Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van Gast vr mei 09, 2014 11:20 am

    Zou er iemand mij kunnen helpen aan een exploded view van een Elite -Fire 7kw en eventueel waar ik spare-parts kan bestellen? Ze zijn ook bekend onder Krone en Adler.
    Met het laatste tussen onderhoud de bovenste plaat van de brandkamer waarschijnlijk niet goed terug gezet, toch kachel laten branden (niet gezien dat die plaat niet op haar plek zat), na de dagelijkse poetsbeurt het wel gezien en nu krijgen we de foutmelding "Alarm dep sic fail" en de kachel start niet op.
    In het instructieboekje word er gesproken van een mogelijke verstopping van de afzuiging of oververhitting. Omdat die bovenste plaat los gekomen is en een reset niks uithaalt, zal het waarschijnlijk die sensor zijn die oververhit is geweest.



    Alvast bedankt,

    Groetjes Widi
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van jeanhup zo mei 18, 2014 9:07 pm

    Dit is er een van de eerste serie Adlers (die uit de fabriek van Artel/Kalor kwamen - de nieuwere laten we ergens anders produceren):
    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Erlw75
    Onderdelen kun je krijgen via je leverancier/installateur of via Kalor België: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van harrielok ma mei 19, 2014 11:27 am

    Widi
    de fout melding duid op een foutieve negatieve druk meting dwz geen negatieve druk meting.
    Dit kan verschillende oorzaken hebben.
    Is het tussen onderhoud door u zelf uitgevoerd?
    Het niet goed terug plaatsen van de bovenplaat heeft hier waarschijnlijk geen invloed op.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van Gast di mei 20, 2014 3:44 pm

    @ jeanhup, alvast bedankt voor de technische tekening en de link. U hebt per toeval niet een nog  meer gedetailleerde van de eerste generatie?

    @harrielok, wij doen alle onderhoud zelf, ik de dagelijkse en mijn echtgenoot de andere onderhouden, tussen(wekelijks) en groot.
    Dus u bedoeld eigenlijk dat het gewoon toeval is dat we nu die foutmelding krijgen samen met die slecht herplaatste bovenplaat?
    Waaraan denkt u dan dat het zou moeten liggen?

    Een van de volgende dagen(weken) gaan onze 2 kachels toch hun groot onderhoud krijgen, zodat ze klaar staan tegen volgend stookseizoen. Alleen gaat er bij eentje meer werk te doen zijn.

    Nogmaals bedankt voor de hulp,

    groetjes Diana
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van erwin di mei 20, 2014 7:07 pm

    ik zou allessinds kontroleren of er geen verstopping in de inlaatbuis of de schouw zit. dat kan een oorzaak zijn.
    een defecte luchtdebietmeter kan ook, deze herken je aan het rubberen darmpje dat er meestal aan vastzit.
    kijk goed na of dat darmpje op zijn plaats zit of geen scheuren vertoont.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van Gast di mei 20, 2014 8:21 pm

    Bedankt Erwin ik ga dat zeker aan Wim vertellen zodat hij naar moet kijken. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van jeanhup di mei 20, 2014 11:16 pm

    @ jeanhup, alvast bedankt voor de technische tekening en de link. U hebt per toeval niet een nog meer gedetailleerde van de eerste generatie?
    Helaas, de afgebeelde exploded view is de meest gedetailleerd die beschikbaar is.
    De bovenste plaat in de brandkamer heeft 3 nokjes, die moeten in bijpassende gaatjes aan de zij- en achterkant van de branderruimte vallen. Als die niet helemaal goed zit, zal die echter niet tot een Alarm Dep Sic Fail leiden.
    Als je deze melding krijgt én de thermische beveiliging is uitgeslagen (knopje achter het zwarte dopje bij de stroomkabelaansluiting op de kachel) dan is de kachel te heet geworden.
    Krijg je die melding maar is de thermische beveiling niet uitgeslagen dan heb je teveel druk in het rookkanaal (of de drukverschilmeter is stuk, of er is een draadbreuk of connector niet goed aangesloten). Je kunt dit testen door de kachel los te halen van het rookkanaal en (buiten) op te starten. Als je dan de melding niet krijgt is er iets mis met je rookkanaal.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van Gast wo mei 21, 2014 11:14 am

    Okay ik ga dit allemaal door geven aan mijne halve trouwboek, als hij dan aan de kachel begint hij dit van de eerste keer kan doen.
    In elk geval nogmaals bedankt om ons bij te staan met goede raad.

    En zoals eerder al gezegd, ik hou jullie op de hoogte van wat er met de kachel gebeurd.

    Groetjes Diana

    Gesponsorde inhoud


    Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail Empty Re: Elite-Fire 7kw - Alarm dep sic fail

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:01 am