Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?


    curleo
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van curleo ma jan 27, 2014 2:01 pm

    nee, eigenlijk niet ...vlam blijft gejaagd en lichtgeel
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van Fleur ma jan 27, 2014 2:15 pm

    curleo
    heb je al eens goed in de aanvoerbuis gekeken of die volledig vrij is (eventueel met een spiegel)
    of eens goed in die buis blazen of zuigen onder de brandpot !!

    als ik al jou berichten lees had je ook al problemen ; het leonardo systeem in november ,die jou rookgasventilator op het maximum deed draaien ,ik denk dat er daar al problemen waren met de onderdruk!
    na twee jaar gebruik van dezelfde kachel heb je plots een aanzuiglawaai ,wat mij ook vreemd lijkt!


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31577
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van erwin ma jan 27, 2014 2:32 pm

    vlam blijft gejaagd en lichtgeel

    dan denk ik dat de luchtvoeler in de inlaat heel gevoelig is voor rechtstreekse tocht en afwijkende meetwaarden geeft.
    als de flow echt op de helft zou vallen dan had je een heel andere vlam, ik zou me baseren op de vlam ipv op de meetwaarden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    curleo
    curleo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van curleo ma jan 27, 2014 2:38 pm

    heb alles weer eens aangekoppeld en gekeken naar de flow waarden en ik zie pieken van 1.9 naar 1.2 dus waarschijnlijk zal het indd aan de afwijkende meetwaarden van de gevoelige sensor liggen

    @fleur, ik doe dit(stofzuiger in buis onder branderpotje)  dagelijks bij het reinigen van de kachel en de spiegel behoort tot de basis kuisset van mij, alsook wordt de warmtewisselaar minstens om de 2 weken geveegd en gestofzuigd(bij brio is dit aangewezen en zelfs verplicht vlgs handleiding)
    ik heb waarschijnlijk de properste kachel van jullie allemaal lacher 
    ik heb nooit neergepend dat dit aanzuiglawaai '''plots" was ...ik heb opgemerkt dat als ik die buitenverbinding aankoppelde   de kachel vééél stiller was en ik dus vanaf toen een vergelijk kon maken!

    in ieder geval vind ik jullie mede denkwerk zéér lovend en nuttig, waarvoor grote dank  Wink

    curleo


    _________________
    Edilkamin 'Brio'8kW
    Elite pellets ...tevreden & geen stof!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van Fleur ma jan 27, 2014 2:51 pm

    hmmmmm......ik ben niet overtuigd,maar soit.....ik wacht af tot later


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging? - Pagina 2 Empty Re: brio: daling flow bij externe luchtaanzuiging?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:56 pm