijzel en inloop, de aandrijving van de vijzel (motor) had zichzelf vast gedraaid.
    De voorraad pellets eruit gehaald, de boosdoener met een bijtel bewerken en vervolgens alle bevestigingen losdraaien om er weer een beetje speling in te krijgen.

    De hele zooi weer in elkaar zetten en de Puros Nevis loopt weer als een  sunny


    _________________
    Puros Nevis en Artel JuliaNext
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin ma jan 09, 2023 10:05 am

    kan bij elk merk gebeuren, voor zelfde geld was de pelletmotor defect geweest.
    melden aan de verkoper en de producent, als je zegt dat je 2 dagen in de kou zat krijg je mss enkele zakken gratis ter compensatie. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Adeo ma jan 09, 2023 11:15 am

    Nou, het is goed afgelopen maar wat is zo'n motor ongelofelijk sterk, heeft een stuk van het frame weggedrukt.
    Had meteen in de gaten bij de eerste "kreun" dat dat iets met de pellet toevoer moest zijn en gelukkig was het maar gedurende één puls en direct ingegrepen.


    _________________
    Puros Nevis en Artel JuliaNext
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin ma jan 09, 2023 4:55 pm

    wss nog een motor met metalen tandwielen. de plastieken die ze nu erin steken breken in 2.
    als die zo sterk is kun je de kachel in de zomer als hakselaar gebruiken. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 4:26 am