Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Piazzetta P962 upgrade

    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII za nov 30, 2013 1:15 pm

    Woesdag eerstkomend wordt er op mijn vraag een update uitgevoerd aan mijn Piazzetta P962.
    Er wordt namelijk een nieuw moederbord geplaatst en een nieuwe ventilatorkaart.

    Met deze upgrade wordt er een ecofunctie toegevoegd. Ik doe deze upgrade, omdat we toch wel een zeer goed geïsoleerd huis hebben. In het tussenseizoen is het soms van het goede te veel en met deze ecofunctie zouden we de temperatuur beter onder controle hebben (dat hopen we toch).
    Nadeel kan dan een iets hoger verbruik zijn en de gloeikaars die vlugger zal verslijten, maar dat nemen we er dan maar bij.

    Ik ga de Piazzetta P962 gebruikers op de hoogte houden van de werkzaamheden en de ervaringen.

    Groetjes,
    XTZ99.25MKII
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gast za nov 30, 2013 3:08 pm

    Kun je ook zeggen wat die "extra ecofunctie" dan precies inhoud?
    ivanhoed
    ivanhoed
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 10-04-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van ivanhoed za nov 30, 2013 3:16 pm

    ik denk dat de kachel dan uitvalt wanneer men zijn graden bereikt heeft
    bij de nwe modellen is dat nu standaard bij de oudere niet en blijft kachel altijd branden
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII za nov 30, 2013 5:55 pm

    Klopt, de kachel gaat uit bij de ingestelde temperatuur en start terug op wanneer de temperatuur zakt. Stel, je stelt de temperatuur in op 22°, dan kan je die instellen dat hij op 23° zichzelf uitschakelt en op bvb 20° terug inschakelt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gast za nov 30, 2013 6:05 pm

    Oké, bedankt voor de uitleg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Piazzetta P962

    Bericht van Gast za nov 30, 2013 7:06 pm

    @XTZ99

    Heb momenteel hetzelfde probleem dat de temp. veel te hoog oploopt.
    Heb jij enig idee kwa richtprijs voor deze upgrade?
    ivanhoed
    ivanhoed
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 10-04-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van ivanhoed za nov 30, 2013 8:02 pm

    denk zo tussen de 250 en 350 eur koop je wel heel wat pellets mee
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van nick1 za nov 30, 2013 8:55 pm

    Naast het feit dat de gloeikaars sneller zal slijten moet je kachel telkens weer opnieuw zijn min. temperatuur halen alvorens de ventilator warmte begint te plaatsen. Ik veronderstel dat de kachel bij het uitschakelen tevens de uitdoofprocedure doorloopt waardoor je rookgassventilator telkens op zijn verhoogd toerental draait met als gevolg misschien hogere slijtage van deze ventilator? Ik vraag me af of zo'n upgrade wel interessant is als m'n veronderstellingen kloppen.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII za nov 30, 2013 11:45 pm

    Nick1,
    Wanneer de kachel opstart in bvb. P2, dan gaat de kachel ook bij de uitdoofprocedure op P2 werken.
    De P962 kan heus wel tegen een stootje, de ventilatoren en de rookgasventilator zijn van zeer degelijke kwaliteit. De ecofunctie heeft wel degelijk nut in een zeer goed geïsoleerd huis en dat is juist de voorwaarde. In een matig geïsoleerd huis heeft deze functie weinig of geen nut.
    Jammer genoeg informeert Piazzetta hier onvoeldoende over, maar MCZ daarentegen heeft daar duidelijke info over.

    Ik verwarm mijn ganse huis, van boven tot onder (325 kubiek, woonkamer putje winter makkelijk 24°, boven 20°, verbruik 110 zakken pellets) dus met mijn isolatie zit het wel goed.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII zo dec 01, 2013 11:44 am

    @XTZ99

    Heb momenteel hetzelfde probleem dat de temp. veel te hoog oploopt.
    Heb jij enig idee kwa richtprijs voor deze upgrade?


    Sewi, ik heb een pm gestuurd met de prijzen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gast wo dec 11, 2013 9:40 pm

    @xtz99 hallo al enig resultaat na upgrade
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII wo dec 11, 2013 10:36 pm

    De afspraak werd verplaatst naar volgende week dinsdag 17/12.
    Ik zal je op de hoogte houden.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII di dec 17, 2013 10:31 pm

    De upgrade werd vandaag zoals beloofd uitgevoerd. Toch nog wat werk. De kachel moest natuurlijk volledig opnieuw afgeregeld worden en dankzij de nieuwe software gebeurt dit nu nog veel nauwkeuriger dan voorheen. De kachel brandt mooi en rustig en ze is ook wat stiller geworden omdat de rookgasventilator beter is geregeld. Het belangrijkste is echter dat de kachel nu een ecofunctie heeft. Deze is nu ingeschakeld en bewijst eigenlijk in onze situatie meteen zijn nut. Doordat we een zeer goed geïsoleerd huis hebben, kon de temperatuur vroeger aardig oplopen en moesten we werkelijk alle deuren opzetten en dan bleef de temperatuur nog stijgen. Nu is de kachel ingesteld op 22° en wanneer ze 24° bereikt gaat ze volledig uit. Als de temperatuur zakt naar 21° schakelt ze terug in. Meerverbruik zal er niet zijn, omdat de kachel opstart en brandt op het laagste vermogen. Ze is nu in werking van 16 uur en heeft éénmaal herstart in een tijdspanne van 6 uren. Het enige nadeel is dat de gloeikaars wel vlugger gaat verslijten, maar dat weegt niet op tegen het comfort dat we nu hebben. Moesten er nog andere puntjes aan het licht komen, zowel positef als negatief, laat ik het hier graag weten.
    Bij de update werd het volgende vervangen: het moederbord en de stuurkaart voor de rookgasventilator. Voor de geinteresseerden, de update is niet goedkoop: 170 € voor het moederbord en 140 € voor de ventilatorkaart plus een kleine 2 uur werk. Ik heb wel terug 5 jaar garantie op de nieuwe onderdelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gast wo dec 18, 2013 7:33 am

    Hallo,
    Ben ook wel geintresseerd in deze upgrade, door wie heb je dit laten uitvoeren ?
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII wo dec 18, 2013 8:13 am

    @Sewi,

    In eerste instantie heb ik contact opgenomen met de importeur Per Sempre en zij hebben dan de nodige onderdelen verstuurd naar mijn dealer, die vervolgens een afspraak heeft gemaakt. Mijn dealer is ID-Pellets uit Veurne, wellicht te ver om van de kust naar Vlaams Brabant te komen. Waarschijnlijk kan Per Sempre zelf bij u langskomen, maar omdat zulke upgrades geen voorrang krijgen van Per Sempre zou het wel eens lang kunnen duren eer ze langskomen.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van pellbox wo dec 18, 2013 9:26 am

    XTZ99.25MKII,

    je hebt zeker een meerverbruik, omdat de pelletkachel bij de opstart veel pellets nodig heeft om een vlam te kunnen maken en bij jou gebeurt dit verschillende keren per dag.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII wo dec 18, 2013 9:54 am

    @ pellbox

    Bij opstart staat de pelletkachel ingesteld als volgt:

    04P: 2,8
    05P: 3,3
    Dit zijn de waarden om op te starten.

    06P = vermogen P1 is de waarde 3,2 dat is dus slecht 1/10 van een seconde minder lang dan bij opstart, dus dit zal allicht niet veel uitmaken.

    De kachel start zo goed als altijd op in P1, enkel als het heel hard vriest zetten we ze op P2 of P3, maar bij erge koude wordt de ecofunctie dan ook niet aangesproken.

    Het is dus ook zo, zoals bij huidige temperaturen, dat de kachel hooguit een 8-tal uren per dag effectief brandt, dankzij de ecofunctie, Hoewel hier 24 uur op 24 uur iemand thuis is. Zoals ik al eerder zij, moet je een zeer goed geïsoleerd huis hebben om hier gebruik van te maken. Wij zullen dus zeker geen meerverbruik hebben, wel in tegendeel, de kachel springt veel spaarzamer om met de pellets. Eens de kachel bvb 23° bereikt duurt het 4 uur eer de kachel terug opstart. De kachel start terug op bij 21°. Wij moeten nu ook niet al de deuren meer openzetten..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gast ma dec 30, 2013 10:31 pm

    hi
    en heb je dan een andere afstandbediening ook nodig bij die upgrade of wordt die meegelevert met moederbord ,want denk niet dat het reeds in afstandbediening in geprogrammeert ziet ,alléé ik zie dat toch niet ,heb ook een p962 van ID pellets
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van XTZ99.25MKII ma dec 30, 2013 11:31 pm

    Hey duimpje,

    De afstandsbediening blijft dezelfde. Na de upgrade komt de nieuwe functie er vanzelf bij op de afstandsbediening.
    De upgrade is nu zo'n 2 weken terug gedaan en wij zijn super tervreden hierover en het comfort is zoveel hoger. De kachel verbruikt nu ongeveer 1kg per uur, dus dat is eigenlijk hetzelfde als voor de upgrade, maar ze brandt wel veel minder lang per dag. Als we een ganse dag thuis zijn, verstoken we ongeveer 7 tot 8 kg per 24 uur. De temperatuur schommelt tussen 24 en 21°, met een gemiddelde van 22°. Uw woning moet wel meer dan gemiddeld goed geïsoleerd zijn hiervoor, zodat het warmteverlies niet meer bedraagt dan 1° op anderhalfuur. Gemiddeld gaat de kachel 3 maal per dag aan/uit (van 6 uur tot 23 uur). 's Nachts zetten we de kachel op 18° en tot nu toe heeft ze nog niet gebrand tijdens de nacht. Als je goede isolatie hebt raad ik je het zeker aan.

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta P962 upgrade Empty Re: Piazzetta P962 upgrade

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 9:02 am