Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
harrielok
stef123
Fleur
erwin
XTZ99.25MKII
plejo
antonio1980
Philip
pedro
Uthrex
steven
15 plaatsers

    Beste merk?


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van ss di dec 03, 2013 11:04 am

    ik vraag me soms af hoe ze erbij komen een bepaald merk te verdelen?

    Ik wil deze vraag van "Fleur" graag beantwoorden.
    -Als je als zelfstandige verdeler "dealer" van een bepaald merk wilt worden dan doet een gemotiveerde zelfstandige dat bijvoorbeeld op volgende manier:
    Punt 1. Gaat het om een bij het publiek gekend merk of niet? (naam/merk-gekendheid)
    Punt 2. Heeft het merk een goeie reputatie? Ervaring?
    Punt 3. Heeft het merk niet teveel verdelers? (bescherming van de dealer, ze leveren toch niet aan om het even wie!? (geen kans dat er een nieuwe dealer(s) aan je achterdeur komt)
    Punt 4. Garanderen ze me een goeie marge? (vaste verkoopprijzen, ze tolereren geen bradeurs)
    Punt 5. Garanderen ze onderdelen met voldoende voorraad en een technische service voor moeilijke problemen? (Opgeleide technici?), hoe zit het met de support van de dealer?
    Punt 6. Hoe zit het met de marketing? Lanceren ze de nieuwe modellen met de nodige reclame?
    Punt 7. Genoeg aanbod? (modellen genoeg? compleet gamma?)
    De volgorde inzake het belang van deze punten zal variëren naargelang het idee van de zelfstandige...

    Of je begint aan een nieuw avontuur met een totaal nieuw merk en dan komt het er op aan of je vertrouwen hebt in de mensen waar je mee in zee gaat... Dat is natuurlijk de moeilijkste manier om met een merk te beginnen. Is dat nieuw merk zijn thuisbasis heel ver gelegen, dan moet je al heel zeker zijn van de kwaliteit van de producten en moet je op amper of geen steun van de fabrikant rekenen, een hele opgave dus...

    Zijn er installateurs die hier iets willen aan toevoegen???

    Groeten,
    ss
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van harrielok di dec 03, 2013 11:07 am

    ss dit klopt wel aardig


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van erwin wo dec 04, 2013 2:59 pm

    wat betreft de prijs van wisselstukken staat edilkamin allessinds bovenaan geklasseerd,
    bijna 400 euro voor een simpele print, veel duurder zul je ze niet gauw vinden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van marc zo dec 08, 2013 11:47 pm

    Wat  degelijkheid betreft is edilkamin goed . Wat service betreft redelijk en wat prijzen onderdelen betreft veel te duur .
    Zelf installeer ik als plaatser in loondienst edilkamin en mcz en heb een edilkamin pellinsert 54 . Ik zou indien ik een nieuwe koop sterk twijfelen . MCZ is goed , betaalbaar , snelle en correcte service en degelijke prijs van onderdelen  maar geen fonte en ik heb al mcz 's gezien die plooien .

    Wat de onderdelen betreft van edilkamin zie eens op de markt voor niet edilkamin onderdelen .
    Mijn ventilator was stuk prijs edilkamin 320 euro zelf even opgezocht naar alternatief 75 euro ebmpapst verdelen ze ook elders .
    Printplaat heb ik al hersteld kostte 0,49 cent en 2uur werk met in en uitbouwen .
    Meest voorkomende printbreuk is een van de triac's .
    Ik weet ook wel dat veel installateurs die gewoon vervangen ( ik op het werk ook trouwens ) maar je kan ze herstellen , zo doe ik het voor mezelf

    En om nu op u vraag te antwoorden of edilkamin de beste is NEE want er is altijd iemand of iets beter maar het is zeer goed .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 9:53 am

    Ik heb zelf reeds veel merken geïnstalleerd en schat Mcz en Edilkamin toch in als de toppers in de pellet markt. Ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Zo vind ik persoonlijk dat voor toestellen met kanalisatie MCZ beter zijn werk doet en de radiografische afstandsbedieningen zijn beter als de variant met infrarood bij Edilkamin. Edilkamin heeft dan weer als troef dat ze werken met een massief gietijzeren binnenwerk. Indien echter met een kanalisatie op verdere afstand gewerkt wordt, dient best gewerkt te worden met een extra ventilatie unit. Er zijn voldoende goede kachels en merken, het is de dienst na verkoop die de invoerder aanbiedt die voor mij als voornaamste voorwaarde geldt bij het werken met een merk. En daarin blinken zowel Mcz alsook Edilkamin met als respectievelijke invoerders Fero en Girretz toch het meest uit. Er zijn doorheen de jaren wel wat problemen geweest met techniekers die de werkdruk niet aan konden en vertrekken waardoor wacht tijden toch nog opliepen. Maar over het algemeen kunnen we daar niet te veel over klagen.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Fleur ma dec 09, 2013 12:24 pm

    dat word hier een gratis reclame topic voor edilkamin zekers
    waarom zouden zij de beste kachels hebben ? er zijn nog zoveel andere merken !!!!!!
    hoelang denken jullie dat die kachels gaan branden zonder noemenswaardige kosten ?
    een toestel,kachel ,auto of wat dan ook heeft maar zijn diensten bewezen na jaren van intens gebruik en in de volksmond als degelijk en betrouwbaar worden bestempeld

    ik geef jullie een voorbeeld

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 12:38 pm

    Dus bij deze een oproep aan die gene die 100.000Kg pellets heeft verbrand zonder problemen aan zijn kachel  cheers 
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Fleur ma dec 09, 2013 12:53 pm

     wat?.....dit vind ik een realistische benadering janus..... tof.....heel happy  


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van erwin ma dec 09, 2013 1:08 pm

    1. maak na 10 jaar het totaal van de aankoopprijs en de gedane kosten om de kachel zolang brandend te houden.
    2. geef dan uw verkoper een puntenscore op 10 voor service en dienst na verkoop.
    3. deel 1 door 2

    de laagste scores bij 3 zijn dan mogelijke kandidaten voor de titel van beste merk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 4:35 pm

    denk dat er nog andere kachels goed zijn , heb een deville (frehel) kachel en gaat zijn 6de jaar in,
    enkele weken geleden de eerste kosten gehad (rookgasventilator stuk 310 euro) en voor de rest nog geen enkele keer gehaperd ,
    doe het onderhoud allemaal zelf , dus die 5 a 600 euro aan onderhoud heb ik ook uitgespaard op die 6 jaar ,
    ondertussen ken ik mijn kachel van binnen en van buiten,
    vind wel dat de meeste verkopers zich vast houden aan de Italiaanse merken wat ook een goed merk zal zijn,
    maar vindt wel niemand die deville kachels verkoopt dat in mijn ogen toch ook een degelijke kachel is
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van jeanhup ma dec 09, 2013 9:10 pm

    Joske: de pelletkachels van Deville komen ook gewoon uit Italië (en binnenkort zelfs Polen).
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van stef123 di dec 10, 2013 7:51 am

    Gratis reclame voor Edilkamin......

    Dan moet je dit topic eens lezen, Edilkamin komt daar toch niet zo goed uit he, ik ga niet zeggen dat het slecht is, maar goed en tevreden is anders.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Gast za dec 14, 2013 9:59 am

    Als trouwe Rika stoker wil ik toch hier nog even op stoefen.
    Zijn mss wat duurder in aankoop maar wel degelijk materiaal.

    Plus als je service aankaart, de invoerder van Rika, Stroomop is echt super qua service.
    Mensen daar springen direct ten hulp als het moet.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van zoom di dec 17, 2013 8:07 pm

    zoals elders te lezen heb ik onze edelkamin funny van 1 jaar ingeruild voor een 2 jaar oude piazzetta p961.
    toch een heel verschil hoor. is nieuw natuurlijk wel een andere prijsklasse maar qua warmtecomfort komt de funny nauwelijks aan de enkels van de P961.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Wat is nu de beste pelletkachel?

    Bericht van Gast za feb 25, 2017 12:10 pm

    Hallo!


    Mijn naam is Bart en ben al een tijdje het internet aan het rondsnuffelen naar informatie omtrent pelletkachels.
    Wij hebben sinds 2 jaar een gerenoveerde woning gekocht, waarin een Flam houtkachel staat (werkt enorm goed!!!!!). Maar qua onderhoud, gebruiksgemak, veiligheid en ga zo maar door.... hebben wij deze verkocht en zijn we nu op zoek naar de beste pelletkachel op de markt. Ik heb alleszins al veel informatie van op jullie forum kunnen lezen (waarvoor ik jullie al op voorhand dankbaar ben).
    Toch heb ik nog steeds mijn grootste vraag niet kunnen oplossen na al een hele tijd zoeken: Wat is nu de beste pelletkachel?

    Ik weet dat er de chineese goedkope rommel bestaat en als je 2e hands gaat kopen je moet opletten voor replica's en malafide verkopers...(prijs naar kwaliteit)
    Maar nergens kan je eigenlijk een vergelijking vinden omtrent de betere en degelijke merken...
    Voor mij persoonlijk springt Ravelli er het meest uit doordat ik overtuigd ben van de verkopers van Avantis!
    Maar wat is nu het verschil tussen Ravelli, MCZ, La Nordica - extraflame?, ... Hoe kan je tussen deze merken een goede keuze maken? Question


    Grtz!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van erwin za feb 25, 2017 1:27 pm

    elke verkoper verkoopt het beste merk, logisch toch.
    tot er iets aan de beste kachel scheelt en de problemen niet opgelost worden zoals het hoort.

    ik bedoel maar dat die vraag moeilijk te beantwoorden is.
    iedereen heeft andere verwachtingen van zijn kachel.
    en je moet een beetje geluk hebben, bij elk merk gaat al eens iets mis, ook bij het beste of duurste...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van harrielok za feb 25, 2017 5:05 pm

    Ik sluit mij aan bij Erwin.
    Zoek een goede verkoper, met goede service, is moeilijk genoeg.
    De merken die jij noemt zijn vergelijkbaar en een goede keus.
    Een goede pelletkachel gaat meer dan 20 jaar mee.
    Wel kunnen er problemen met de elektronica ontstaan.
    Dit zou eigenlijk ook 20 jaar mee moeten gaan.
    Wel heb je slijtage onderdelen Gloeibougie rookgasventilator ruimte ventilator pelletmotor.
    Bij juist onderhoud en gebruik gaan deze ook lang mee met uitzondering van de gloeibougie.
    Zoek een leuk model uit bij de voorgaand genoemde merken pelletkachels


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van erwin ma feb 24, 2020 1:41 pm

    wie dacht dat er nooit problemen zijn bij de 'topmerken' moet de google reviews van de italianen maar eens lezen...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Beste merk? - Pagina 2 Empty Re: Beste merk?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:50 pm